Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring med bestilling av Golf GTE eller A3 e-tron gjennom Tradeselect.no?

Startet av tornaldo, lørdag 23. mai 2015, klokken 10:16

« forrige - neste »

tornaldo

finn.no kommer jeg over noen rasende billige nye VW,Audi og Skoda gjennom selskapet Tradeselect. I annonsen står det at de formidler nye biler fra Sverige til Norge.

Det lå ikke noen priseksempler på GTE/e-tron, men dette eksempelet viser at det er mye å spare på andre modeller:
http://www.finn.no/finn/car/import/object?finnkode=42542634&searchclickthrough=true

Står svært lite(ingenting) om hvordan kjøpet gjennomføres, om det er snakk om forhåndsbetaling eller lignende.

I den forbindelse lurte jeg på om noen har fått tilbud eller gjort kjøp av GTE eller e-tron gjennom dette firmaet eller lignende aktører?

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

anorway

Nå må du huske på at GTE og e tron er billigere i Norge enn for eksempel Sverige og Tyskland, pga. Avgiftsfordelene på hybrid i Norge



tornaldo

Jeg tror prisene er rimelig i samme gate. Startpris i Sverige på SEK 373500, som tilsvarer ca NOK 340000. Dvs omtrent det samme som i Norge? Men bilen er høyere priset i forhold til andre motoralternativer i Sverige kontra Norge. Har ikke sett på hva som er standardutstyr, mulig det avviker fra den i Norge.

I Tyskland starter den på ca 320000.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Erlingni

Min A3 e-tron er bruktimport fra Tyskland. Jeg betalte 409 000,- ferdig på veien med norske skilter. Men dette var via en forhandler, så prisen inn til Norge må ha vært en god del lavere enn det.
Nøyaktig lik utstyrt bil koster 500 000,- ifølge Møller sin nybil konfigurator. (begge prisene er eksl. vinterdekk og årsavgift). Bilen min er levert med 5 års nybilgaranti (tilsvarende "norgesgaranti"), men dette blir solgt som "ekstrautstyr" i Tyskland - så det BØR alltid sjekkes ved bruktimport!

Nå skal det sies at min bil var førstegangsregistrert november 2014 og hadde gått hele 15 000km så den var jo ikke akkurat helt ny.
Men det ligger nok helt klart muligheter og gode marginer i import av GTE / e-tron fra f.eks. Tyskland, siden min forhandler m.fl. gjør dette. Bruktmarkedet og utvalget av biler er vel foreløpig også større i Tyskland.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA