Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

85D Test med Gtech måler. 0-100

Startet av Bushy, onsdag 06. mai 2015, klokken 22:38

« forrige - neste »

Bushy

hei. da jeg fikk min bil igår. tenkte jeg fikk prøve å teste med gtech måler. må da være mere nøyaktig en mobilfilm av speedometeret.

Fakta:
S85D
gått 500km
6.2 ettellanna .188
60% batteri
2 Personer i bilen. isj 155 kilo.
11 grader
tørt føre

Testet på en flat rettstrekke. frem og tilbake i tilfelle. da det ble så og si likt.. 1 hundredel forskjell. gadd jeg ikke å lage noe fænsy opplegg.

Bilde 1: bremsepedal og brems inne. slipp brems... med slipstart
Bilde 2: bremsepedal og brems inne. slipp brems... Uten slipstart
Bilde 3: bånn gass i Valet mode:D

S75D sept. 17

Nick


Bushy

ja det blir neste gang....:D men tidene kan vel ikke bli sååå mye bedre. da det alerede ligger 0,4 sek raskere en fabrikk tall. med 2 i bilen..
er noe annet en skoda´n og berlingo´n våres iallefall:P
S75D sept. 17

bb

Jeg skulle gjerne sett testen på nytt med 90-100 % batteri og ingen passasjerer. Jeg får ikke raskere enn ca. 4,8 sekunder på min P85. Selv med 100 % batteri.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Nick

4,23 sek med 60% og 2 i bilen høres veldig bra ut. Jeg tror det nærmer seg 4 tallet med 90-100%  :)

Bushy

får nok teste litt mer til helgen skjønner jeg:D
bb - jeg er ikke så kjent med tesla fra før. men testet p85 en gang... å den loggret elegant opp til 100 iallefall:P så tror den mister mye der.
min D satt som klistret. kjente ikke noe forskjell med slipstart på heller. satt klistrert.
men for deg må jeg vel ta en ny test i helgen alene:P får sette opp gopro mot gtech og speedo/rute og da. så jeg ikke blir tatt for juks her:D
S75D sept. 17

Fush

Henter min 85D mandag 18. mai. Dette var gledelige nyheter :D
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Tuxedo

Sitat fra: Bushy på onsdag 06. mai 2015, klokken 23:20
bb - jeg er ikke så kjent med tesla fra før. men testet p85 en gang... å den loggret elegant opp til 100 iallefall:P så tror den mister mye der.
Har aldri målt min P85, men der tror jeg du er inne på noe.  Med originale 19" GY-dekk blinker antispinn (og merkbar logring) i hvert fall opp til 50 km/t ved flat pedal, uansett hvor varmt og optimalt ting er.

HelectriC

ikke så kjent med terminologien her, hva er slipstart?
ioniq 5

overlay

Vil tro at det er at antispinn  lar dekkene spinne (slippe) litt fra start, siden D-modellene  ikke kan skru av antispinn slik som RWD-versjonene kan :)

Dennis

Slipstart skrur av antispinn opp til ca 40 km/t.

Er egentlig for å skru av slik at antispinn ikke tuller til hvis man sitter fast, men funker også for å få bilen til å logre litt fra stillestående.

rmr

Venter spent på min 85D, så spennende tall :)

Gleder med til å se tall med 90 - 100 % batteri  ;D
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Keion

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 07. mai 2015, klokken 09:00
Slipstart skrur av antispinn opp til ca 40 km/t.

Er egentlig for å skru av slik at antispinn ikke tuller til hvis man sitter fast, men funker også for å få bilen til å logre litt fra stillestående.
Er dette noe som er tilgjengelig på S85? I tilfelle, hvordan? :)

Dennis

På rwd modellene kan man skru av traction control. Velg Off der det står traction control.
På Dual motor utgavene heter det Slip start.

ksandal

kult og se noen reelle målinger som beviser ytelsene.  Har lyst på en sånn måler selv.. ikke for at jeg har brukt for det.. kun fordi det er gøy?

Kanskje noen kule APP på tlf kan gjøre det samme?  har Windows Phone.

håper du kommer med en oppdatering når du har fulladet bilen :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA