Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beige skinn TMS

Startet av Achilles, fredag 08. mai 2015, klokken 20:54

« forrige - neste »

Achilles

Har bestilt en 85D som bekreftes snart, men greier ikke å bestemme svart vs beige skinn (Rød bil). Jeg synes at beige ser best ut i utgangspunktet, men er bekymret for at dette holder seg dårlig over tid. Har 2 barn. Har fått enkelte innspill allerede og har også sett dette diskutert noe i et par tråder, men hadde satt stor pris på tilbakemelding fra noen som har hatt beige skinn over noe tid......

Farger bukser lett av? er det i så tilfelle lett å rengjøre? Blir det fort synlige sprekker i skinnet sammenlignet med svart? Er dere fornøyd med valget?

takk takk
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

Tuxedo

Ta svart.  Har selv lys grå (mye det samme som beige), og fikk grusom misfarging på førersetet pga våt og ny skalljakke som ikke var vasket i vaskemaskin først.  Må sannsynligvis farge opp setet på nytt.

Teslanewbie

Ta svart hvis du ska kjøre med barn.
Lettest å holde reint .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HelectriC

Fikk ganske mye misfarginger på lysegrå skinnstoler etter noen uker med blå dongeri, men Swisswax Leather Care kit fikset det helt perfekt. Kjøp det skinn du har lyst på og bruk skikkelig skinnmiddel så er det ikke noe problem. Jeg er langt fra å være detailer, men fikset stolene på noen minutter og etter behandlingen har flekkene ikke kommet tilbake.
ioniq 5

Sponzo

Hei achilles,

Jeg har hatt min p85 med de gamle sportsetene siden september 2013 og jeg har beige seter med skinn/alcantara.

Bruker mørkeblå jeans hver dag og det betyr at fargen smitter litt av på setene over tid. Jeg tar en kjapp rens med rensemidler fra swisswax ca. 3 ganger i året og skinnet har holdt seg veldig fint og rent. Alcantaraen derimot sliter jeg litt med og får det ikke 100% rent - der ligger det et svakt slør av blå farge igjen.

Mitt råd til deg er derfor at du trygt kan gå for beige seter i helskinn men styr unna alcantara.

Achilles

Takk for bra svar. Jeg er ikke redd for å bruke litt tid på rens/behandling av setene, men det jeg er bekymret for er permanent misfarging/skader. Hvis det bare hadde vært med og fruen hadde det definitivt blitt beige, men ser poenget med svart skinn med barn i bilen =)

Takk også for råd ang Alcantara, det hadde jeg ikke tenkt på som et problem.
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

BMW850

Ta svart uansett!  :) Jeg personlig synes ikke beige interiør passer rød bil, men det er meg. Sort, blå, grønn, brun bil ja, men ikke rød.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tr0047

Valgte beige nexgen til min bil, og har kjørt ca 1500km nå.  Behandlet setene med Colorlock K25 når de var nye, og har pr idag ikke den minste antydning til missfarging eller flekker!
Guttungen på 5 er godt disiplinært i bilen..mtp mat,drikke og annet griseri, og er selv påpasselig. 
Du slipper nok litt lettere unna med svarte seter ( har stort sett hatt svart skinn i tidligere biler) , men er du våken i timen går det bra ;)
Nå er interiørfarge en smaksak..men synest personlig at stoler i svart skinn gir et kjedelig og tungt preg på interiøret!  Jeg har derimot valgt svart alcantara i tak/stolper, noe som gir fin brytning til de lyse stolene! 
Uansett valg blir du nok fornøyd tenker jeg....lykke til!
Mars 2015 P85D

staleand

Som HelectriC over her sier så er det null problem med lyst skinn sålenge du er villig til å bruke 1 time per år på å rense setene med kvalitetsmidler fra f.eks Swissvax, ChemicalGuys el. Velg det skinnet du synes er finest er mitt tips :-)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Muffinman

#9
Jeg har lyst skinn i min bil og har brukt 0 timer i året på å rense. Bruker alltid dongeribukser, og kjørt over 70k. Setene er  som nye.

sosiss

Har P85D, rød med beige NG seter. Så langt bare 3500 km på telleren, alltid dongeri, ingen probl m misfarging eller behov for rengjøring ut over det en bør gjøre uansett fargen

Tesladigger

Har beige skinn, kjørt ca 34.000 km siden nov 2013, aldri behandlet setene og de er like fine. Jeg fikk litt missfarging etter en helt ny sort jeans en gang, men dette tørket jeg lett bort med en fuktig og varm klut, ingen missfarging.
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

HåkonE

Hadde beige seter i min BMW. De ble farget rett som det var, men det gikk relativt fort av fordi de var behandlet. Var bare en lite mørk skygge på den ene siden etter 3 år jeg ikke fikk av med vanlig microfiber og mild skinnrens, men det finnes sikkert noe triks for det også.

Men de blir fortere stygge/møkkete. Denne gangen valgte jeg sort, men mest av smak og behag (lyst på noe nytt). Mitt tips er å velge det som du vil trives med. Så lenge man tar vare på det med gode pleiemidler, holder det seg godt i mange år.

Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg faktisk valgt stoffseter (nextgen), selv om det er litt dumt når en slik bil skal selges.  :)

Achilles

Da er bilen bekreftet og etter uttalelige avveiinger ble det beige NG-seter =) Takk for innspill!
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

Tr0047

Grattis, de fremhever detaljene og ser supre ut!  Skinnkvaliteten ser også svært bra ut, og fremstår som noe mykere en annet skinn jeg har hatt i bil.
Mars 2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA