Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla vibrerer.

Startet av TeslaSvein63, tirsdag 02. juni 2015, klokken 12:49

« forrige - neste »

Hetlsh

Good Year AS2 sommerdekk er virkelig et problem. Jeg har de på en Mercedes E-klasse med 18" originale AMG felger. 3 av 4 dekk fikk buler på innsiden som medførte mye risting og verkstedsbesøk. Kostet mye penger og frustrasjon. Anbefales ikke. Les også BMW forum hvor de beskriver samme problem på flere tråder. Det var til og med en Silent Recall på dekkene i Canada og USA.

VegarHenriksen

Sparker liv i denne tråden igjen. Jeg opplever vibrering fra omtrent 47-54 km/t hvor den er mest merkbar i 53km/t. Dette skjer med flere 19" felger og dekk, både dyre PilotSport og billigere dekk, både pigg og sommer. Dekkene er 100% balansert og jeg har sjekket slark i alt av understell samt bremser og bremsekiver. Vibrasjonen forsvinner helt dersom jeg setter bilen i N som tilsier at problemet ikke ligger i understell og dekk. Det som er det rareste er at dersom jeg står parkert på flat mark i D med bremsen trykket ned så driver bilen å rykker omtrent hvert tiende sekund. Det er som om DU prøver å kjøre men bremsen holder hjula fastlåst. Jeg merker også generelt at DU lugger veldig under kjøring, spesielt når den krysser grensa ved regenerering. Noen tips?
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Klykken

The obvious her, som også du sikter til, er en DU som snart sier takk for seg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

VegarHenriksen

Riiiight, går egentlig bare å venter på at ulydene skal dukke opp. Regner med at Tesla ordner opp på garanti.

"Batteri- og drivenheten i Teslaen din er dekket i tidsperioden:

Model S og Model X – 8 år eller 240 000 km, avhengig av hva som kommer først, med minimum 70 % av gjenværende batterikapasitet i garantiperioden."
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Klykken

Du trenger ikke vente på ulyder. Det der er mer enn god nok grunn til å stikke innom SC etter min mening. Hvis signaturen din stemmer så er det kanskje et stykke til nærmeste service?? Tromsø? :(

Ring roadside service først (trykk på T-en i skjermen og ring nummeret). Forklar situasjonen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ellemelle

Sitat fra: VegarHenriksen på fredag 05. juni 2020, klokken 14:18
"Batteri- og drivenheten i Teslaen din er dekket i tidsperioden:
Model S og Model X – 8 år eller 240 000 km, avhengig av hva som kommer først, med minimum 70 % av gjenværende batterikapasitet i garantiperioden."
Dette er dagens betingelser.
Din bil hadde ikke samme garanti i 2013, men jeg mener de endret dette med tilbakevirkende kraft, og da til 8 år og ubegrenset antall kilometer.

Muffinman

Det stemmer, og ingen garanti på restkapasitet.



VegarHenriksen

Sitat fra: Klykken på fredag 05. juni 2020, klokken 14:30
Du trenger ikke vente på ulyder. Det der er mer enn god nok grunn til å stikke innom SC etter min mening. Hvis signaturen din stemmer så er det kanskje et stykke til nærmeste service?? Tromsø? :(

Ring roadside service først (trykk på T-en i skjermen og ring nummeret). Forklar situasjonen.

Joda, er noen timer kjøretur, men for oss her oppe så jo det bare en kjapp svipptur ;)
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Klykken

Hehe, jo hører det er normen. Svipptur.... ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Polestar

Sitat fra: VegarHenriksen på fredag 05. juni 2020, klokken 14:09
Sparker liv i denne tråden igjen. Jeg opplever vibrering fra omtrent 47-54 km/t hvor den er mest merkbar i 53km/t. Dette skjer med flere 19" felger og dekk, både dyre PilotSport og billigere dekk, både pigg og sommer. Dekkene er 100% balansert og jeg har sjekket slark i alt av understell samt bremser og bremsekiver. Vibrasjonen forsvinner helt dersom jeg setter bilen i N som tilsier at problemet ikke ligger i understell og dekk. Det som er det rareste er at dersom jeg står parkert på flat mark i D med bremsen trykket ned så driver bilen å rykker omtrent hvert tiende sekund. Det er som om DU prøver å kjøre men bremsen holder hjula fastlåst. Jeg merker også generelt at DU lugger veldig under kjøring, spesielt når den krysser grensa ved regenerering. Noen tips?
Har du fått byttet DU? Jeg har liknende symptomer i en mildere utgave, men ønsker å være sikrere på hva problemet er før jeg bestiller tid hos Tesla.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

VegarHenriksen

Sitat fra: Polestar på søndag 21. juni 2020, klokken 23:40
Sitat fra: VegarHenriksen på fredag 05. juni 2020, klokken 14:09
Sparker liv i denne tråden igjen. Jeg opplever vibrering fra omtrent 47-54 km/t hvor den er mest merkbar i 53km/t. Dette skjer med flere 19" felger og dekk, både dyre PilotSport og billigere dekk, både pigg og sommer. Dekkene er 100% balansert og jeg har sjekket slark i alt av understell samt bremser og bremsekiver. Vibrasjonen forsvinner helt dersom jeg setter bilen i N som tilsier at problemet ikke ligger i understell og dekk. Det som er det rareste er at dersom jeg står parkert på flat mark i D med bremsen trykket ned så driver bilen å rykker omtrent hvert tiende sekund. Det er som om DU prøver å kjøre men bremsen holder hjula fastlåst. Jeg merker også generelt at DU lugger veldig under kjøring, spesielt når den krysser grensa ved regenerering. Noen tips?
Har du fått byttet DU? Jeg har liknende symptomer i en mildere utgave, men ønsker å være sikrere på hva problemet er før jeg bestiller tid hos Tesla.

Symptomene mine har tilsynelatende blitt enda verre. Se denne tråden: https://elbilforum.no/index.php?topic=52019.0

Har time 7 Juli hos Tesla hvor de skal feilsøke og deretter ta en beslutning på hva som er galt. Håper alt dette bare er DU og ikke noe annet kostbart.
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA