Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan vil GTE fungere uten jevnlig lading?

Startet av ferrek, mandag 03. august 2015, klokken 23:07

« forrige - neste »

ferrek

Jeg vurderer e-Tron eller GTE på nyåret om ikke den økte vekten gir mye dårligere kjøreegenskaper enn min Golf 150 TSI. Jeg kommer sjelden/aldri til å lade opp bilen, vil man kunne bruke denne som en "vanlig" hybrid der den da alternerer mellom strøm og bensin (og begge deler), eller vil man få en ren bensinbil? Hadde en Prius for noen år siden, vil den oppføre seg sånn? Går da ut fra at man bruker Auto og GTE-moduset.

DannyMT

Jeg har vel ladet hele 2 fulloppladninger på min GTE, og har rundt 0,75 på mila i snitt på 300 mil.

Det går fint an å kjøre mer økonomisk enn dette, men jeg liker veldig godt å kjøre i GTE modus hverdagslig.

Kjører man for eksempel i "Hybrid auto", går forbruket til rundt 0,50-60 uten lading.
Den lader jevnt og trutt hele tiden, og jeg vil vel si at man ikke må lade den (selv om det er "meningen"). Da får man 204hk, med et helt greit bensinforbruk.

Et eksempel fra min tur her isted:
- 19km i GTE modus
- 0,68 på mila
- ladet 10km med strøm på denne turen.
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

ferrek

Takk for er godt svar! Da er det bare å teste for å se hvordan kjøreegenskapene er og om den oppleves en del sprekere enn 150 TSI, siden jeg ikke kommer til å benytte den i stor grad på ren el er ikke det noe å vektlegge i stor grad.

elpedros

Jeg gikk selv fra 140TSI til GTE og kan ikke si den ekstra vekten er noe stort drawback.
Snarere tvert i mot egentlig, i det bilen oppfører seg mer "voksent" på veien og svelger unna
ujevnheter på en overbevisende måte. Oppleves mindre stump enn TSI. Styrefølelsen i GTE modus er også overlegen, i det man får akkurat passe motstand og tyngde på rattingen.
Når det gjelder effekt er det er godt sprang opp fra TSI til GTE. Mye bedre skyv og moment i GTE modus. Snittforbruket mitt på de første 5000 km ligger på rett under 0.6 og det er med aktiv kjøring og lite lading...

ferrek

Glimrende, mange takk! Da får man se om det blir GTE eller e-Tron. Begge med sine styrker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA