Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Start Tesla Fra App funket ikke gang to

Startet av auduny, tirsdag 09. juni 2015, klokken 21:46

« forrige - neste »

auduny

I dag fant ikke konepone nøkkelen sin og jeg ba henne starte den via mobilen sin i steden. Det funket fint. Så hun dro avsted på butikken.
Men når hun skulle dra derfra igjen så funket ikke det samme trikset lenger. Det funker sett fra appen sin side, og den fortalte at man hadde 2 minutter å starte på i displayet. Men den lot seg ikke sette i drive eller reverse på noe vis. Hun kjørte også en reboot med begge knappene på rattet, men fortsatt lot det seg ikke gjøre. Jeg kom med min nøkkel og da var alt fint igjen. Har ikke testet å starte fra app etter det. Er det noen begrensninger i dette jeg ikke har skjønt.

mr.rs4

Restarte app eller mobiltelefonen?
Kanskje mobilen?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

auduny

Nei. Jeg testet med min telefon også. Og bilen får opp at den har 2 minutter å starte på i displayet sitt. Det funker bare ikke.

mogu

Sitat fra: auduny på onsdag 10. juni 2015, klokken 06:26
Nei. Jeg testet med min telefon også. Og bilen får opp at den har 2 minutter å starte på i displayet sitt. Det funker bare ikke.

Er innstillingene på bilen din satt på "always connected"?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

RaBalder

Sitat fra: mortegun på onsdag 10. juni 2015, klokken 13:36
Sitat fra: auduny på onsdag 10. juni 2015, klokken 06:26
Nei. Jeg testet med min telefon også. Og bilen får opp at den har 2 minutter å starte på i displayet sitt. Det funker bare ikke.

Er innstillingene på bilen din satt på "always connected"?
Har det noe med saken å gjøre?

Så lenge det lyser at man har to minutter på å starte bilen i displayet på bilen, så er det jo ikke noe mer kommunikasjon mot mobil-appen som er nødvendig.

mogu

Sitat fra: RaBalder på onsdag 10. juni 2015, klokken 17:09
Sitat fra: mortegun på onsdag 10. juni 2015, klokken 13:36
Sitat fra: auduny på onsdag 10. juni 2015, klokken 06:26
Nei. Jeg testet med min telefon også. Og bilen får opp at den har 2 minutter å starte på i displayet sitt. Det funker bare ikke.

Er innstillingene på bilen din satt på "always connected"?
Har det noe med saken å gjøre?

Så lenge det lyser at man har to minutter på å starte bilen i displayet på bilen, så er det jo ikke noe mer kommunikasjon mot mobil-appen som er nødvendig.

Hvis ikke bilen din er på nett vil det jo gjøre det litt vanskelig. Ville i det tilfellet i det minste regne med at det er en ganske fin latency på det.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Tuxedo

#6
Sitat fra: mortegun på onsdag 10. juni 2015, klokken 18:27
Hvis ikke bilen din er på nett vil det jo gjøre det litt vanskelig. Ville i det tilfellet i det minste regne med at det er en ganske fin latency på det.
Det fremgår vel at bilen har fått beskjed om å starte (over nett), men at den likevel ikke vil gjøre det (bilen gir ingen respons, selv om skjermen sier at man har to minutter på seg).

mogu

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 10. juni 2015, klokken 19:46
Sitat fra: mortegun på onsdag 10. juni 2015, klokken 18:27
Hvis ikke bilen din er på nett vil det jo gjøre det litt vanskelig. Ville i det tilfellet i det minste regne med at det er en ganske fin latency på det.
Det fremgår vel at bilen har fått beskjed om å starte (over nett), men at den likevel ikke vil gjøre det (bilen gir ingen respons, selv om skjermen sier at man har to minutter på seg).

Ah, jeg har lest feil hele veien, jeg trodde den beskjeden kom på mobilen, ikke i bilen. Bare å se bort i fra alt jeg har sagt. Du har nok rett og slett en drittbil, som ikke kan brukes uten nøkkel.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

amund

Sitat fra: mortegun på onsdag 10. juni 2015, klokken 19:53
Du har nok rett og slett en drittbil, som ikke kan brukes uten nøkkel.

Flott svar! :o   ???   ::)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Patosan

Sitat fra: amund på onsdag 10. juni 2015, klokken 21:37
Flott svar! :o   ???   ::)

Gissar han sitter uttråkad på ett hotellrum och bestämt sig för att ´trolla´lite, när han inte får köra sin nya Tesla.  ;D
VIN 15026

LinkedIn

mogu

Sitat fra: Patosan på onsdag 10. juni 2015, klokken 22:01
Sitat fra: amund på onsdag 10. juni 2015, klokken 21:37
Flott svar! :o   ???   ::)

Gissar han sitter uttråkad på ett hotellrum och bestämt sig för att ´trolla´lite, när han inte får köra sin nya Tesla.  ;D

Skjønner ikke hvor du får det fra.
Det er frustrasjon av værste sort, en splitter ny Tesla fortjener ikke å stå parkert på Gardermoen 2 uker i strekk:(
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

mogu

Men fra humbug til haribo: er det mange andre biler man kan åpne uten å ha en nøkkel i eller i nærheten av bilen?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

cirys1

Sitat fra: mortegun på torsdag 11. juni 2015, klokken 00:00
Men fra humbug til haribo: er det mange andre biler man kan åpne uten å ha en nøkkel i eller i nærheten av bilen?

BMW og MB har hatt det en god stund ja, Tesla er ikke et romskip..  :P

mogu

Sitat fra: cirys1 på torsdag 11. juni 2015, klokken 07:27
Sitat fra: mortegun på torsdag 11. juni 2015, klokken 00:00
Men fra humbug til haribo: er det mange andre biler man kan åpne uten å ha en nøkkel i eller i nærheten av bilen?

BMW og MB har hatt det en god stund ja, Tesla er ikke et romskip..  :P

Det visste jeg ikke, men visste at Tesla ikke var et romskip, det er sånn de driver med i et annet Musk selskap :) tviler veldig på at de starter fra app også.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

mogu

Sitat fra: cirys1 på torsdag 11. juni 2015, klokken 07:27
Sitat fra: mortegun på torsdag 11. juni 2015, klokken 00:00
Men fra humbug til haribo: er det mange andre biler man kan åpne uten å ha en nøkkel i eller i nærheten av bilen?

BMW og MB har hatt det en god stund ja, Tesla er ikke et romskip..  :P

Anngående det med romskip, er du egentlig så sikker på det? ;)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA