Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

GOLF GTE - Feil/bugs og mangler - Hva opplever du på din bil?

Startet av elpedros, torsdag 30. april 2015, klokken 09:14

« forrige - neste »

elpedros

Hva slags feil/bugs/mangler opplever dere som har fått GTE?

For min del har jeg notert meg følgende på min GTE (Kjøpt ny hos Møller, Oslo);

Har opplevd 3-4 tilfeller hvor jeg ikke får låst bilen etter å ha parkert og slått av tenningen (keyless).
Det dukker da opp en melding om å sette bilen i "P" (park), til tross for at dette allerede er utført.
Løsningen er å trykke inn bremsen, så forsvinner meldingen og bilen kan låses.

Ved noen anledninger må jeg trykke 2 ganger på Start knappen før jeg får "ready" meldingen opp i displayet og kan kjøre. Årsak uviss.



Kires

Skriv også gjerne om bilen er norsk solgt eller side importert. Da kan vi se om det er noen forskjeller å se
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

olekvi

Sitat fra: elpedros på torsdag 30. april 2015, klokken 09:14

Ved noen anledninger må jeg trykke 2 ganger på Start knappen før jeg får "ready" meldingen opp i displayet og kan kjøre. Årsak uviss.

Du har såklart foten på bremsen?
'19 TM3P

elpedros

Jada, jeg trykker inn bremsen, men får stadig vekk beskjed om å sette bilen i P, til tross for at det altså er utført. Minor bug, men det må vel kunne fikses relativt enkelt.

magnusr

Ofte når en setter bilen i revers tar det 3-4 sekunder før revers begynner å virke. Da er det som bilen står i nøytral i 3-4 sekunder før revers kicker inn.

Keyless virker ofte dårlig når en har nøkkelen i lommen. Av og til er det greit og av og til må en ta den ut av lommen.

Side sensor viser ofte feil. Langt i fra vegg og den tror den er helt nært (viser rødt 1 meter i fra). Tror dette skyldes refleksjoner.

Hvis en kjører bilen til nesten tom for strøm så tuller den ofte med hybrid programmene med engang. Akkurat som den overstyrer deg litt.
Ofte etter bruk av GTE mode kan en ikke sette den tilbake i ren e-mode uten at bilen kommer til full stop i feks lyskryss.

magnusr

Sitat fra: elpedros på mandag 04. mai 2015, klokken 14:22
Jada, jeg trykker inn bremsen, men får stadig vekk beskjed om å sette bilen i P, til tross for at det altså er utført. Minor bug, men det må vel kunne fikses relativt enkelt.

Du er bare litt for rask. Etter du trykker ned start på  lyden. Etter den lyden har komt kan du sette den i gir. Hvis du setter den i gir før lyden kommer så skjer dette...

BadaBing

Får ikke sigarett-tenneren og 12v-uttaket bak til å virke. Sikringen er hel. Skal sjekkes på verksted innen kort tid.

DannyMT

Jeg opplever dårlig lyd i bilen ved høyt volum, etter bytte av høyttalere. Det gjelder både USB, Aux og BT. Det det derimot ikke gjelder er ironisk nok DAB radioen :D

www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

DannyMT

Speilene feller seg ikke inn ved revers, selv om det er en innstilling på bilen.
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

Cydonia

Sitat fra: DannyMT på fredag 10. juli 2015, klokken 08:21
Speilene feller seg ikke inn ved revers, selv om det er en innstilling på bilen.

Dette virker hos meg. Dette er ikke innfelling, det er senking av høyre sidespeil ved rygging. Speilknotten må settes i "R", da går speilet til lagret posisjon. Posisjonen huskes også pr. bilnøkkel, ifølge boka.
Hyundai KONA electric 2018

dez

Kan det ikke være samme funksjon vedr innfelling, hvis knappen står i den posisjonen evt?
Har ikke testet akkurat det.
Men har samme som Cydonia vedr senking av høyre speil ved rygging. Så lenge knapp står i den posisjon.

edit: nope, om knappen står i "innfell-modus" har ingen funksjon når det kommer til revers. :)

(2016 modell)
Golf GTE 2016

DannyMT

Sitat fra: Cydonia på fredag 10. juli 2015, klokken 10:36
Sitat fra: DannyMT på fredag 10. juli 2015, klokken 08:21
Speilene feller seg ikke inn ved revers, selv om det er en innstilling på bilen.

Dette virker hos meg. Dette er ikke innfelling, det er senking av høyre sidespeil ved rygging. Speilknotten må settes i "R", da går speilet til lagret posisjon. Posisjonen huskes også pr. bilnøkkel, ifølge boka.

Til syvende å sist var dette bare brukerfeil :D

Takk for oppklarheten!
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA