Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny lader v/E18 Kragerø

Startet av Ole Henrik Hannisdahl, tirsdag 09. juni 2015, klokken 15:39

« forrige - neste »

Ole Henrik Hannisdahl

Hei,

I mangel av Enova, synes vi det er for galt at absolutt alt skal stoppe opp. Vi har derfor fått med oss Kragerø Energi, Kragerø Kommune og Amfi Kragerø på et spleiselag for å få opp CCS+CHAdeMO + 2x22kW AC utenfor Amfi kjøpesenter v/ E18 ved avkjøringen til Kragerø ASAP. Vi jobber på spreng for å bli ferdig i løpet av juni, men tør ikke love noe helt enda.

Vi håper dermed at nok en bit av den viktige E18 - korridoren er klar til fellesferien, og at denne korridoren nå begynner å bli robust nok til å være et reelt alternativ for elbilister

Mvh Ole Henrik, Grønn Kontakt
Daglig leder, Grønn Kontakt.

Gliderman

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

emil

#2
Supert!

Fin de gangene vi er i Kragerø siden den byen er ekstremt dårlig på offentlige sakteladingspunkter, men også en god reserve hvis Brokelandsheia er ute av drift.

Også fint å ha flere muligheter for meg som gjerne tilpasser lading på langtur til veldig lav %SOC for å få mest mulig effektive ladestopp.

Edit:
Vil ellers bare si at vi legger igjen mye penger på steder med hurtiglader vi aldri ville kjørt innom og stoppet ved før. Ikke at vi nødvendigvis handler mer enn vil ellers ville gjort, men vi flytter f.eks handling vi normalt sett ville gjort etter at vi kom hjem til selve kjøreturen og ladestoppene.

Porsgrunn

Tusen takk.

Flott og viktig plassering. Jeg tror det betaler seg gjennom tillit som gir trofaste kunder.

Electrix

Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Sølve

Veldig bra!!

Har sett at dere også har ting på gang med Vinje kommune om hurtiglader på Åmot langs E134, og at Telemark fylkeskommune har bevilget litt støtte.   Jeg venter med lengsel på at denne kommer opp.  Er det noe håp om at den også kommer opp før ferien?  I så fall dobbel tommel opp
Bergen

svingen

utrolig bra! :)
det her starter og bli veldig bra,med tanke på tur sørover.
er selv spent på Vinje/Seljord hva som skjer her er vel bare 1 mnd siden fylke godkjente og gi 200 tusen i støtte per lader i Bø og seljord er alt godkjent,vet ikke hvordan det er med Vinje? Her er vist kommunen veldig posetive og det er tilrette lagt får flere lader hvor tessla sin ladestasjon står så her bør det jo ikke koste "skjorta"

hvis det kom i vinje,seljord,Bø ser jo ting veldig bra ut :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Panduck

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på tirsdag 09. juni 2015, klokken 15:39
Vi håper dermed at nok en bit av den viktige E18 - korridoren er klar til fellesferien, og at denne korridoren nå begynner å bli robust nok til å være et reelt alternativ for elbilister

Tommel opp! Porsgrunn -> Oslo er 100% trygg, Kristiansand -> Porsgrunn er ikke langt unna. Da kan det fort bli mange som har lyst til å ta elbilen på tur. For våre "elbilvenner" med tyske biler vil det jo være fint om det kommer et CCS punkt til litt lengre ned, f.eks en multilader i Arendal.

P.g.a GK og Fortum kommer vi til å ta en ny tur til Kristiansand i sommer, det ville være umulig uten dere.

Ville vært fint om Amfi Kragerø dro opp noen 3.3kW type2 kontakter også ;)

FrankM

Veldig bra  :) Da er nærområdet mitt (Bamble) meget bra :) satser på det skjer noe i Arendal's området med CCS snart også selv om jeg i dag fikk bekreftet at Gromstad Bil (VW) får opp hurtiglader ila høsten.

Men må hive meg på og gi all honnør til Grønn Kontakt! :) tommel opp!
2016 VW e-Golf, Pacific blue.
2013 BMW R1200RT. Mørk Blå.
2001 Ducati ST2. Rød.

emil

Sitat fra: FrankM på tirsdag 09. juni 2015, klokken 22:47
Veldig bra  :) Da er nærområdet mitt (Bamble) meget bra :) satser på det skjer noe i Arendal's området med CCS snart også selv om jeg i dag fikk bekreftet at Gromstad Bil (VW) får opp hurtiglader ila høsten.

Hurtig/Semihurtig CCS hos Gromstad har vært bekreftet opptil flere ganger uten at noe har skjedd. Har i andre tråder nevnt at Kiwi Nedenes eller Kiwi Stoa er to gode kandidater til Fortum-lader. Skal også komme flere 22kW AC plasser i Grimstad uten at det hjelper majoriteten av elbilister mye.

FrankM

Sitat fra: emil på tirsdag 09. juni 2015, klokken 23:34
Sitat fra: FrankM på tirsdag 09. juni 2015, klokken 22:47
Veldig bra  :) Da er nærområdet mitt (Bamble) meget bra :) satser på det skjer noe i Arendal's området med CCS snart også selv om jeg i dag fikk bekreftet at Gromstad Bil (VW) får opp hurtiglader ila høsten.

Hurtig/Semihurtig CCS hos Gromstad har vært bekreftet opptil flere ganger uten at noe har skjedd. Har i andre tråder nevnt at Kiwi Nedenes eller Kiwi Stoa er to gode kandidater til Fortum-lader. Skal også komme flere 22kW AC plasser i Grimstad uten at det hjelper majoriteten av elbilister mye.

Var vel "sannsynlig" ila høsten de sa ja ;)
2016 VW e-Golf, Pacific blue.
2013 BMW R1200RT. Mørk Blå.
2001 Ducati ST2. Rød.

Bjølseth1

Jo hei å det går

acenta

hsa77

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på tirsdag 09. juni 2015, klokken 15:39
Hei,

I mangel av Enova, synes vi det er for galt at absolutt alt skal stoppe opp. Vi har derfor fått med oss Kragerø Energi, Kragerø Kommune og Amfi Kragerø på et spleiselag for å få opp CCS+CHAdeMO + 2x22kW AC utenfor Amfi kjøpesenter v/ E18 ved avkjøringen til Kragerø ASAP. Vi jobber på spreng for å bli ferdig i løpet av juni, men tør ikke love noe helt enda.

Vi håper dermed at nok en bit av den viktige E18 - korridoren er klar til fellesferien, og at denne korridoren nå begynner å bli robust nok til å være et reelt alternativ for elbilister

Mvh Ole Henrik, Grønn Kontakt
Meget bra! Det er nok slike løsninger dere må gå for nå som det ser ut som om de blåblå ikke er spesielt interesserte i å støtte utbygging av ladeinfrastruktur. Fint med en ladestasjon hvor det er noe å finne på mens bilen lader!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Electrix

Sitat fra: Panduck på tirsdag 09. juni 2015, klokken 22:21
Ville vært fint om Amfi Kragerø dro opp noen 3.3kW type2 kontakter også ;)
GK har jo en grei prispolitikk for "sakteladende" biler på 22 kW type2 kontakter, 9 kr timen for 3,3 kW og 19 kr timen for 6,6 kW, helt kurant vil jeg si. Da kan de likegodt sette opp flere 22 kW punkt så kan folk trekke det de kan.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

jkirkebo

Sitat fra: Electrix på onsdag 10. juni 2015, klokken 07:20
Sitat fra: Panduck på tirsdag 09. juni 2015, klokken 22:21
Ville vært fint om Amfi Kragerø dro opp noen 3.3kW type2 kontakter også ;)
GK har jo en grei prispolitikk for "sakteladende" biler på 22 kW type2 kontakter, 9 kr timen for 3,3 kW og 19 kr timen for 6,6 kW, helt kurant vil jeg si. Da kan de likegodt sette opp flere 22 kW punkt så kan folk trekke det de kan.

Fortum er til tider bedre, de tar 20 øre/minuttet for 7.4kW på den nye ladeplassen i Moss. Separate 7.4kW stolper altså. 22kW koster 1,- pr. minutt. Selv betalte jeg nesten 2,- pr. minutt sist jeg ladet på 22kW hos GK da de fakturerer pr. påbegynte time og jeg ladet i 26 minutter. Bedre med minuttavregning som hos Fortum.

Andre ganger er GK bedre, de tar fortsatt bare 49,- i timen av meg selv om jeg lader med 22kW fra et 43kW uttak. Da skal Fortum ha 2,50 pr. minutt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA