Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU

Startet av nie, søndag 03. mai 2015, klokken 09:10

« forrige - neste »

nie

Takker for alle svar så langt.
Etter å ha gravd meg ned i DU- tråden  på ørten sider, håpet jeg at denne tråden kunne bli en rekke solskinnshistorier om biler med vel-fungerende DU- er.

Må medgi at DU- problemene skremmer meg og slik det ser ut nå så vil jeg mest sannsynlig kansellere bilen som jeg har betalt Dep for og avvente ny bestilling inntil Tesla har funnet ut av problemet.

Alternativet måtte være at bytte av DU er så enkelt og billig at den nærmest kan ansees som en ordinær slitedeler.

fonberg

Sitat fra: nie på søndag 03. mai 2015, klokken 22:43
Takker for alle svar så langt.
Etter å ha gravd meg ned i DU- tråden  på ørten sider, håpet jeg at denne tråden kunne bli en rekke solskinnshistorier om biler med vel-fungerende DU- er.

Må medgi at DU- problemene skremmer meg og slik det ser ut nå så vil jeg mest sannsynlig kansellere bilen som jeg har betalt Dep for og avvente ny bestilling inntil Tesla har funnet ut av problemet.

Alternativet måtte være at bytte av DU er så enkelt og billig at den nærmest kan ansees som en ordinær slitedeler.

DU-bytte er jo både raskt, og for deg som eier kostnadsfritt. Da jeg fikk bytta DU leverte jeg bilen på morgenen og fikk den tilbake med ny DU og en del annet fikset senere samme dag.

For min del er i hvert fall ikke DU noen show stopper - jeg får snart min andre TMS, og andre biler som finnes på markedet i dag er uaktuelle for meg.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

hoffa

Ikke har jeg hatt problemer, og når en har 8 års garanti på DU så mener jeg at dette er en no brainer.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

aness

Sitat fra: nie på søndag 03. mai 2015, klokken 22:43
Takker for alle svar så langt.
Etter å ha gravd meg ned i DU- tråden  på ørten sider, håpet jeg at denne tråden kunne bli en rekke solskinnshistorier om biler med vel-fungerende DU- er.

Må medgi at DU- problemene skremmer meg og slik det ser ut nå så vil jeg mest sannsynlig kansellere bilen som jeg har betalt Dep for og avvente ny bestilling inntil Tesla har funnet ut av problemet.

Alternativet måtte være at bytte av DU er så enkelt og billig at den nærmest kan ansees som en ordinær slitedeler.

Ta en kikk her før du kansellerer, kortversjonen er at DU ikke er ditt problem de neste 8 årene:

http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/infinite-mile-warranty

arnehelge

Fikk bilen i september 2013. Kjørt 45000. Ikke merket noen DU problemer.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

HKS

Fikk bilen (S85) i desember 2013. Har kun kjørt litt over 23000 km. Ingen tegn til problemer med DU så langt.
Tesla Model 3 Long Range

AreLib

Sitat fra: nie på søndag 03. mai 2015, klokken 22:43
Takker for alle svar så langt.
Etter å ha gravd meg ned i DU- tråden  på ørten sider, håpet jeg at denne tråden kunne bli en rekke solskinnshistorier om biler med vel-fungerende DU- er.

Må medgi at DU- problemene skremmer meg og slik det ser ut nå så vil jeg mest sannsynlig kansellere bilen som jeg har betalt Dep for og avvente ny bestilling inntil Tesla har funnet ut av problemet.

Alternativet måtte være at bytte av DU er så enkelt og billig at den nærmest kan ansees som en ordinær slitedeler.
hehe de som ikke har problemer oppsøker ikke nettet...søk i div vw audi bmw mb forum så vil du forstå...btw 8års garanti på DU og batteri i ubegrenset km..med mindre du skal lagre bilen i 8 år før bruk skjønner eg ikke bekymringen din
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

MeTesla

Er ikke denne informasjonen og innsikten som her genereres kun relevant dersom du kjøper en 85 uten D eller en P85D? for disse har denne DU og denne motor?

For 70D og 85D er det vel helt annen DU og ikke så mye erfaring så langt å hente? Eller vet noen om samme problemstilling på disse bilene?

RonnyØ

P85+ kjørt 14000, lev sept 2014. Helt strøken

plvr

Hvordan er jussen i dette da? Skulle vel tro man hadde rettigheter utover 8 år dersom det er opplest og vedtatt at det er problemer med disse enhetene og man eksempelvis har skiftet den allerede innenfor garantitiden? Eller?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Muffinman

Nye 5 års reklamasjonsrett begynner å løpe på ny del.

nie

Sitat fra: MeTesla på mandag 04. mai 2015, klokken 09:52
Er ikke denne informasjonen og innsikten som her genereres kun relevant dersom du kjøper en 85 uten D eller en P85D? for disse har denne DU og denne motor?

For 70D og 85D er det vel helt annen DU og ikke så mye erfaring så langt å hente? Eller vet noen om samme problemstilling på disse bilene?
Stemmer det at det kun er "P-motorene" som har dette problemet?

plvr

Sitat fra: Muffinman på mandag 04. mai 2015, klokken 10:27
Nye 5 års reklamasjonsrett begynner å løpe på ny del.

Nettopp. Det er jo det som ihvertfall synes logisk.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

MeTesla

Sitat fra: nie på mandag 04. mai 2015, klokken 10:30
Sitat fra: MeTesla på mandag 04. mai 2015, klokken 09:52
Er ikke denne informasjonen og innsikten som her genereres kun relevant dersom du kjøper en 85 uten D eller en P85D? for disse har denne DU og denne motor?

For 70D og 85D er det vel helt annen DU og ikke så mye erfaring så langt å hente? Eller vet noen om samme problemstilling på disse bilene?
Stemmer det at det kun er "P-motorene" som har dette problemet?

Rett meg om jeg tar feil men den erfaringen som finnes idag gjelder DU og motor som finnes i 65, 85, P85 og P85D.

Ikke 85D og 70D. Men de kan jo ha andre issues...

nie

Men disse (70D og 85d)er jo fortsatt svært ferske modeller så feilen kan vel fortsatt melde seg på disse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA