Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

USB til iPhone - Crappy lyd

Startet av BadaBing, onsdag 10. juni 2015, klokken 12:29

« forrige - neste »

BadaBing

Tok lightning-kabelen og plugget den inn i USB-inngangen i rommet rett foran giret samt i telefonen. Det fungerte fint med at album-cover ble synlig på skjermen (det har jeg ikke sett med blåtann ennå). Men lyden var skikkelig crappy. Som om den var nedsamplet til minimumsnivå og lagt inn i en blikkboks. Av og til kuttet den lyden også.

Jeg tenkte at OK da får vi ta lyden gjennom blåtann, og bare lade via USB. Men nei - det gikk ikke. Hvis den er plugget inn i USB er blåtann blokkert. Noen som har erfart tilsvarende?

Da jeg bestilte bilen krysset jeg av for USB-lightning-kobling til iPhone. Selgeren visste ikke helt om USB-inngangen var dette. Kan kanskje se slik ut, eller???

elpedros

Jeg Benytter daglig Wimp over Bluetooth i min GTE og har aldri hatt problem med at den kutter lyden selv om jeg også kobler til USB samtidig (for å lade).


BadaBing

Interessant. Jeg får sette meg ned og kikke på om det er noen valgmuligheter i menyen, og lese litt i håndboka. Erfaringen min er basert på landeveiskjøring i høy hastighet med en hånd på rattet og en hånd fiklende med usb-kabelen  ;D. Ikke bra...

SonicGTE

Har testet med forskjellige kabler - både orginale eple-kabler og billige kabler, og alle gir god lyd når jeg spiller via USB, og det er god lyd også når det spilles via blåtann, så det kan hende det er noe lokalt krøll hos deg..
--
SonicGTE

2015 Volkswagen Golf GTE

-deleted-

Ikke helt det samme problemet, men når jeg spiller musikk fra telefonen min over bluetooth, så er hakker det litt inne mellom, også knitrer det en hel del.

Telefonen er en samsung s5 (Android), har hørt om flere som har akkurat samme problemet i egolfen.

Tror det er noe i forhold til bluetooth modulen i bilen og android telefoner... skikkelig kjipt!

Krystall klar lyd med aux derimot!

Knatten

Hos meg spiller det krystallklart fra S5 via BT.

men kun spilt gjennom WIMP

-deleted-

Merkelig.. Jeg spiller fra Spotify jeg da

BadaBing

Nå har jeg fått testet litt mer. Har brukt ulike lightning-kabler. Original og Kina-kabel. Det ser ut til at lyden nå stort sett er grei, og at blikkboks-lyden var et engangstilfelle.

Men med USB er det av og til at lyden kutter et halvt sekund eller noe slikt. Dette kan skje kanskje 1-2 ganger i minuttet, og er selvsagt helt uholdbart å høre på.

Blåtann er greit. Stabil og fin overføring av lyden. Så det jeg må gjøre nå for å høre på musikk og lade samtidig, er å koble telefonen til på USB, og så velge "Trygg fjerning" i menyen. La USB stå i for lading og så koble opp med blåtann. Litt tungvint, men det fungerer. "Trygg fjerning" må gjennomføres, fordi anlegget aksepterer ikke to koblinger samtidig til samme telefon.

Til dere med blåtann-problemer: I brukermanualen står det at koblingen mellom musikkanlegg og telefon med blåtann ikke nødvendigvis fungerer optimalt pga de mange ulike enhetene som har blåtann. En kjekk liten ansvarsfraskrivelse fra VW der ja :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA