Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU

Startet av nie, søndag 03. mai 2015, klokken 09:10

« forrige - neste »

MeTesla


nie

Hadde jo vært stas om problemet er eliminert med 70D og 85d sine DU- er.

Dennis

Ingen som har meldt om feil på P85D heller etter hva jeg har sett, og er flere i usa som har kjørt ganske så langt.
Var noen i starten som fikk beskjed om at motor foran var ute av drift, men det viste seg å bare være en ledning som lå feil.

Tror enda det ikke bare var selve DU som var problemet, men også foringer/motorfeste som gjorde at det ble feil belastning.
Er flere foringer og motorfester som har blitt endret litt på hvis man ser i delekatalogen på P85D mot P85.

Bjoris

Min er gått 29.000 km, DU skal byttes i morgen etter det jeg oppfatter som sirkelsag lyd. Hvis en ikke skrur av stereoanlegg vil en antakelig ikke høre det ved første anledning så den er ikke ekstrem på noen måte, men skrur en av alt og kjører helt sakte så hører en at noe er galt fatt og Tesla var enig når de tok opptak av bilen.

Teknikkeren satt først med øreplugger og hørte det veldig godt og så når han tok de av at "dette hører jeg jo uten ørepropper også" så det spørs vel om det ikke er noen der uten som bare skrur på radioen og kjører uten å høre at noe holder på å skje... Bra det er fort gjort å bytte og håper den nye holder lenge

Epleskreller

Sitat fra: bjoris på mandag 04. mai 2015, klokken 14:20
Min er gått 29.000 km, DU skal byttes i morgen etter det jeg oppfatter som sirkelsag lyd. Hvis en ikke skrur av stereoanlegg vil en antakelig ikke høre det ved første anledning så den er ikke ekstrem på noen måte, men skrur en av alt og kjører helt sakte så hører en at noe er galt fatt og Tesla var enig når de tok opptak av bilen.

Teknikkeren satt først med øreplugger og hørte det veldig godt og så når han tok de av at "dette hører jeg jo uten ørepropper også" så det spørs vel om det ikke er noen der uten som bare skrur på radioen og kjører uten å høre at noe holder på å skje... Bra det er fort gjort å bytte og håper den nye holder lenge

Vi kjørte med den lyden i ca ett år. Kona brydde seg ikke om lyden (merket den ikke av en eller annen grunn), jeg justerte som regel gasspedalen så lyden forsvant.. Enig med deg, sikkert noen som kjører rundt med den lyden uten å merke det..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

rakriste

september 2013 p85  passerer nok 50000km denne uken, ikke byttet DU. ingen ulyd.
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

sigurdi

Sitat fra: nie på søndag 03. mai 2015, klokken 22:43
Takker for alle svar så langt.
Etter å ha gravd meg ned i DU- tråden  på ørten sider, håpet jeg at denne tråden kunne bli en rekke solskinnshistorier om biler med vel-fungerende DU- er.

Må medgi at DU- problemene skremmer meg og slik det ser ut nå så vil jeg mest sannsynlig kansellere bilen som jeg har betalt Dep for og avvente ny bestilling inntil Tesla har funnet ut av problemet.

Alternativet måtte være at bytte av DU er så enkelt og billig at den nærmest kan ansees som en ordinær slitedeler.

Du skriver ikke hva bil du har bestilt.
D bilene har helt ny type Du fremme og 70D,85D har også ny type bak, denne ha rikke spline som det ble sakt hadde for lite smørring men direkte på akslingen.
Se film av produksjon av den her:

https://www.youtube.com/watch?v=4bg5mjPANck
Horten
Model X90D (18.03.17)

Trønderleaf

 :( Der small driveuniten på Teslan.
På vei ut av en rundkjøring smalt det noe jævlig og bakenden på bilen nærmest "hoppet". Kjentes ut som noen kjørte på oss, trillet til veiskulderen og sjekket. Når jeg trykte på gasspedalen ble det en skjærende lyd og ingen effekt ut på hjulene. Regner med at det er en knekt aksling i giret eller et tannhjul som er fritt for tenner.
Blir spennende og se hva de finner ut i morgen på service.

Bilen er gått 29 000 km. Det var ingen forvarsel før dette skjedde, ingen ulyder eller andre signal.
Har ikke hørt at dette har skjedd før uten forvarsel, noen andre som vet?

Bilen var lykkelig uvitende om hva som hadde skjedd, ingen feilmeldinger i displayet  ::)
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

Havebigfun


Trønderleaf

Sitat fra: Havebigfun på mandag 04. mai 2015, klokken 21:23
Kondolerer- når fikk du levert bilen i 2014?

Den var vel levert i mai tror jeg. Kjøpte den brukt i år  ;)
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

hoffa

Sitat fra: Trønderleaf på mandag 04. mai 2015, klokken 21:26
Sitat fra: Havebigfun på mandag 04. mai 2015, klokken 21:23
Kondolerer- når fikk du levert bilen i 2014?

Den var vel levert i mai tror jeg. Kjøpte den brukt i år  ;)
Grøss...min ble levert juni og bygget i april, bare å vente på smellen da
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Muffinman


Nordtroms

Vel. I alle fall ingen tvil om at det blir erstattet med en ny DU. ;D aldri så vondt at det ikke er godt for noe. :P
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

fredag

Sitat fra: Epleskreller på mandag 04. mai 2015, klokken 17:00
Sitat fra: bjoris på mandag 04. mai 2015, klokken 14:20
Min er gått 29.000 km, DU skal byttes i morgen etter det jeg oppfatter som sirkelsag lyd. Hvis en ikke skrur av stereoanlegg vil en antakelig ikke høre det ved første anledning så den er ikke ekstrem på noen måte, men skrur en av alt og kjører helt sakte så hører en at noe er galt fatt og Tesla var enig når de tok opptak av bilen.

Teknikkeren satt først med øreplugger og hørte det veldig godt og så når han tok de av at "dette hører jeg jo uten ørepropper også" så det spørs vel om det ikke er noen der uten som bare skrur på radioen og kjører uten å høre at noe holder på å skje... Bra det er fort gjort å bytte og håper den nye holder lenge

Vi kjørte med den lyden i ca ett år. Kona brydde seg ikke om lyden (merket den ikke av en eller annen grunn), jeg justerte som regel gasspedalen så lyden forsvant.. Enig med deg, sikkert noen som kjører rundt med den lyden uten å merke det..

Det er vel fukt i inverteren som gir den sirkelsag-lyden. Inverteren er en slags dimmer som gjør om likestrøm fra batteriet til vekselstrøm til batteriet, styrke avhengig av hvor mye du gasser. På samme måte som noen dimmere støyer, så kan denne inverteren lage støy når den belastes litt, men ikke når den belastes mye. Byttes sammen med drive unit, såvidt jeg fikk høre.

At den støyer er et tegn på et problem, feks fukt inne i inverteren. Hvis problemet utvikler seg kan bilen i verste fall plutselig stoppe helt, dvs miste all motorkraft.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jog

Kjørt 50000 har ikke hatt DU feil.  2013 Nov model.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA