Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU

Startet av nie, søndag 03. mai 2015, klokken 09:10

« forrige - neste »

nie

#45
Nok en gang; takk til alle som har svart.

Når jeg tar en gjennomgang av tråden så er det jo faktisk en god del biler som fungerer greit.

Forsøk på oppsummering så langt.
Denne listen omfatter alle i tråden som IKKE har skfiftet DU.
Endel av dere har meldt om ulike former for lyder men jeg tok dere likvel med på listen.

rakriste         50000        sept 14
jog               50000         nov 13
arnehelge      45000        sept 13
bensinhodet   44000        feb  14
arnkl             40000        feb 14
Alfa Bergen    37000        nov 13
HKS              23000        des 13
Nordtroms     21000        juli 14
erot              18000        nov 13
GOS              13000        juni 14

Uten å be noen om å "vrenge sjela si" kunne det vært interessant hvis noen av de "øverst" på listen ville si litt om kjøremønster/kjørestil.
Det kan vel f.eks. ikke utelukkes at hyppig testing av den vanvittige 0-100 aksen på disse bilene kan slite mer på drivverk enn om bilen hovedsaklig benyttes til køkjøring til jobb  i ukene og familie-bil i helgene.

Mitt bruksmønster vil nok falle i sistnevnte kategori hvis jeg bekrefter bestilling  :)


AreLib

Bilen blir brukt til alt. Kjører "friskt" og liker bruke kreftene som bor i bilen.
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Celter

Min første Tesla var kjørt 22000km da jeg solgte den. Ingen ulyder av noen slag.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Havebigfun

Sitat fra: Trønderleaf på mandag 04. mai 2015, klokken 21:26
Sitat fra: Havebigfun på mandag 04. mai 2015, klokken 21:23
Kondolerer- når fikk du levert bilen i 2014?

Den var vel levert i mai tror jeg. Kjøpte den brukt i år  ;)
De fleste (?) fra Mars14-puljen har fått ny DU, bla min som var uten symptomer da den ble inkallt i Jan iår- kan hende din bil hører til samme pulje og at byttingen glapp pga eierskifte.

navelso

Mai 2014, 28.500 km. Ikke byttet, ingen problemer. Stort sett rolig kjørestil, men liker jo å dra på litt av og til.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

bybonden

Des 2013, P85, 40.000 km, aldri hatt noe problem med DU. Aktiv kjørestil, men ikke helt apekatt.

Trønderleaf

Mens jeg venter på DU bytte etter havari har jeg fått en nesten helt ny volvo V70 D2 som leiebil.
Skikkelig nedtur å kjøre diesel. Nykkete og kjip automatkasse og det tar all evighet før motoren blir
varm, savner veldig leafen jeg hadde før når jeg kjører denne leiebilen (Savner teslaen mest seff ;-)
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

vegardbr

Sitat fra: Trønderleaf på onsdag 06. mai 2015, klokken 10:06
Mens jeg venter på DU bytte etter havari har jeg fått en nesten helt ny volvo V70 D2 som leiebil.
Skikkelig nedtur å kjøre diesel. Nykkete og kjip automatkasse og det tar all evighet før motoren blir
varm, savner veldig leafen jeg hadde før når jeg kjører denne leiebilen (Savner teslaen mest seff ;-)

Jeg hadde samme bilen i en uke nå (i Trondheim). Også på grunn av DU-havari. Leverte den tilbake i går, så det er mulig det er samme bilen (fra Hertz). Jeg er fullstendig enig i at den var ganske så kjip og hakkete sammenlignet med Tesla'n. Har forresten hatt DU-havari ved 13000 og nå 20000. Håper dette ble siste gang... Uansett, SC ordner opp ganske raskt. Jeg regner med de også vil slippe flere havarier.
P85 2014 - Trondheim

Car-El

Bilen levert November 2013 og kjørt 22000km.  DU er ennå fin og bra.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Tesladigger

Bil levert nov. 2013 kjørt 33000 km og DU ikke skiftet.
Fikk noe klunkelyd mellom gasspådrag og regen i lav hastighet etter ca 18000 km, men det har ikke blitt verre etter dette.
Har fått Tesla til å se på dette ifm. service, men tilbakemelding var at DU var ok.
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

Brede

Desember 2013 - 24.000km - null ulyder, slark og rykk.

Kilroy

Desember 2013 her også -24000km -ingen ulyder eller slarke. Kjører mye bykjøring med noe pådrag, men stort sett fin kjøring.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

jog

50475 siden 11 nov 2013 uten du skifte, kjører mye i Oslo sentrum skiftet til vinterdekk ganske fort etter at eg fikk bilen og kjørte da veldig fint får å ikke slite ut de piggfrie dekka, så den mest ivrige tida de 4,5 første månedene tok eg det veldig med ro. Blir mest rask aks ved grønt lys, men aldri spinning.
Kjøpte et ekstra sett med sommerdekk som eg ikke har brukt enda, da eg hørte om mange som sleit ut dekke fort, men mine er fine enda, både vinter og sommer dekk.
Var og en tur til London og en del turer til Sunnmøre fra Oslo.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

sven erik

det virker som 2013 utgaven ikke har problem men mest 2014 som jeg selfølgelig har snufs

petersv

Min gamle fra august 2013 byttet DU på 13k uoppfordret på service etter et år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA