Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Thule takstativ PHEV Outlander

Startet av dissern, fredag 09. januar 2015, klokken 23:10

« forrige - neste »

dissern

Heisann,

Hvilket takstativ fra Thule er det som passer Outlander PHEV? Jeg ser at "Fit Guide" til Thule skiller på Fixed points/Flush rails og har ulike kit for disse, men såvidt jeg har sett har alle Outlander takrails (mens flere bilder på nett antyder at takstativ må skrus fast som igjen antyder fixed points.)

http://www.thule.com/en/at/buyers-guide?c=roof+racks&q=tmGWGJ9np
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Fiffik78

Jeg har kjøpt wingbar, funker fint. Kjøpte fra Autoload,  fikk da med rette fittings.
Outlander PHEV 2014

fstromsv

Gikk på Torshov Bilrekvisita og fikk god hjelp til å finne det jeg trengte.  Ville ha firkant type takstativ slik at jeg kunne bruke den gamle skiboksen min (stygg som juling, men står bare på et par-tre måneder når bilen stort sett er skitten uansett ....).  Da har jeg også noe ekstra utstyr jeg fortsatt kan bruke (f.eks. Thules stropper på rull).  Sikkert ikke ideelt m.h.p. vind om jeg kjører i større hastigheter på motorvei, men det er ikke så ofte på den tiden av året.  For meg ble det festeanordning for flush-rails.  Ingen skruer i bilen.

Thule Rapidsystem 753
Thule Kit 4030
Thule Load Bar 769 (2x127xm)

Lykke til.

Vind

Outlander har hull i Rails som f.eks wingbar fra Thule bruker.  Har du skiboks er dette ikke helt idielt, så Thule har også fester som ikke bruker de 8 hullene i railen. 

For skistativ er dette en fordel (med hullene) da stativet sitter stødigere - og du risikerer ikke at de siger mot hverandre.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

koveraasen

Sitat fra: Vind på søndag 11. januar 2015, klokken 17:32
Outlander har hull i Rails som f.eks wingbar fra Thule bruker.  Har du skiboks er dette ikke helt idielt, så Thule har også fester som ikke bruker de 8 hullene i railen. 

For skistativ er dette en fordel (med hullene) da stativet sitter stødigere - og du risikerer ikke at de siger mot hverandre.

Jeg skjønner ikke helt hvordan Wingbar kan bruke disse hullene i railen. Jeg har Wingbar Edge og 4030 kit, men disse skal bare klemme rundt railen. Det ser jo heller ikke ut som det er gjenger i hullene, så jeg skjønner ikke helt greia med disse. Noen som kan forklare?

Taffelman

Bruker Wingbar med 753 føtter og 4030 monteringskit som klemmer på railen.

I "monteringshullene" på innsiden av rails, så sitter det plast/gummipropper. Jeg monterte klemmene over disse da jeg syntes klemfestet satt bedre der.

Har kjørt med dette siden årsskiftet uten problemer, sitter som støpt.
X75D
TM3 LR AWD

koveraasen

Sitat fra: Taffelman på torsdag 24. mars 2016, klokken 22:59
Bruker Wingbar med 753 føtter og 4030 monteringskit som klemmer på railen.

I "monteringshullene" på innsiden av rails, så sitter det plast/gummipropper. Jeg monterte klemmene over disse da jeg syntes klemfestet satt bedre der.

Har kjørt med dette siden årsskiftet uten problemer, sitter som støpt.

Høres ut som det er litt forskjell på disse proppene på 2016- og 2015-modellen. Mine er av hardplast og bygger såpass mye ut at jeg tror ikke klemmen bør festes over disse uten å fjerne de først.

Høres uansett ut som disse monteringshullene ikke skal brukes av Thule-stativ da, selv om jeg mener å ha lest et sted at "originalt" Mitsubishi stativ (som er Thule Wingbar) skulle benytte disse hullene på en eller annen måte.

jimLys

Hei

Interessant tråd! Jeg har Thule 753 føtter og 4030 monteringskit som jeg brukte på Volvo V60 tidligere og ser at dette også skal passe Outlander 2016. Har imidlertid prøvd å montere men ser at siden det ikke er "gripekant" på innsiden av railen så virker dette litt usikkert... flere erfaringer?

Klipragutt

Originalt = Thule,  hos merkeforhandler, kr 1875,-. 2016 mod. Ut med plastpropper og inn med "pinner"
i fot på lastestativet. Klemfunksjon på utsiden av railen. Sitter som støpt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA