Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Noen flere som sikler på denne?

Startet av iGolf, søndag 07. juni 2015, klokken 08:33

« forrige - neste »

Trond.m

Stilig, men kanskje litt mye dekor for min smak.
Er veldig i tvil om jeg skal velge Laurusgrå eller en farge hvor bilens (rare) design framheves maksimalt (eks. ionic silver eller capparishvit).

Problemet er at jeg bytter bil så ofte at jeg må tenke på annenhåndsverdi. Er det grunn til å anta at det er vanskeligere å selge en ionic silver, forutsatt at utstyr forøvrig er riktig. LED, Harman / Kardon, Navi Pro, oppgraderte felger ?

Fordelen med sølv er jo at skitt og små riper ikke er så synbart som på en bil som er nesten sort.

Olemann

Selv om jeg ikke skal selge på mange år tenkte jeg også annenhåndsverdi ved spec av bilen, og valgte det som "normaliserer" den mest. Altså unngikk jeg hvit "grevling" og de andre spesielle komboene.  Mørk med mørke ruter er for meg den mest "normale". 
Men; jo flere år som går, jo mindre sær blir den jo i alle fall, dessuten betyr utstyr mindre og mindre, bare bilen er billig og dokumentert velholdt, spes. batteri.  Kanskje med unntak av hurtiglader som er direkte knytt til bruken av bilen, strørrelse på felger, navi, antall høyttalere etc betyr nok også mest den første tiden og mindre etterhvert.

Sitat fra: TM på søndag 07. juni 2015, klokken 15:54
Stilig, men kanskje litt mye dekor for min smak.
Er veldig i tvil om jeg skal velge Laurusgrå eller en farge hvor bilens (rare) design framheves maksimalt (eks. ionic silver eller capparishvit).

Problemet er at jeg bytter bil så ofte at jeg må tenke på annenhåndsverdi. Er det grunn til å anta at det er vanskeligere å selge en ionic silver, forutsatt at utstyr forøvrig er riktig. LED, Harman / Kardon, Navi Pro, oppgraderte felger ?

Fordelen med sølv er jo at skitt og små riper ikke er så synbart som på en bil som er nesten sort.

Klykken

Bilen har ligget på finn i sikkert et halvår snart.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Olemann

Også en risiko med å ha for spesiell bil, veldig synlig når man priser seg for høyt og blir liggende lenge.  Setter han/hun ned prisen i små hakk blir det også synlig.
Tror bil på FINN nå er såpass transparent at kurante biler som ikke er solgt på en ukes tid, de er priset for høyt.  Men alltid noen som håper på mirakler og at det fra intet dukker opp nye kjøpere. Og fra tid til annen gjør det jo det.

Sitat fra: Klykken på mandag 08. juni 2015, klokken 07:22
Bilen har ligget på finn i sikkert et halvår snart.

iGolf


Jorgensen

Jeg mener å huske at noen av de bilene som har ligget lengst på finn.no er levert uten hurtiglader, og da blir de nok vanskelig å selge.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Trond.m

Etter nøye overveielse ble det "grevling" på oss til slutt, med mørke vinduer og 428 felger. Syntes at Laurusgrå ble for grått og trist ;). Og så ble det Navi Pro, Ryggekamera og sentorer foran.  Synes "grevlinger" er alreite dyr, og så er jo nesten som en moderne utgave av Pelle Politi'bil.

iGolf

Sitat fra: TM på mandag 08. juni 2015, klokken 15:12
Etter nøye overveielse ble det "grevling" på oss til slutt, med mørke vinduer og 428 felger. Syntes at Laurusgrå ble for grått og trist ;). Og så ble det Navi Pro, Ryggekamera og sentorer foran.  Synes "grevlinger" er alreite dyr, og så er jo nesten som en moderne utgave av Pelle Politi'bil.

Den er jo utrolig kul ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA