Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Håndfri aktiv når bilen er låst og til lading

Startet av kasmir, mandag 01. juni 2015, klokken 14:21

« forrige - neste »

kasmir

Flere ganger har det hendt oss at mobilen fremdeles er tilkoblet bilen når bilen er parkert og til lading.
Bilen står da i carporten vegg i vegg. Tok ganske lang tid før vi skjønte hva som foregikk.

Noen andre som har opplevd og har en løsning ?  :o

Autowinder

Nei, ikke merket dette, siden Garmin går i standby når tenningen slås av. Derimot merket at samtale til kona ble snappet opp når jeg svingte inn foran huset. Hadde noe med at begge telefonene var markert med "grønne" ikoner, så jeg tilbakestilte Garmin til fabrikkinnstilling og koblet opp bluetooth på nytt og passet på at ikke begge telefoner sto aktive og "grønne", ikke merket noe mer til det. Prøv en reset av Garmin, sakset fra VW supportside:

"Gjenopprett fabrikkinnstillingene (kartoppdateringer blir ikke slettet):

1. Hold av/på-knappen inne i mer enn ti sekunder, helt til enheten slår seg av.
2. Berør skjermen med fingeren mens du slår på enheten med av/på-knappen igjen. I åpningsvinduet vises meldingen "Keep pressing the display for" og en sekundnedtelling.
3. Trykk på skjermen med fingeren i 10 sekunder, til nedtellingen er fullført.
Fabrikkinnstillingene gjenopprettes på enheten.

- Hvis dette ikke hjalp, bør du utføre funksjonen "Gjenopprett enheten" i Fresh. Du finner funksjonen under "Sikkerhetskopier og gjenopprett". Merk: Alle favoritter og brukerdata blir slettet."
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Elmo

Sitat fra: kasmir på mandag 01. juni 2015, klokken 14:21
Flere ganger har det hendt oss at mobilen fremdeles er tilkoblet bilen når bilen er parkert og til lading.
Telefonen er koblet til Garmin og ikke til bilen. Det kan du enkelt se ved at du kan ta ut Garmin og og slå av bilen, og telefonen er fremdeles tilkoblet.

Som Autowinder sier, da litt rart at telefonen er tilkoblet mens Garmin er i standby.
Kanskje du har dårlig kobling mellom Garmin og bilen så den ikke går i standby?   Flere har jo meldt om dårlig kobling så Garmin ikke blir ladet.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Upster!

Eg har opplevd det same nylig med min bil. Satt i stua hos brodern og skulle ringe, og skjønte ingenting då eg ringte ut men ikkje hørte noko, men det var tydeleg at eg vart kopla opp. Prøvde ein gang til, og da kom brodern inn og sa at det var ein kar som sa hallo inne i bilen min... :-P Skrudde av Bluetoothen så ordna det problemet seg. ;-)

Ser ikkje på det som et stort problem egentlig, mest imponert over rekkevidden på bluetoothen egentlig...
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

olegregert

Det viser rekkevidden på bluetooth og den er er meget bra. For bra kanskje.  På Iphone min får jeg opp melding om det bil eller telefon som skal brukes

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA