Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er lademulighetene i Namsos bedre nå?

Startet av Muffinman, torsdag 28. mai 2015, klokken 11:11

« forrige - neste »

Muffinman

Ser ut som det vil være smart av meg å dra på ladejakt når jeg kommer til Namsos. Har nemlig gjort kunststykket å kjøpe et 19" hjulsett med Falken dekk som gir meg minst 10% høyere forbruk enn de gamle 21"...

Føkk.

Leif1

Om du blir i beit på veien er det visst type 2 på Levanger også. Tror det er utenfor kiwien der. Skal vel ikke stå lenge før en har nok til Stjørdal.
Konvertitt fra S til X

Muffinman

Hm, 12a lading på hotellet var ikke rare greiene. Og like ved schukoen står det to søppelpresser tilkoblet 400v/32A røde kontakter som jeg fint kan koble til. Men hotellet er litt bekymret for hva som skjer med pressene om de tas av strømmen. 

Et par timer på et slik uttak og resten av natta på 12a, og morgendagen ville være reddet. Men får vel la det stå til.

cairnz

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 09. juni 2015, klokken 19:44
Hm, 12a lading på hotellet var ikke rare greiene. Og like ved schukoen står det to søppelpresser tilkoblet 400v/32A røde kontakter som jeg fint kan koble til. Men hotellet er litt bekymret for hva som skjer med pressene om de tas av strømmen. 

Et par timer på et slik uttak og resten av natta på 12a, og morgendagen ville være reddet. Men får vel la det stå til.
Du kan berolige de med at pressene er inaktive så lenge de ikke presser (altså knappen trykkes). De kan trygt koble fra pressene og la deg lade noen timer. Dette har vært gjort mange andre plasser tidligere, f.eks. på pressen bak Expert i Steinkjer.
Elbilist

Muffinman

#19
Orker ikke stresse med det. Har droppet dette hotellet en rekke ganger på grunn av at de ikke tilbød lading i det hele tatt, nå gjør de i det minste det. Og jeg har funnet meg enn offentlig stolpe og får i det minste 16a. Mon tro om de står åpne og at de har droppet dette nøkkelkort-tullet. I så fall er det en mulighet for at Namsos ikke lenger er den mest elbilfiendtlige byen jeg har besøkt. Stolpene har vel stått der noen år, men ser ubrukte ut ☺

Muffinman

Da har jeg mailet med rette vedkommende på Teknisk etat, og det stemmer at stolpene står åpne. De går vekk fra nøkkelkortløsningen og over på vanlig ladenøkkel. Benyttet også anledningen til å tipse om TOCN sitt ladefond. Ikke sikkert det er tiltenkt for kommuner, men om ikke kan kanskje kommunen bidra til å etablere kontakt mellom potensielle private samarbeidspartnere.

Muffinman

Løfter denne - igjen. Turen går til nok en gang til byen i månedsskiftet, og så vidt jeg kan se er det ikke dukket opp noen alternativer til de offentlige schuko-stolpene. Noen med lokalkunnskap som vet om det har skjedd noe på ladefronten i det siste?

JorgenM

Nei desverre :/

Har mast litt på Fortum om at det kanskje hadde vært kjekt med lader på Circle K Spillum, men foreløpig har de bare takket for tipset.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Lynet

Hva med kjøpesenter eller hotell? De kan jo fort få flere kunder med en ladeboks på veggen. Og helst 22kW.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

arnkl

Sitat fra: JorgenM på onsdag 15. februar 2017, klokken 21:32
Har mast litt på Fortum om at det kanskje hadde vært kjekt med lader på Circle K Spillum, men foreløpig har de bare takket for tipset.

Sirkel K har avtale med Grønn Kontakt, så kanskje det hjelp meir å mase på GK :)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

JorgenM

Ja da var det nok GK jeg maste på, ikke Fortum :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Muffinman

Slik det er nå velger jeg jo hotell ut fra at det største faktisk kunne ha hjulpet meg den gangen jeg lå hos dem, men rett og slett ikke ville.  Da velger jeg heller det lille like ved som jeg faktisk synes er et par hakk triveligere også :)  Schuko ville som regel holdt over natta om jeg kunne tjuvstarte en halvtime på chademo ved ankomst eller på veien. Det løser seg når man kommer via Steinkjer, men ikke når ruta går nordover langs Fosen.

JorgenM

Hvis du skal sørover kan du jo kjøre de ekstra 40km til Grong, lade på Tesla SC der og kjøre E6 sørover.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Muffinman

Da holder jeg en knapp på å ikke kjøre noen omvei, men satse på å klare de 70km til Steinkjer og ta noen minutter på chademo der så man rekker SC Stjørdal ;)

JorgenM

Nå blir det Grønn Kontakt hurtiglader på Namsos i løpet av 2017 ifølge kartet i denne artikkelen:
http://elbil.no/skal-teppelegge-norge-med-hurtigladere/

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA