Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levert!

Startet av autofil, onsdag 20. mai 2015, klokken 15:31

« forrige - neste »

autofil

Hei,

Da er jeg stolt eier av sort Golf GTE:-) Ble hentet i dag på Møller Romerike som nr 2 utlevert GTE.

SPM: (mulig jeg bør prøve e-Golf forum men prøver her først)
Det følger som dere vet med to kabler. Den som takler 16A har ikke ladekladd. Den kan derfor brukes på offentlige ladeplasser forstår jeg hvor strøm "reguleres" inni ladestolpen. Jeg har mulighet for 16A hjemme og da sier Møller jeg må ha ladeboks/hjemmelader til 12.000,- Jeg mener å ha lest at man kan komme vesentligere billigere unna ved å kjøpe kabel med "kladd"? Hva skal jeg ha og hva vil det koste. Jeg har 400V inn til huset.

Mvh
SMO

Fairlane

Gratulerer med flott bil, sikker på at du blir fornøyd! Har passert 1500km i min og er strålende fornøyd.

Når det gjelder lading ville jeg først tenkt om behovet faktisk er til stede.
Jeg lader på "gammeldags" 10A hjemme og da bruker jeg rundt 4 timer på å fullade fra tomt batteri.




Knatten

Jeg har også lyst på ladestasjon hjemme for å slippe å finne frem ladekabelen  hver gang jeg parkerer hjemme. Det gir besøkende også mulighet til å enkelt få lade.

Jeg hadde håpet jeg kunne bruke denne 31336  http://elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html

Fint om noen kan bekrefte at denne er ok til GTE også...

Knatten

Hmm, ingen som kan bekrefte at denne virkelig fungerer på GTE???

Knatten

TB

Sitat fra: Knatten på lørdag 23. mai 2015, klokken 07:52
Jeg har også lyst på ladestasjon hjemme for å slippe å finne frem ladekabelen  hver gang jeg parkerer hjemme. Det gir besøkende også mulighet til å enkelt få lade.

Jeg hadde håpet jeg kunne bruke denne 31336  http://elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html

Fint om noen kan bekrefte at denne er ok til GTE også...
Denne har eg erfaring med på VW e-Up, fungerer heilt problemfritt. Type 2 er ein standard, slik at alle biler med denne kontakten kan bruke denne. (Alle VW biler, BMW, Tesla.)

Ein liten advarsel er besøkende med type 1 kontakt i sin bil - kan ikkje bruke 31336 pga. denne har fast type 2 kabel. For å støtte alle typer biler er det smart å velge laderegulator med type 2 kontakt. Dermed kan det kobles til valgfri kabel, type 2 - type 2, eller type 2 - type 1 - og alle biler kan lade.

Ulempen er at laderegulator med type 2 kontakt normalt koster litt meir enn dei med fast type 2 kabel.


(Type 1, Trilling, Leaf, Kia Soul EV..)
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

BadaBing

Vi har nummer 31328N fra Elbilhjelpen, og den fungerer strålende sammen med GTE.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA