Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan kjøre TMS Oslo - København: tid, fart og lading

Startet av Mobsan, fredag 30. august 2013, klokken 22:03

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Øggen på søndag 23. mars 2014, klokken 18:01
Bumper denne da jeg skal kjøre strekningen.
Noen erfaringer nå x antall mnd senere???
Fra Ålesund til Oslo er grei skuring men.......
Avhengig av å komme meg så raskt så mulig(kjører natt) Har alle adaptere som finnes 8)
Har desverre aldri ladet på hurtiglader og lurer på hvor lang tid det tar å fylle ca 300km med dobbellader ombord??
Er Inspira i sarpsborg åpent for lading kveld/natt??
Takknemlig for tips og råd da uppladning.nu er for usikkert å stole på i mine øyner.

Inspiria er åpent døgnet rundt. 8 stk. 22kW stolper. Skal du fylle 300tkm der vil det ta ca. 3,7 timer nå, 3 timer på sikt når vi får lade på 32A igjen.

Jeg anbefaler å bruke Fortums (gratis) RFID-kort da enkelte har hatt trøbbel med SMS-løsningen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fredag

Sitat fra: jkirkebo på søndag 23. mars 2014, klokken 19:56
Inspiria er åpent døgnet rundt. 8 stk. 22kW stolper. Skal du fylle 300tkm der vil det ta ca. 3,7 timer nå, 3 timer på sikt når vi får lade på 32A igjen.

Jeg anbefaler å bruke Fortums (gratis) RFID-kort da enkelte har hatt trøbbel med SMS-løsningen.

Mellom Sarpsborg og Helsingborg er det to kjente nattåpne 22kW type2-ladestasjoner: Överby köpcentrum ved Trollhättan og OKQ8 på Landvetter. Det er bare et type2-uttak hvert sted. Litt skummelt å basere en reise på at disse to ladestasjonene virker og er ledige.

Hvis du deretter ikke har nok strøm igjen til å kjøre hele veien frem til København, så har både Clever og E.On ladestolper i Helsingør.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA