Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vindusvisker i service stilling

Startet av adseb, lørdag 23. mai 2015, klokken 00:20

« forrige - neste »

adseb

Sliter med å få front vinduvisker i service (vask) stilling. Noen kan gi tips :D. Leste manualen men kan ikke se at de har en god veiledning akkurat denne biten.
E-Golf
Bestilt 08/2014 Levering 12/14

bno

Motor avslått
Trekk vindusvasker hendel ned. Viskerne til topp og stopper.

adseb

Tusen takk for svar. Jeg gjorde det igår som vist i mualen men ingenting skjer. Må holde lenge inne eller? Skal prøve igjen i morgen.  ;)
E-Golf
Bestilt 08/2014 Levering 12/14

hottentott33

Sitat fra: adseb på lørdag 23. mai 2015, klokken 00:52
Tusen takk for svar. Jeg gjorde det igår som vist i mualen men ingenting skjer. Må holde lenge inne eller? Skal prøve igjen i morgen.  ;)

Du må holde hendelen litt nede, ja. Selgeren viste dette da jeg hentet bilen, men han fikk det ikke til i forhold til sin private Passat. Trikset var at en måtte holde hendelen nede noen sekunder på Golfen.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

iknutis

Slå på tenning, slå av tenning, trykk viskerhendelen ned til viskerne går opp.

adseb

Ja, jeg fikk det til. Tusen takk til alle :D
E-Golf
Bestilt 08/2014 Levering 12/14

eivhelle

Her kunne VW gjort det betydelig enklere ved å legge inn et ekstra valg i service menyen i stedet for at folk må lære seg en klønete prosedyre for å få dette til.

På VW Touareg har de gjort dette, til tross for at man her faktisk kan vippe opp viskerene selv om de ikke er i service posisjon. Skulle tro dette var en ganske enkel fiks i SW.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

iknutis

Det irriterer meg hver gang jeg har en Audi eller BMW på besøk der jeg må begynne å knote i kjørecomputeren for å sette viskerne i servicemodus, der jeg på VW bare trenger å trekke i hendelen når jeg slår av tenningen og parkerer. :)

Radiobil1

Sitat fra: iknutis på søndag 24. mai 2015, klokken 09:32
Slå på tenning, slå av tenning, trykk viskerhendelen ned til viskerne går opp.

Testet - Funker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA