Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dekker Nissan veihjelp på 3,5 år gammel Leaf?

Startet av Blip, lørdag 16. mai 2015, klokken 23:00

« forrige - neste »

Blip

Jeg ville aldri i verden anta at noen troller bevisst her. Derfor fortsetter jeg med teskje...

* Jeg har pr. i dag i praksis ikke forsikring som dekker veihjelp (siden egenandelen på korte strekk overstiger egenandelen i forsikringen).
* Jeg trodde jeg hadde gratis veihjelp fra NISSAN på garantisaker.
* Grunnen til at jeg trodde jeg hadde gratis veihjelp fra NISSAN ved hendelsen nevnt i første innlegg, var at det dreier seg om en garantisak.
* NISSAN hevder gratis veihjelp kun gjelder første 3 år
* Slik jeg leser garantivilkårene, gjelder gratis veihjelp så lenge bilen er:

  • Kjøpt i Norge
  • Alle servicer fulgt hos NISSAN elbil-forhandler
  • Bilen er kjøpt for mindre enn 5 år siden
Spørsmålet er: Har andre erfaring med garantisaker mot NISSAN for Leaf, eldre enn 3 år, kjøpt i Norge, alle servicer fulgt? Det er også interessant for framtiden å vite om jeg faktisk bør tegne en forsikring for Leafen som har veihjelp med lavere egenandel...

Til de som fortsatt måtte være i tvil: Jeg har også en annen bli (diesel-drevet) med kasko og veihjelp der egenandele for veihjelp er 500,- Jeg er altså ikke ukjent med at slike forsikringer finnes... Kan vi nå droppe videre diskusjoner om forsikringer?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

e-h

BNH skriver at det burde være dekket: http://www.bnh.no/verksted/informasjon/veihjelp-nissan/

Ifølge denne brosjyren kan Nissan kun belaste deg tauing hvis du ikke har ladet:
http://www.nissan.no/content/dam/services/NO_no/brochure/Nissan_Leaf_NO.pdf

Begrenset oppad til 5 år eller 100 000km.

Blip

Takk! Teksten i pdf-en samsvarer med min tolkning av garantien beskrevet i serviceheftet,  dvs. at veihjelp er gratis i 5 år når alle servicer er fulgt.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

xzornixz

Jeg er veldig spent på hvordan denne saken utvikler seg, for jeg har også basert meg på at Nissan dekker veihjelp da jeg har fulgt opp med servicene på bilen..

fws

Jeg har aldri hørt om en forsikring som ikke har maks 500kr i egenandel for veihjelp. Nesten rart at noen tilbyr det. Hvis man ikke har veihjelp vil det jo koste godt over 3000kr bare for at de møter opp.
Nissan Leaf 2018

harruz

Føler litt med trådstarter nå :-[
Foreslår at de som på død og liv gjerne vil diskutere egenandel på veihjelp, starter en egen tråd på dette. Kan ikke være spesielt vanskelig å forstå at dette ikke dreier seg om hva forsikringen dekker, men hva garantien dekker.  Håper noen kan hjelpe deg Blip, for jeg har dessverre ikke kunnskap om dette.
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Blip

Oppdatering: Nissan innrømmer feilen og dekker transport. Dette skjer etter at jeg påpeker hva som faktisk står i serviceheftet. Det er litt merkelig at Nissan selv ikke er klar over hva deres egen garanti dekker...

Lykkelig slutt, mao.  ;)

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

BE

Det var bra at Nissan tok regningen, det skulle bare mangle i lys av dokumentene som ble hostet opp i denne tråden.

Ellers vil jeg takke deg Blip for denne informasjonen. Det viste seg at jeg på BEGGE bilene var i ferd med å ende opp på samme egenandel, altså kr 6000,- både på veihjelp og rutebytte. Dette er heldigvis avverget nå.

På If blir det slik om en velger bort leiebil på Kaskoforsikringen, men det står tydeligvis med svært liten skrift for jeg måtte lete i mange dokumenter før jeg faktisk fant disse linjene i mine papirer også. Dette gjelder ALLE som har kasko BASIS hos If. Jeg har nå tatt med leiebil på forsikringen, det ble bare noen hundrelapper ekstra i året, og da er det akseptable egenandeler på veihjelp og rutebytte også.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

xzornixz

Jammen viste det seg at egenandelen min også var 6000 for både vindu og berging! Det står at egenandel er 500 på vilkår, men det står også at det er summen på forsikringsbeviset som gjelder, og der stod det 6000 gitt! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA