Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Langtidslagring

Startet av batterivann, søndag 07. juni 2015, klokken 14:41

« forrige - neste »

batterivann

Grunnet militærtjeneste til høsten vil min Think City bli stående ubrukt i en periode på rundt 12 måneder, evt. 6 mnd i to omganger. Derfor lurer jeg på hva jeg kan gjøre for å lagre den på best mulig vis. Tiltak jeg selv har tenkt på er lagring innendørs (i en sval garasje), sette 12V batteriet på vedlikeholdslading, samt å sette den på støttebukker. Har lest noe på elbilwiki om at den bør kjøres ned til ca 30% og at serviceluken bør åpnes. Setter pris på innspill.
Think City 2002 mod.

elektrolux

Ta vannservice, kjør bilen ned til 30% og koble fra 12V batteriet.

12V batteriet bør fullades hver 2. måned
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mateusz

Må man koble fra traksjonsbatteri før 12v batteri på same måte som på PSA?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Yeyeye

I allefall må du åpne serviceluka for å hindre at dcdc går bananas og dør.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA