Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lade hjemme 22kw

Startet av julenissen2k, onsdag 03. juni 2015, klokken 19:42

« forrige - neste »

julenissen2k

Hei alle sammen,

Jeg takker for gode innspill og avklaringer her på forumet. Jeg har nå landet på følgende løsning som etter deres innspill og research gir en god løsning for en fornuftig pris:

Semportabel ladestasjon fra elbilhjelpen.no av typen "B3200S" til 8.000,- Det sies at dette er en "plug and play" ladestasjon som gjør at jeg unngår ekstra utgifter til elektriker. Dette da jeg har et trefase 32A på TN fra før av (rød industri).

Til orientering har jeg klart å forhandle frem en zoe (R240) uten hjemmelader fra forhandler. Dette var en demokjørt bil. Avslaget ble 10.000,-


jkirkebo

Sitat fra: julenissen2k på torsdag 11. juni 2015, klokken 11:56
Hei alle sammen,

Jeg takker for gode innspill og avklaringer her på forumet. Jeg har nå landet på følgende løsning som etter deres innspill og research gir en god løsning for en fornuftig pris:

Semportabel ladestasjon fra elbilhjelpen.no av typen "B3200S" til 8.000,- Det sies at dette er en "plug and play" ladestasjon som gjør at jeg unngår ekstra utgifter til elektriker. Dette da jeg har et trefase 32A på TN fra før av (rød industri).

Til orientering har jeg klart å forhandle frem en zoe (R240) uten hjemmelader fra forhandler. Dette var en demokjørt bil. Avslaget ble 10.000,-

Hvis du ikke trenger en semiportabel utgave har jeg stasjonær 22kW ladestasjon med 50cm tilførselskabel påsatt rødt 32A støpsel til 4550,- pluss porto.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

julenissen2k

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 11. juni 2015, klokken 13:06
Sitat fra: julenissen2k på torsdag 11. juni 2015, klokken 11:56
Hei alle sammen,

Jeg takker for gode innspill og avklaringer her på forumet. Jeg har nå landet på følgende løsning som etter deres innspill og research gir en god løsning for en fornuftig pris:

Semportabel ladestasjon fra elbilhjelpen.no av typen "B3200S" til 8.000,- Det sies at dette er en "plug and play" ladestasjon som gjør at jeg unngår ekstra utgifter til elektriker. Dette da jeg har et trefase 32A på TN fra før av (rød industri).

Til orientering har jeg klart å forhandle frem en zoe (R240) uten hjemmelader fra forhandler. Dette var en demokjørt bil. Avslaget ble 10.000,-

Hvis du ikke trenger en semiportabel utgave har jeg stasjonær 22kW ladestasjon med 50cm tilførselskabel påsatt rødt 32A støpsel til 4550,- pluss porto.

Jeg trenger egentlig ikke en portabelløsning, da jeg ikke har tilgang på 16/32 A trefase lading på TN nettet andre steder. Hvilken type stasjonær stasjon snakker vi om? Hvordan er det med garanti og lignende?

pudderjagar

Sitat fra: julenissen2k på torsdag 11. juni 2015, klokken 13:16
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 11. juni 2015, klokken 13:06
Sitat fra: julenissen2k på torsdag 11. juni 2015, klokken 11:56
Hei alle sammen,

Jeg takker for gode innspill og avklaringer her på forumet. Jeg har nå landet på følgende løsning som etter deres innspill og research gir en god løsning for en fornuftig pris:

Semportabel ladestasjon fra elbilhjelpen.no av typen "B3200S" til 8.000,- Det sies at dette er en "plug and play" ladestasjon som gjør at jeg unngår ekstra utgifter til elektriker. Dette da jeg har et trefase 32A på TN fra før av (rød industri).

Til orientering har jeg klart å forhandle frem en zoe (R240) uten hjemmelader fra forhandler. Dette var en demokjørt bil. Avslaget ble 10.000,-

Hvis du ikke trenger en semiportabel utgave har jeg stasjonær 22kW ladestasjon med 50cm tilførselskabel påsatt rødt 32A støpsel til 4550,- pluss porto.

Har du ei www side slek at me kan inn og sjå kva du har for salg?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Einride

Hei,

Slenger meg på diskusjonen her :)

Har akkurat bestilt ein Zoe Easy Charge (R240), og skal forhåpentligvis bli kontakta veldig snart av elektriker for installasjon av Pod-Point ladeboks. Eg har 400V TN her heime og vil helst gjere klart for 22kW lading på eit seinare tidspunkt dersom det skulle bli aktuelt.

Eg vil be elektriker om å trekke kabel med tjukkare kabeltverrsnitt (kva trengst for 400V/32A, 10mm2?), men er det andre ting som kan/må gjerast for å ha mest mogleg klart for 22kW lading?

Trond.m

Sitat fra: julenissen2k på torsdag 11. juni 2015, klokken 11:56
Til orientering har jeg klart å forhandle frem en zoe (R240) uten hjemmelader fra forhandler. Dette var en demokjørt bil. Avslaget ble 10.000,-
Vurderer også en bil uten wallbox. Når du skriver "avslaget ble 10.000", betyr det at du betalte 219.000 for bilen ?  Fikk du da med 1 eller 5 års Fortum lading. Fikk du med Zaptec ladekabel i prisen ?

julenissen2k

Sitat fra: TM på fredag 12. juni 2015, klokken 20:56
Sitat fra: julenissen2k på torsdag 11. juni 2015, klokken 11:56
Til orientering har jeg klart å forhandle frem en zoe (R240) uten hjemmelader fra forhandler. Dette var en demokjørt bil. Avslaget ble 10.000,-
Vurderer også en bil uten wallbox. Når du skriver "avslaget ble 10.000", betyr det at du betalte 219.000 for bilen ?  Fikk du da med 1 eller 5 års Fortum lading. Fikk du med Zaptec ladekabel i prisen ?
Jeg skal betale 220.000,- (henter bilen i slutten av måneden). Jeg fikk med resterende 5 års lading samt zaptec kabel.

Trond.m

Gratulerer !  Det er mye bil for pengene. 58 mnd gratis drivstoff er jo også en bonus. Er prisen ink. vinterhjul ?

julenissen2k

Prisen inkluderer sommer/vinterhjul på lettmetall felg samt midtarmlene, skvettlapper og gulvmatter.

Takk for gratulasjoner :-) Må si meg veldig godt fornøyd med handelen!

AmocoCadiz


Sitat fra: julenissen2k på lørdag 13. juni 2015, klokken 15:38

Jeg skal betale 220.000,- (henter bilen i slutten av måneden). Jeg fikk med resterende 5 års lading samt zaptec kabel.
Bra pris, gratulerer!

Hvilken forhandler har så greie selgere, er det forhandler i Oslo?
Siden 5års fri lading og zapteckabel tilbudet ble avsluttet 15juni uten at jeg fikk det med meg, fikk du dette gode tilbudet fordi det var demobil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA