Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Behov for wifi?

Startet av Joachim@sancon.no, torsdag 07. mai 2015, klokken 23:59

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

jeg sliter litt med oppkobling av wifi mot min s85d. Mener å ha lest en plass at navigasjon kun blir oppdatert via wifi, noen som vet om det stemmer? Jeg klarer ikke finne navigasjons software/kart versjoner noen plass, så jeg lurte litt på om det er tilfellet? Om så, hvor ofte  får man oppdateringer?

Jeg er helt sikker på at jeg klarer å få opp wifi om jeg kjøper en extender og legger litt arbeid og penger i det, men er det nødvendig? Har fått 3 oppdateringer over 3G siste mnd, og jeg fikk 6.2 på hytta uten problemer over natta.

Greit nok at Tesla sparer noen kroner på data trafikk, men jeg gidder ikke bruke masse tid og penger av den grunn.


Spinner

Det har vel bare kommet én oppdatering siden bilen ble sluppet i Norge, så det er laaaangt mellom høydepunktene. I tillegg er det ingen måte å tvinge fram oppdateringen på hvis man mangler den, bilen må bare stå koblet til wifi til man plutselig har den. Har du en relativt ny bil har du nok siste versjon.

kjølholdt

#2
Det er ikke nødvendig med wifi for oppdatering . Jeg har gjort alle oppdateringer over 3G . Og det har vært mer enn 1 oppdatering siden jeg fikk bilen høsten 2013
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Sjøhyene

Etter å ha hatt bilen ett år vil jeg si det er meningsløst å gjøre noen som helst innsats for å få wifi til der bilen står parkert. Gir deg så vidt jeg vet ingenting ekstra og lager heller bare litt ekstra krøll hvis wifi signalet blir svakt. Noe som aldri skjer med 3G.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Spinner

Sitat fra: kjølholdt på fredag 08. mai 2015, klokken 07:42
Det er ikke nødvendig med wifi for oppdatering . Jeg har gjort alle oppdateringer over 3G . Og det har vært mer enn 1 oppdatering siden jeg fikk bilen høsten 2013
Mer enn én oppdatering av navigasjon? Alstå offline kartene, regner med at det er dette trådstarter mener. Og de kommer så vidt meg bekjent kun over wifi.

erikg

Men wifi er vel wifi, så om du lager hotspot med telefonen en liten stund, finner du vel ut om det ligger oppgraderinger på lur.
TMS85 grey met, pano, luft

Spinner

Sitat fra: erikg på fredag 08. mai 2015, klokken 11:11
Men wifi er vel wifi, så om du lager hotspot med telefonen en liten stund, finner du vel ut om det ligger oppgraderinger på lur.
Det kan ta dager...  :-\

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Sbr på fredag 08. mai 2015, klokken 10:34
Sitat fra: kjølholdt på fredag 08. mai 2015, klokken 07:42
Det er ikke nødvendig med wifi for oppdatering . Jeg har gjort alle oppdateringer over 3G . Og det har vært mer enn 1 oppdatering siden jeg fikk bilen høsten 2013
Mer enn én oppdatering av navigasjon? Alstå offline kartene, regner med at det er dette trådstarter mener. Og de kommer så vidt meg bekjent kun over wifi.

Ja det er kartene jeg tenker på ang oppdatering. Kan man noen plass se om man har gamle eller nye kart?


Tuxedo

Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 08. mai 2015, klokken 16:25
Sitat fra: Sbr på fredag 08. mai 2015, klokken 10:34
Sitat fra: kjølholdt på fredag 08. mai 2015, klokken 07:42
Det er ikke nødvendig med wifi for oppdatering . Jeg har gjort alle oppdateringer over 3G . Og det har vært mer enn 1 oppdatering siden jeg fikk bilen høsten 2013
Mer enn én oppdatering av navigasjon? Alstå offline kartene, regner med at det er dette trådstarter mener. Og de kommer så vidt meg bekjent kun over wifi.
Ja det er kartene jeg tenker på ang oppdatering. Kan man noen plass se om man har gamle eller nye kart?
Nei.  Og jeg vil nå faktisk kalle de "nye" kartene for håpløst gamle.  Har fått én kartoppdatering siden 2013, og den fikk jeg på jobben, med 3G.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA