Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Velkommen som bruker på Norsk elbilforening sitt elbilforum

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 13. november 2009, klokken 22:57

« forrige - neste »

Roy Aasen

Sendte denne mailen til foreningen:
"
Dere driver jo et elbil forum...Dette ser ut til å gå for lut og kaldt vann. Hvorfor har dere ikke en vettug admin som kan se til av det virker som det skal??
Hadde en tid ting å melde meg inn i foreningen men det andre jeg å være bortkastete penger..til dere ev skulle få orden på dette. Jeg anser seg foreningen selv drives på samme..litt så som det passer...

Dere burde kanskje ankomme i 2018?"

Fikk dette svaret:
"Takk for din henvendelse. Elbilforumet er ikke en del av den daglige driften til Norsk Elbilforening. Jeg vil allikevel videresende din henvendelse internt her hos oss.

Ønsker deg en fin dag
Vennlig hilsen
Aina T. Strand
Medlemskonsulent, Norsk elbilforening"



DagfinnN

Kanskje noe har oppdaget at jeg ikke har skrevet noe her en stund.
Årsaken er at den såkalte Admin som styrer dette kun etter tilfeldighetenes lover, kastet meg ut fordi jeg svarte noen av Trollene her. Det er mange som har irritert seg grønn over disse trollene. Muffinmann tok ansvar og blokkere en tråd full av troll. Hvor var admin da?
Det er håpløst og ha en admin som bare reagerer på tilfeldigheter. Etter å ha skrevet dette her blir jeg vel sikkert kastet ut for godt. Slik som kanskje Doldis ble? Admin her tåler dårlig kritikk.
Jeg har meldt meg ut av elbilforningen i protest. Skrev en lang e-post til foreningen, fikk bare standardsvar. Jeg er så interessert i denne saken at jeg var med å stifte M&R elbilforening. Men gidder ikke å løfte en finger mer for elbilforeningen nå.
Håpløst med en slik forening som skal fromme en slik viktig sak ikke bryr seg om et forum som har 100 vis med innlegg hver dag.
Jeg bruker nå TOCN i stedet. Kun Tesla der - det er litt dumt, men der passes det i hvert fall på og Trollene fjernes. Her får Trollene dessverre bare spy ut skiten sin uten hinder.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

RuneJK


Hei,


I fare for å bli kastet ut, sperret, sensurert, så tar jeg allikevel sjansen å skriver dette.


Hva med at enn starter et nytt forum, med "blanke ark og nye fargestifter", som ikke har noen tilhørighet til noen spesifikke organisasjoner?
Har et domene som er laget og kan brukes til dette formålet, men 1 person kan ikke drifte dette alene på fritiden.

Siden Elbilforeningen ikke ønsker å ta ansvar for sitt eget forum og vedlikeholde dette, får det kanskje heller "seile sin egen sjø" og starte noe nytt??


PS. lufter bare mine tanker om dette...


:D
Mvh
RJK


Med vennlig hilsen
Rune

TMS 100D - 2018
2016 BMW i3 - 94aH - solgt

Elmo

Kan du ikke heller melde deg til tjeneste på dette forumet ??
Problemet her er jo nettopp at forumet IKKE er sterkt knyttet til Elbilforeningen. De dekker bare kosgnadene med webhotellet og domenet.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

RuneJK

Hei


Har flere ganger i løpet av vårparten og tidlig sommer vært i kontakt med Elbilforeningen både på tlf og med e-post om forumet og de skulle gi beskjed videre men jeg måtte også sende meldinger til en spesifikk person. Dette har jeg gjort, men dessverre har ingen pr dags dato svart på noen henvendelser. Dette ser jo er gjenganger her på forumet.


Mvh
RJK
Med vennlig hilsen
Rune

TMS 100D - 2018
2016 BMW i3 - 94aH - solgt

Norhawk

Sitat fra: Norhawk på tirsdag 17. juli 2018, klokken 07:27
Vil det bli mulig å endre profilen?

Svarer på mitt eget spørsmål, NEI, det er ikke mulig å endre profilen.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

Toalmar

Sitat fra: Norhawk på fredag 07. desember 2018, klokken 19:25
Sitat fra: Norhawk på tirsdag 17. juli 2018, klokken 07:27
Vil det bli mulig å endre profilen?

Svarer på mitt eget spørsmål, NEI, det er ikke mulig å endre profilen.
At ett forum med så mange aktive brukere og innlegg ikke har muligheten til at brukerne kan endre sin profil hører ikke hjemme i 2018.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

hanche

Sitat fra: Toalmar på lørdag 15. desember 2018, klokken 10:40
At ett forum med så mange aktive brukere og innlegg ikke har muligheten til at brukerne kan endre sin profil hører ikke hjemme i 2018.
Selvsagt ikke. Men den underliggende årsaken er mangelen på vedlikehold. Programvaren som kjører forumet er i høyeste grad i stand til å la brukerne endre profilen sin.

Så vidt jeg husker, oppsto dette problemet etter en oppgradering. Og så har ingen gjort noe med det siden. Jeg tipper det kanskje er noe så enkelt som en databasebruker som mangler skriverettigheter på en eller flere tabeller med profildata. Men det er lett å spekulere, verre å gjøre noe med det.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Toalmar

Sitat fra: hanche på lørdag 15. desember 2018, klokken 11:50
Jeg tipper det kanskje er noe så enkelt som en databasebruker som mangler skriverettigheter på en eller flere tabeller med profildata. Men det er lett å spekulere, verre å gjøre noe med det.
Om det er enkelt eller vanskelig vet jeg ikke, det burde uansett vært gjort noe med.
Jeg er bruker på flere forum som sikkert mange andre her, men dette forumet er det eneste jeg kjenner til hvor det ikke blir gjort noe når en sånn sak skjer.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

dundun

Det er jo bare å sende en GDPR-request til Norsk Elbilforening med krav om sletting av persondata, så blir de pent nødt til å ta tak.

"Men vi driver det ikke".

Sjekk header.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Roy Aasen

Er det noe å mase med?  Blir nytt forum ikke langt frem i tid.

jkirkebo

Sitat fra: Roy Aasen på torsdag 10. januar 2019, klokken 17:51
Er det noe å mase med?  Blir nytt forum ikke langt frem i tid.

Nytt? Håper ikke det. Håper bare de fikser den softwaren som forumet kjører på nå. Når den funker synes jeg den er svært god. Kommer det en helt ny løsning risikerer man at lesevisningen "nyeste innlegg" forsvinner og det ville vært helt krise for min del...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Roy Aasen


jkirkebo

Sitat fra: Roy Aasen på torsdag 10. januar 2019, klokken 20:06
Såvidt jeg forstår: Nytt, med overføring av postene fra dette:.
Se svar nr 18 her: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=41373.15

Jeg ser ikke noe der som antyder bytte av forumsoftware? Kun nyinstallasjon av software på en ny server.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 10. januar 2019, klokken 19:54
Nytt? Håper ikke det. Håper bare de fikser den softwaren som forumet kjører på nå. Når den funker synes jeg den er svært god. Kommer det en helt ny løsning risikerer man at lesevisningen "nyeste innlegg" forsvinner og det ville vært helt krise for min del...

Enig !  :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA