Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kvinne med barn i nød mellom Stavanger og Bergen i dag

Startet av elektrolux, lørdag 02. mai 2015, klokken 11:33

« forrige - neste »

elektrolux

Ei venninne av oss har kjøpt seg e-Up og fortalte sent i går kveld at hu skulle kjøre e-Up til Bergen sammen med datteren.

Umiddelbart ingen god ide for en fersk Elbilist. Ladebaggen vår ble funnet fram. Den inneholder en 16A ladekabel, skjøteledning og div. overganger.

Fikk også låne Fortum brikken i tilfelle hu kommer over en fortum ladestasjon på veien til Bergen.

Sist vi hørte fra henne hadde hun ventet i 1 time på en leaf som kom først fram til Aksdal, for så å finne ut at Chardemo pluggen ikke passet på e-Up. Hu trenger 1 time påfyll for å nå Leirvik sin Combo lader og satte på Ratio Ladekabelen hu lånte fra oss på bensinstasjonen på Aksdal. Et tilsendt bilde av ladekabelen viste at hun ladet med 6A men vi fikk heldigvis raskt rettet opp i dette før enda mer tid gikk tapt.

Så, er det noen langs veien som ser en strandet blå e-Up mellom Aksdal og Bergen, stopp og hjelp. Har du selv en oppladet e-up; vurder å bytte slik at denne damen kommer seg videre. Dere kan så bytte tilbake senere.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Powerflux

Sitat fra: elektrolux på lørdag 02. mai 2015, klokken 11:33

Sist vi hørte fra henne hadde hun ventet i 1 time på en leaf som kom først fram til Aksdal, for så å finne ut at Chardemo pluggen ikke passet på e-Up.
Så hun legger altså ut på langtur uten å ha noen som helst peiling på lading, ingen backup plan og med ungen i bilen ::)
Det er litt Darwin award over dette........
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

elektrolux

Ja, men det viser seg at turen var nettopp en tur, og kvalitetstid med ungen sin etter alt for mye jobbing og lite fri.

Nå hadde hun nådd Bergen, og bilen var fulladet igjen. Hu lurte på dette med gratis parkering, men hadde parkert i et parkeringshus, så det var nok bare å punge ut. Fortun brikken hadde fungert på Leirvik, så turutgiftene begrenset seg til litt passasjerbetaling på fergene og 100 kr i parkering i Bergen. Nå blir det overnatting der før hjemturen som hun tror går med kun 1 mellomlading på nettopp Leirvik. Uansett 1 time 16A lading, og Hurtiglading på Leirvik er fasit om en skal kjøre Stavanger Bergen med e-Up.

Bevist av Elbiljomfru med mer guts enn undertegnede som enda ikke har turd å legge ut på denne strekningen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Selchiev

Bergen er vanskelig å parkere gratis med elbil. Men hun burde bare tatt bygarasjen, den er gratis og du kan saktelade i 6timer. Om bilen ikke er registrert må man buzze på vakten i bommen. Sjekk ut avd.Hordaland på forumet =)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA