Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading ved Nürburgring, Tyskland

Startet av .Net, tirsdag 05. mai 2015, klokken 17:13

« forrige - neste »

.Net

Hei alle elbilentusiaster.
Planlegger en tur ned til syd-frankrike med familien, og tenkte meg en svipp innom nordschleifen.
Noen som har erfaring med elbil lading rundt i dette området?

hadde vært tøft å prøvd ut p85d på denne banen! :O

P85D

Arha

Her er en oversikt over tyske ladere fra Tysklands svar på "elbil.no".
http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Rossifan46

Sitat fra: .Net på tirsdag 05. mai 2015, klokken 17:13
Hei alle elbilentusiaster.
Planlegger en tur ned til syd-frankrike med familien, og tenkte meg en svipp innom nordschleifen.
Noen som har erfaring med elbil lading rundt i dette området?

hadde vært tøft å prøvd ut p85d på denne banen! :O
Der tok du meg i forkjøpet...jeg reiser til Nürburgring 17-20.juli og leter etter sted å lade under oppholdet.

Men det blir nok en egnet leiebil til kjøring på banen, gidder ikke utsette Teslan for oppgaver den ikke er konstruert for :-)
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

desmocumulus

Vi besøkte Nürburgring med Teslaen i påsken.

Det ligger en 22kw lader fra RW rett på andre siden av hovedinngangen til opplevelsessenteret, med to ladestolper. Denne fungerte helt knirkefritt når vi prøvde den.

Betalte og startet lading med app fra PlugSurfing (https://www.plugsurfing.com/). Peke på QR-koden med telefonens kamera, så starter ladingen. (Du må legge inn kredittkortet ditt i app'en på forhånd.)

Rossifan46

Takk for tipset om tilgangen til 22kW-laden, det kommer til nytte!
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

ZOE

Selv om man leier bil er det viktig å ta en runde med egen bil, da kan man ha på klistremerket etterpå

Rossifan46

Sitat fra: ZOE på torsdag 14. mai 2015, klokken 18:05
Selv om man leier bil er det viktig å ta en runde med egen bil, da kan man ha på klistremerket etterpå
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

Rossifan46

Sitat fra: desmocumulus på onsdag 13. mai 2015, klokken 10:50
Vi besøkte Nürburgring med Teslaen i påsken.

Det ligger en 22kw lader fra RW rett på andre siden av hovedinngangen til opplevelsessenteret, med to ladestolper. Denne fungerte helt knirkefritt når vi prøvde den.

Betalte og startet lading med app fra PlugSurfing (https://www.plugsurfing.com/). Peke på QR-koden med telefonens kamera, så starter ladingen. (Du må legge inn kredittkortet ditt i app'en på forhånd.)
Hei, nå har jeg lastet ned app'n og funnet ladepunktet. Ser det er to 22kW ladere, og at de av og til står som opptatt.

Men sliter med å finne prisen for ladingen? Husker du hva dette kostet?

Jeg har "bare" enkellader i bilen så får bare utnyttet 11kW. Ankommer laderen sent på kvelden/natten med laaav SoC. Planlegger å sette bilen til lading over natta og overnatte på et gjestehus like i nærheten. Da har jeg full tank til å leke meg morgenen etter
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

desmocumulus

Hei.

Riktig at det er to 22Kw ladestolper der. De er ikke så lette å se, men står rett utenfor RWE (Knall grønt hus med logo på andre siden av veien for opplevelsessenteret.)

Er ikke så lett å finne ut hva det egentlig koster å lade på disse ladepunktene... Ser at jeg ble belastet for 10 EUR, for 1,5 timers lading. Mener å huske at det var noen Euro for oppstart, og minuttpris etter det.

Jeg ladet ganske fullt på SC Mogendorf før vi kjørte ned mot Ringen. (75 km unna) Med dobbeltlader hadde jeg derfor helt full "tank" etter en drøy times lading ved Nürburgring. Neste stopp for oss var SC Metz nord i Frankrike. (185 km)

Go-carter

Hei! Er det slik at RWE-laderen i Nurburg fortsatt fungerer med den appen nevnt over? Finner den ikke på kartet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA