Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kompabilitet på dekktrykksensorer

Startet av Epleskreller, onsdag 13. mai 2015, klokken 16:27

« forrige - neste »

Epleskreller

Hei,
jeg er i tenkeboksen for å bytte ut bilen i en nyere. Mener det var snakk om at Tesla har byttet merke på dekktrykksensorene.

Vil de "gamle" hjulsettene/sensorene fungere på nye biler? og vil nye sensorer fungere på de "gamle"?

Jeg tenkter å beholde vinterhjulene til min neste bil.
mvh

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

krister461

Nei, biler med og uten autopilot og deres dekktrykksensorer vil ikke være kompatible på tvers. (Såvidt jeg har forstått det.) ;)

Muffinman

Har litt samme problemstillingen, får ny bil i høst og skal bruke vinterfelgene fra den gamle til sommerhjul og et av felgsettene fra den nye som vinterhjul på den gamle. Blir litt ombytting av sensorer og dekk ser det ut til :)

jazzwheel

Hva er grunnen til dette egentlig? Er det ikke noen standard for TPMS? Blir ekstra rart når det er samme bilmodell.

Det minner meg litt om DAB og DAB+ rotet.

Muffinman

Det nye systemet varsler vel hvilket hjul som har feil trykk også. Kanskje de gamle sensorene ikke støttet en eller annen form for ID.

Cowboystrekk

Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. mai 2015, klokken 17:04
Det nye systemet varsler vel hvilket hjul som har feil trykk også. Kanskje de gamle sensorene ikke støttet en eller annen form for ID.
de gamle fikk opp hvilket hjul det gjalt, har selv sett dem sjekke det på service :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Havebigfun

Dette har vi diskutert før- var det ikke en eller annen regeltilpasning (mulig EU..) som var årsaken til byttet.
Med de gamle får man ikke opp hvilket hjul som er feil på displayen i bilen- det tror jeg man får med de nye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA