Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Finnes det ladeplasser på finnøy?

Startet av edyrli, onsdag 20. mai 2015, klokken 11:42

« forrige - neste »

edyrli

Noen som det om det er noen ladeplasser på finnøy?
Sånn det er nå må jeg hurtiglade begge veier på randaberg til den nette sum av 198 kr..
Neste sak:
Er det betaling begge veier i finnfast? (150x2) i tilfelle blir det billigere med elbilen enn dieselbilen uansett.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

EinarV

Det skal være en Fortum lader der, sikkert på en Kiwibutikk. Se på kartet til Fortum Charge and Drive.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

K S

Står ikke noe på Fortum, trodde heller ikke det var Kiwi på Finnøy?

Må betale begge veier i bommen på Finnfast.

edyrli

Jeg må faktisk to turer ut i sommer.
Da blir det rett over 800 med dieselbilen og rett over 400 med elbilen for begge turene.
Tar nok elbilen da men allikevel irriterende å betale 396 kr for 4 hurtigladinger..
Det hjalp ikke å tegne abonnement heller da det var 6 mnd bindingstid.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

K S

Sitat fra: edyrli på fredag 22. mai 2015, klokken 11:49
Jeg må faktisk to turer ut i sommer.
Da blir det rett over 800 med dieselbilen og rett over 400 med elbilen for begge turene.
Tar nok elbilen da men allikevel irriterende å betale 396 kr for 4 hurtigladinger..
Det hjalp ikke å tegne abonnement heller da det var 6 mnd bindingstid.
Jeg kjører Soul, har ikke problem å kjøre t/r Stavanger-Judaberg, hvis du får tilgang til 16 A kurs på Finnøy, går det? Alternativet er buss eller båt...,

edyrli

Bor på jæren.
En mulighet er til finnøy først 60 km og så tilbake til randaberg. Det blir 90 km. Men med 6 undersjøiske passeringer er jeg usikker på om det går med trilling. Ellers er 90 km ikke noe problem om sommeren.
Jeg blir nok ikke så lenge på Finnøy, men kan prøve arrangere med 16A lading så kommer jeg meg nok tilbake til randaberg.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

elektrolux

Hva med å kjøre til Forus og prøvekjøre en Elbil derfra til Finnøy.

Er en perfekt tur for å danne deg et inntrykk av f.eks en BMW i3 , Zoe, Golf og Mercedes ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

K S

Sitat fra: elektrolux på fredag 22. mai 2015, klokken 18:10
Hva med å kjøre til Forus og prøvekjøre en Elbil derfra til Finnøy.

Er en perfekt tur for å danne deg et inntrykk av f.eks en BMW i3 , Zoe, Golf og Mercedes ;)

Eller Vibemyr og Soul  :)

EinarV

#8
Sitat fra: K S på torsdag 21. mai 2015, klokken 18:55
Står ikke noe på Fortum, trodde heller ikke det var Kiwi på Finnøy?

Må betale begge veier i bommen på Finnfast.

Kan godt hende du har rett, var bare Joacim i Fortum som nevnt på Landsrådet i elbilforeningen at de hadde satt opp en hurtiglader der ute, så da tenkte jeg Kiwi.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

K S

Sitat fra: EinarV på fredag 22. mai 2015, klokken 21:35
Sitat fra: K S på torsdag 21. mai 2015, klokken 18:55
Står ikke noe på Fortum, trodde heller ikke det var Kiwi på Finnøy?

Må betale begge veier i bommen på Finnfast.

Kan godt hende du har rett, var bare Joacim i Fortum som nevnt på Landsrådet i elbilforeningen at de hadde satt opp en hurtiglader der ute, så da tenkte jeg Kiwi.

Det står ikke noe på Fortum Charge&Drive, eller på Lade Nå appen...

Siggen

Det er Kiwi på Finnøy, når en kommer fra Stavanger så ligger den rett før Judaberg på høyre hånd. Om det er ladestasjon der vet jeg ikke, har aldri sett etter.

afitch80

Var på Finnøy i går en tur. Der er ingen lader på Kiwi dessverre.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

LMOR

Sitat fra: edyrli på fredag 22. mai 2015, klokken 11:49
Jeg må faktisk to turer ut i sommer.
Da blir det rett over 800 med dieselbilen og rett over 400 med elbilen for begge turene.
Tar nok elbilen da men allikevel irriterende å betale 396 kr for 4 hurtigladinger..
Det hjalp ikke å tegne abonnement heller da det var 6 mnd bindingstid.
Det Lyse tjener på å flå oss som bare trenger litt lading, kan umulig være mer enn de taper i omdømme og fremtidige kunder. Stort sett alle energiselskap inkl. Grønn Kontakt samarbeidet, BKK, Fortum, Statoil har gått over til minuttprising, som er rettferdig på alle måter. Jeg leste en gang at 80% ikke lett glemmer slike negative opplevelser.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Beklager seint svar, men har vært på reise.
Det er helt riktig at det dessverre enda ikke finnes noen offentlige ladeplasser på Finnøy.
Heller ingen umiddelbare planer, jfr hurtigladekartet:
http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet

Var et lokalt initiativ for å tilrettelegge en offentlig ladeplass og det ble sikret nok finansiering av en semihurtiglader på Coop Extra, men initiativet har ikke hatt videre fremdrift.

Lyse hadde tidligere planer om en hurtigladestasjon på Mosterøy mellom de to Rennfasttunellene noe som ville gitt en meget strategisk plassering for "100-miles" bilene (Leaf, eGolf, i3, Zoe mm), men heller ikke her ser det ut til at det skjer noe fremgang.

For oss som bor på Finnøy og jobbpendler til Stavanger/Sandnes er Lyse abonnementet greit nok fordi de fleste elbilene ikke klarer tur/retur jobbpendling om vinteren og dermed blir hurtigladere ofte brukt.

Avhengig av hvor man skal på Finnøy så er det som regel velvillige sjeler som kan låne en 10/16A kontakt til besøkende ;)

EinarV

Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA