Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fabrikk-besøk

Startet av tkjoerlaug, torsdag 07. mai 2015, klokken 11:17

« forrige - neste »

tkjoerlaug

Jeg bestillte min 85D for to uker siden, og har vært så heldig å få en jobb-reise til California i juni hvor jeg har booket meg inn på omvisning på tesla-fabrikken.

Noen som har vært på fabrikken på en slik omvisning og vil dele erfaringer/tips? Får man lov å fotografere?

Pompel

Jeg var der i forrige uke :)

Det er ikke tillatt å fotografere eller filme, fikk vel i grunnen beskjed om at touren ble stanset om de så mye som så en mobiltelefon ;)

Ellers er det bare å møte opp og nyte omvisningen. Veldig stilig å se på alle disse robotene som snur og vrir på seg der de monterer deler. Se deg godt omkring, selv så vi delvis en Model X med presenning over seg rett ved der touren gikk :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Øggen

Sitat fra: Pompel på torsdag 07. mai 2015, klokken 11:47
Jeg var der i forrige uke :)

Det er ikke tillatt å fotografere eller filme, fikk vel i grunnen beskjed om at touren ble stanset om de så mye som så en mobiltelefon ;)

Ellers er det bare å møte opp og nyte omvisningen. Veldig stilig å se på alle disse robotene som snur og vrir på seg der de monterer deler. Se deg godt omkring, selv så vi delvis en Model X med presenning over seg rett ved der touren gikk :)

Koster det noe og hvor/hvem/hva kontakter du for å booke?

ingare

#3
Jeg booket ved å sende mail til tmccann[at]teslamotors.com.

Det koster ingenting.

Følgende krav gjelder:
Tour requirements:
- Owner must attend tour
- All attendees must be at least 48" tall
- No photo or video allowed inside the factory
- Closed-toe shoes
- Full length pants
- Shirt with sleeves (short sleeves ok)

Anbefaler turen. Virkelig mye å se :)
S85D - Levert
S85 - Solgt

Rico

#4
Sitat fra: ingare på torsdag 07. mai 2015, klokken 20:37

Følgende krav gjelder:
Tour requirements:

- Full length pants
- Shirt with sleeves (short sleeves ok)


Amerikanere og "dress code" ass  ;D

Burde jo nesten kledd seg slik bare på f.... ;) :

boppus

Jeg var der i januar. Koster ikke noe, og glem å ta bilder. Jeg så mange nye roboter under presenning som var til Model 3, ble jeg fortalt.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

jkirkebo

Sitat fra: Rico på torsdag 07. mai 2015, klokken 21:06
Sitat fra: ingare på torsdag 07. mai 2015, klokken 20:37

Følgende krav gjelder:
Tour requirements:

- Full length pants
- Shirt with sleeves (short sleeves ok)


Amerikanere og "dress code" ass  ;D

Hehe, ja det var litt drøyt. Hva er poenget med å påby skjorte liksom, en genser burde vel være ok? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Helt vanlig. Er vel for å unngå svette folk i singlet, shorts og sandaler. Det er egentlig forståelig.

cra

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. mai 2015, klokken 22:25
Hehe, ja det var litt drøyt. Hva er poenget med å påby skjorte liksom, en genser burde vel være ok? ;)

Kaller de ikke gensere for long sleeved T-shirts da? I alle fall de tynne, som jeg tipper er mest aktuelle i det området. Er uansett nokså sikker på at du hadde sluppet unna med å bruke genser; cluet er nok at de er sjenerte for å se knær og skuldre. Og med singlet kan de jo risikere å se noe så skadelig som ei brystvorte! Amerikanere tåler jo ikke slikt.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Pompel

Heh, tenkte ikke så mye over "dress code" når jeg var der. Gikk uansett med skjorte om dagene, det hadde vært for varmt med genser :)

Jeg booket forøvrig også via Tim McCann på epostadressen nevnt over.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

RuneW

Sitat fra: Muffinman på torsdag 07. mai 2015, klokken 23:24
Helt vanlig. Er vel for å unngå svette folk i singlet, shorts og sandaler. Det er egentlig forståelig.

Vanligvis blir jeg svettere av å gå i langt enn kort, men det er sikkert jeg som er litt rar...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Patosan

Då gissar jag min vanliga ferie-dress är helt aktuell?
Tror ni de ville godkänt skorna?


VIN 15026

LinkedIn

Muffinman

Hmm, tror jeg kjøpte en slik for noen år siden. Og plutselig kom jeg på hvorfor jeg sluttet med facebook...    :P

Pompel

Fordi du postet for mange feriebilder ikledd mankini? :P
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA