Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva f... vil dette koste?

Startet av ihlhaug, lørdag 16. mai 2015, klokken 23:27

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Ja, det er vanskelig å bli kvitt et slikt krav uten å betale. Selv i en gjeldsordning er hovedregelen at et slikt krav skal dekkes 100%. Så om personen ikke betaler kan et slikt krav fort henge over personen helt til personen dør og boet skal gjøres opp, og da kan man fortsatt få pengene sine, hvis det er noen verdier. Men om jeg husker riktig må man fornye kravet med jevne mellomrom, ellers så går det ut på dato.

(Foreldrene mine hadde et krav mot en person om ubetalt husleie, og 10-15 år senere begynte det endelig å tikke inn penger.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tesla-man

Hovedstol fornyes hvert 10. år.  Renter og omkostninger må fornyes hvert 3.år
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

nortrahof

I utgangspunket er det 2 forhold mht. betaling av skaden.
Det ene er forholdet mellom skadelidte og forsikringsselskapet hans (om det er en kaskoskade) og det andre er mellom forsikringsselskapet og skadevolder.

Blir skadevolder kjent skyldig for forholdet (dom), er det forsikringsselskapet til skadelidte han skylder penger. Skadelidte skal da ha fullt oppgjør uten tap av bonus eller egenandel da han ikke har belastet forsikringen sin. Om skadevolder har betalingsproblemer, er dette en sak mellom han og forsikringsselskapet (som egentlig er uinteressant for skadelidte). Dette gjelder for andre skader, så hvorfor ikke i denne saken?
Det er nettopp derfor man har kaskoforsikring.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

ihlhaug

Får vel komme med en liten update.
Bilen er lakkert på nytt og det ser med mitt ikke-detailer-øye kjempebra ut, selv i solen.
Forsikringen dekker dette, ingen egenandel eller bonustap. De kjører regress mot synderen og jeg har fått det skriftlig to ganger at jeg ikke må ut med noe i denne saken. Når det kommer til politiet har jeg ikke hørt noe nytt. De har fått videoene fra for og bakkamera, samt samtalene som jeg tok opp da jeg ringte synderen og broren.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

cirys1

Bra at det ordnet seg uten økonomisk tap, du har ihvertfall fått opp omsetningen på dashcam ganske kraftig.. :P

Kjelli

ihlhaug; hvilket forsikringselskap er dette?

Kjell Arne

Foleson

Ikke helt overraskende dette her....
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Muffinman

Jeg er ihvertfall overrasket. Enkelte skjønner ikke når de bør ligge lavt...

ihlhaug

Wow, type altså. Håper inderlig politiet faktisk gjør noe i denne saken.
Ellers har jeg Storebrand som forsikringsselskap.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

RonnyØ

Passe seg han der, så ikke karma slår til for hardt

Tuxedo

Sitat fra: ihlhaug på onsdag 24. juni 2015, klokken 21:37
Wow, type altså. Håper inderlig politiet faktisk gjør noe i denne saken.
Ellers har jeg Storebrand som forsikringsselskap.
Må si jeg er imponert over forsikringsselskapet i denne saken.  Glad jeg har samme.

Øggen

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 25. juni 2015, klokken 08:13
Sitat fra: ihlhaug på onsdag 24. juni 2015, klokken 21:37
Wow, type altså. Håper inderlig politiet faktisk gjør noe i denne saken.
Ellers har jeg Storebrand som forsikringsselskap.
Må si jeg er imponert over forsikringsselskapet i denne saken.  Glad jeg har samme.

Ditto ang Storebrand. Håper jeg også kommer godt ut av det. Bilen er i Drammen nå, og det så ikke bra ut sa de.

nie

Sitat fra: ihlhaug på onsdag 24. juni 2015, klokken 11:25

Bilen er lakkert på nytt og det ser med mitt ikke-detailer-øye kjempebra ut, selv i solen.
Kjekt å høre at ting ordner seg for deg.

Hvem utførte lakkeringsjobben?
Har noen striper som jeg skulle ha fikset jeg også..

ihlhaug

Sitat fra: nie på torsdag 25. juni 2015, klokken 10:56
Sitat fra: ihlhaug på onsdag 24. juni 2015, klokken 11:25

Bilen er lakkert på nytt og det ser med mitt ikke-detailer-øye kjempebra ut, selv i solen.
Kjekt å høre at ting ordner seg for deg.

Hvem utførte lakkeringsjobben?
Har noen striper som jeg skulle ha fikset jeg også..

Satser bare på at jeg ikke får noen regninger i posten i ettertid, men nå har jo Storebrand sagt at de tar utgiften hvis ikke de får igjennom kravet sitt hos synderen, så må vel gå greit. Jeg brukte Micropaint på Kokstad utenfor Bergen.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA