Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når tror vi på Autopilot (firmware 7.0)

Startet av Sandvika, tirsdag 12. mai 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

Sandvika

Selv tenker jeg
Pro`s
Teknologien ble demonstrert på lukket bane i Oktober, testbiler har visstnok kjørt langt allerede. 
Mye prestisje å tape om dette blir veldig forsinket.
Det er Bosch som står for mye av dette, ikke Tesla(?)

Con`s
Notorisk forsinket tidligere, Tesla uker vs. vanlige uker.
Fortsatt mye rar oppførsel i TACC, her må man kunne krype før man skal gå.

Dennis

Tror det kommer hit i høst en gang og kanskje i løpet av sommeren i usa.

Er noen EU regler som kan lage kvalme, siden det er vist et EU krav at man må holde i rattet :-\

Med tanke på sensorer er det ikke noe problem å få bilen til å gjøre det Tesla har vist fram og sakt den skal kunne.







GeirHM


Om det er Bosch som lager løsningen inkluderer den hardware vi ikke har på våre biler i dag. Se tosidig grep på rattet vist på bildet (vedlagt).





mogu

Sitat fra: GeirHM på tirsdag 12. mai 2015, klokken 11:13

Om det er Bosch som lager løsningen inkluderer den hardware vi ikke har på våre biler i dag. Se tosidig grep på rattet vist på bildet (vedlagt).

Hvordan vet du at det ikke er sensorer der som ikke nødvendigvis er synlige? ;)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Dennis

Hele poenget blir jo borte hvis man må holde henda på rattet.

Må jo komme nye regler på dette også for Europa, for tipper den reglen begynner å bli noe utdatert.

Lynet

Prøvde en ny Passat tidligere i vinter med "autopilot" og den kunne kjøre lenge uten at du holdt i rattet, så det kan ikke være noe hindring.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Sandvika

Søkte litt rundt og fant noe om at biler skal ha sjåfør, men det er langt derfra til at man må ha hendene på rattet. Noen som har noe link til denne forskriften eller forslaget til forskrift?

GeirHM

Sitat fra: mortegun på tirsdag 12. mai 2015, klokken 11:21
Sitat fra: GeirHM på tirsdag 12. mai 2015, klokken 11:13

Om det er Bosch som lager løsningen inkluderer den hardware vi ikke har på våre biler i dag. Se tosidig grep på rattet vist på bildet (vedlagt).

Hvordan vet du at det ikke er sensorer der som ikke nødvendigvis er synlige? ;)

Vi må gjerne håpe på hardware-hemmeligheter gjemt rundt forbi. Selv om jeg tviler. Få biler er blitt gjenstand for så mye intensiv reverse engineering som kjerra vår. Poenget mitt var bare at akkurat denne dubeditten som er vist på bildet og som har en sentral plass i videoen til Bosch har ikke jeg funnet spor av på min 85D. 

Mippen

Sitat fra: GeirHM på tirsdag 12. mai 2015, klokken 11:13

Om det er Bosch som lager løsningen inkluderer den hardware vi ikke har på våre biler i dag. Se tosidig grep på rattet vist på bildet (vedlagt).

De knappene på rattet er ikke nødvendig å ha. De slår bare av og på auto pilot funksjonen. Det må gå an å bruke en av de andre knappene på eller rundt rattet, eller på midtkonsollen til å gjøre det i stedet. Det er bare en demo video - på prototyper kan det alltid være ulikheter i forhold til virkeligheten.
Fremtiden er elektrisk.

boppus

Sitat fra: GeirHM på tirsdag 12. mai 2015, klokken 11:13

Om det er Bosch som lager løsningen inkluderer den hardware vi ikke har på våre biler i dag. Se tosidig grep på rattet vist på bildet (vedlagt).

Tipper de knappene er unødige, og at det er sensorer som kan registrere moment på rattet.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Veggen

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 12. mai 2015, klokken 09:25
Det er Bosch som står for mye av dette, ikke Tesla(?)

Nå er det vel MobilEye Tesla bruker til autopiloten, ikke Bosch?

M@Do


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA