Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU

Startet av nie, søndag 03. mai 2015, klokken 09:10

« forrige - neste »

nie

For en fersking er det vanskelig å få oversikt over DU- problemene  med TMS. Jeg sitter likevel igjen med et inntrykk av at svært mange som har kjørt endel har skiftet DU.

Er derfor ute etter å høre litt fra dere med vel fungerende biler.
- når fikk dere bilen?
- hvor langt har dere kjørt?

DU- problemene er godt omtalt i DU- tråden så jeg håper denne kan dreie seg om de bilene som "fungerer" greit.


Muffinman

Tipper at bb kvalifiserer til tittelen. Han kjørte veldig, veldig langt før skifte. Jeg byttet på 37.000 og på 51.000. Kjørt 69.000 nå. Fremdeles noe som ikke stemmer, men det trenger ikke være driveuniten.

krister461

Har nok ikke kjørt lengst, men fikk bil (S85) i mars 14 og den var gått 26 000 når jeg solgte den i mars 15 uten tegn til at DU-bytte var nødvendig.

arnkl

#3
Passerte nettopp 40000 km. Merka litt slakk og svakt klunk på rundt 12000 km, men det har ikkje utvikla seg vidare. Bilen utlevert februar 2014.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Nordtroms

Tror ikke min teller helt i toppskiktet men kan jo likevel legge min inn her. Har passert 21 kkm ikke noe tegn til lyder av noe slag. Bilen utlevert i juli 14.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Epleskreller

Kjørte rett i underkant av 40k km fra sept 13 til januar i år. Byttet da DU pga. en svak summelyd som kom ett år tidligere.. Hadde aldri klunkelyden. (S85)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

GOS

Sitat fra: nie på søndag 03. mai 2015, klokken 09:10
For en fersking er det vanskelig å få oversikt over DU- problemene  med TMS. Jeg sitter likevel igjen med et inntrykk av at svært mange som har kjørt endel har skiftet DU.

Er derfor ute etter å høre litt fra dere med vel fungerende biler.
- når fikk dere bilen?
- hvor langt har dere kjørt?

DU- problemene er godt omtalt i DU- tråden så jeg håper denne kan dreie seg om de bilene som "fungerer" greit.

Min bil er levert juni 2014, og jeg ble oppmerksom på en typisk klunkelyd ved overgang til regen i lave hastigheter etter å ha kjørt 3400 km. Ble litt kraftigere frem til ca 5400 og har etter det vært stabil styrke.
Tesla har hørt på lyden når bilen har vært inne på ett par "småplukk verkstedsopphold" og sier at det ikke er noe i veien med DU. Bilen er nå kjørt 13100
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

mrjalle

Sitat fra: nie på søndag 03. mai 2015, klokken 09:10
Er derfor ute etter å høre litt fra dere med vel fungerende biler.
- når fikk dere bilen?
- hvor langt har dere kjørt?

Bil mottatt august 2013, DU byttet januar 2015 etter 43.000 km.

AreLib

Levert slutten av feb2014 kjørt 44k DU like god som ny
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Alfa Bergen

Levert november 2013. 37000 km. Ingen problemer med DU
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

BMW850

Levert 30.04.14. DU byttet ved 8000km preventivt etter VIN/Prod.dato. Ingen antydning til klunk eller ulyd før eller etter bytte. Bil kun gått 12500.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ihlhaug

Utlevert i slutten av desember 2013. Aldri hørt noe eller merket noe annet relatert til DU. Bilen var på førstegangsservice i mars, de mener da å ha hørt noe som jeg ikke hører og skal skifte DU preventivt om ca en mnd. Gått ca 25000 km.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

erot

Min er levert november 2013. Skal kjøre ca 5000 km nedover Europa i sommer. Bør jeg være bekymret? Har bare gått 17-18000, men ingen antydning til lyd eller slark.

Havebigfun

Sitat fra: erot på søndag 03. mai 2015, klokken 22:12
Min er levert november 2013. Skal kjøre ca 5000 km nedover Europa i sommer. Bør jeg være bekymret? Har bare gått 17-18000, men ingen antydning til lyd eller slark.
Nei- dette går vel bra.

Trustno1

Sitat fra: erot på søndag 03. mai 2015, klokken 22:12
Min er levert november 2013. Skal kjøre ca 5000 km nedover Europa i sommer. Bør jeg være bekymret? Har bare gått 17-18000, men ingen antydning til lyd eller slark.

Tror ikke jeg hadde vært bekymret for det. Jeg kjørte lengre enn det etter jeg begynte å høre ulyder på min P85 til den ble skiftet. At DU ryker er forholdsvis sjeldent selv om man hører mye om dunke og sirkelsaglyder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA