Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sandvika - Stavanger med i3

Startet av Ferry, mandag 08. juni 2015, klokken 10:35

« forrige - neste »

Ferry

Jeg har lyst til å kjøre i3 fra østlandet til Stavanger en tur denne sommeren. Så vidt jeg kan se fra bl.a emils turer, så er E18/E39 ei relativt grei rute med Leaf. Er det like greit med i3/CCS? Jeg tenker på om det er noen chademo-only som gjør det enklere med Leaf enn i3. Jeg kunne godt tenke meg å kjøre Haukeli eller Suleskar. Lar det seg gjøre på fornuftig vis? Vil helst unngå saktelading og overnatting.

zbk

Rundt Sørlandet skal det være uproblematisk nå.

Over Suleskard eller Haukeli er det lite annet enn AC-lading å hente mellom Notodden og Røldal (eller Ålgård om Suleskard er tingen), så uten 22kW-muligheter vil dette fort kreve ett par lange ladestopp.

Sjekk hurtigladekartet for nærmere info.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

emil

E18-E39 bør være smertefritt med i3. Arendal har kun CHAdeMO, men Brokelandsheia-Sørlandsparken (100km) bør gå greit og så har du Lillesand hvis du føler rekkeviddeangsten komme. De andre strekningene har 4-7 mil mellom hver hurtiglader og noen steder kan du sikkert hoppe over en lader hvis været er bra.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA