Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

jordfeil lampe

Startet av PLUTO, mandag 02. november 2009, klokken 19:37

« forrige - neste »

PLUTO

jeg er kommet over en bil som jordfeillampen lyser av og til. Dette er ikke så vanlig for PSA. Noen erfaringer? Bilen både kjører og lader like fint selv om lampen lyser.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Elmo

#1
Hvis du tenker på "Elektrisk feil" lampen, så er det visst ikke så veldig uvanlig at den lyser selvom bilen oppfører seg helt normalt ellers (i følge Enviro).
P106en min har hatt det problemet er års tid nå (http://parat24.com/forum/index.php?topic=182.msg10119#msg10119).  Det begynte med at den bare lyste av og til, men siden ca november ifjor har den lyst konstant.

Den har vært hos Enviro flere ganger etter at lampen begynte å lyse og de har ikke funnet årsaken. Bla ble elektronikkboksen byttet (riktignok av en annen årsak http://parat24.com/forum/index.php?topic=1540.0) uten at det hjalp. 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

PLUTO

ok, jeg trodde PSA var nesten fri for denne feilmelding. Til sammenligning har "alle" Clio biler det når det regner.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Har sett isofeil på noen PSA'er i det siste.

Har målt meg fram til jordfeil i 3er og 11er kasser, samt motor, via børsteholder til gods.

Fikses ved hjelp av høytrykkspyler.

Ellers varslet gamle Saxo'en min jordfeil grunnet defekt 12V batteri.

Jordfeil kan medføre at kontaktoren nekter å slå inn, og bilen dermed ikke kjører.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PLUTO

Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Ja. Bokstavelig talt spyle både kassene og motor innvendig.

Regn med en del demontering først selvfølgelig, spesielt på motoren. Og sats på nytt lager, da det liker dårlig høytrykkspyling.

Salt fra veien legger seg overalt, og etter en tid så vil litt vask være på sin plass.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Boogie

Kan bare bekrefte at jordfeil er relativt vanlig uten at det ser ut til å påvirke hvordan bilen fungerer. Men det kommer sikkert ann på hvor stor feilen er....
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Gaute

Jeg har nå kjørt så lenge med denne lampen tent at jeg ikke husker når tid den tentes. Trolig har jeg kjørt opp mot ca. 50.000 km med den tent.  Men som elektrolux nevner - jeg er klar over at det plutselig kan bli stopp.  Det frister ikke å gjøre jobben så lenge det virker. :o
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA