Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglading i Vestfold - E18

Startet av e-Kvaase, fredag 08. mai 2015, klokken 08:55

« forrige - neste »

e-Kvaase

Skal kjøre fra Jessheim til Larvik med e-Golf.
På strekningen E18 Oslo - Larvik ser jeg kun 3 stk Combo hurtigladepunkter.

1 punkt Statoil Grelleand, Holmestrand.
1 punkt Kiwi Holmestrand
1 punkt Kiwi Sandefjord.

Skuffende at det ikke er flere slike hurtigladere langs E18, nå som antallet el-biler øker fra uke til uke.
Noen som har erfaring med Combo hurtigladere på denne strekningen?

Noen som vet om det skjer noe på denne strekningen?

Jorgensen

Sitat fra: e-Kvaase på fredag 08. mai 2015, klokken 08:55
Skal kjøre fra Jessheim til Larvik med e-Golf.
På strekningen E18 Oslo - Larvik ser jeg kun 3 stk Combo hurtigladepunkter.

1 punkt Statoil Grelleand, Holmestrand.
1 punkt Kiwi Holmestrand
1 punkt Kiwi Sandefjord.

Skuffende at det ikke er flere slike hurtigladere langs E18, nå som antallet el-biler øker fra uke til uke.
Noen som har erfaring med Combo hurtigladere på denne strekningen?

Noen som vet om det skjer noe på denne strekningen?
Du kan jo fylle opp batteriene på Liertoppen, eller i Drammen, så går det sikkert bra :)
Jeg kjørte denne strekningen mye i fjor og da var det ingen Combo-ladere i Vestfold.

-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

fredag

#2
Sitat fra: e-Kvaase på fredag 08. mai 2015, klokken 08:55
Skal kjøre fra Jessheim til Larvik med e-Golf.
På strekningen E18 Oslo - Larvik ser jeg kun 3 stk Combo hurtigladepunkter.

1 punkt Statoil Grelleand, Holmestrand.
1 punkt Kiwi Holmestrand
1 punkt Kiwi Sandefjord.

Skuffende at det ikke er flere slike hurtigladere langs E18, nå som antallet el-biler øker fra uke til uke.
Noen som har erfaring med Combo hurtigladere på denne strekningen?

Noen som vet om det skjer noe på denne strekningen?

Utviklingen / utbyggingen i det siste er jo helt fantastisk, i forhold til hvordan det har vært. Jeg har hatt i-Miev siden 2011, og mangel på hurtiglading i Vestfold har gjort at jeg ikke har kunnet kjøre den til Larvik/Porsgrunn. (Den eneste teoretiske måten å komme ned på var å hurtiglade i Moss, ta fergen fra Moss til Horten, osv men det ble for dumt.)

Nå er det feks fire (!!!!) chademo-hurtigladere i Grenland! Det er jo helt fantastisk!

Men ja, det bør bli flere hurtigladere på E18. Med minst to hurtigladere på hvert sted, i tilfelle en er ødelagt. Feks Marche Holmestrand (sørgående), Statoil Nykirke, Fokserød/Torp, Larvik...

Og gjerne en Tesla supercharger på Fokserød/Torp. Det hadde vært nyttig.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

ladov

Legg merke til at Statoil Grelland ligger på feil side av motorveien for de som kjører sørover.. :(
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

hsa77

Sitat fra: ladov på søndag 10. mai 2015, klokken 17:51
Legg merke til at Statoil Grelland ligger på feil side av motorveien for de som kjører sørover.. :(
Merkelig at de har fått tilskudd til å sette opp lader som kun er tilgjengelig for en kjøreretning. Statoil på Nykirke hadde jo vært mye bedre, den er jo tilgjengelig for begge kjøreretninger.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

ladov

Ishavsveien skal visstnok sette opp en lader på motsatt side (Shell) men det kan se ut som den er utsatt på ubestemt tid.

Selv om de har ubegripelig høye priser for enkeltlading så hadde det jo vært greit å ha muligheten..  :(
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

olegregert

Med en betydelig el bil park i sommer og dette er Norges mest sommer populær vei så er Vestfold manglende hurtiglade muligheter skremmende svak

Jeg har prøvd å få interesse for dette ved å kontakte lokale politikere men så langt skjønner amn ikke hva behovet er

Situasjonen for oss som trenger Combo hurtiglader er dette meget beklagelig

hsa77

Sitat fra: ladov på søndag 10. mai 2015, klokken 19:47
Ishavsveien skal visstnok sette opp en lader på motsatt side (Shell) men det kan se ut som den er utsatt på ubestemt tid.

Selv om de har ubegripelig høye priser for enkeltlading så hadde det jo vært greit å ha muligheten..  :(
Jeg ringer heller Falck enn å lade til 220 kr! Jeg betaler med glede 49kr timen hos Grønn kontakt, jeg aksepterer å betale 22kr per 15minutt hos Statoil - men Ishavsveiens priser er hinsides! Viktig at vi bruker vår forbrukermakt og tvinger Ishavsveien til å endre priser, eller enda bedre at de går konkurs og ladestasjonene tas over av Fortum eller Grønn kontakt.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

ladov

Jeg får ikke boikottet dem siden de ikke har ladestasjoner der jeg ferdes.. :p

Hvis du derimot ligger i grenseland for om du kan klare deg uten fossilbil, vil 220 kr til Ishavsveien noen få ganger i året være vel investerte penger i forhold til å eie en ekstra (fossil)bil..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA