Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader Statoil Klett er åpnet

Startet av ragnasan, onsdag 29. april 2015, klokken 18:36

« forrige - neste »

ragnasan

Pris på betaling i butikk er kr 44,- for 15 min og KR 74,- for 30 min. Eller betaling via Gocharge APP.
Type 2 AC, Combo DC og CHAdeMO DC. Ligger rett ved Teslas SC.
Trondheim
Nissan Leaf -2012  170 000km 31.07.20
Kjører Trondheim - Orkanger T/R daglig.
2006 Peugeot 307 SW hdi 7 seter. (reserve)
Peugeot E2008 GT Line i bestilling

emil

Standard statoil-prising.

Nå mangler bare hurtigladere med fornuftig betaling (ikke abonnement) mellom Otta og Klett og man kan ta Trondheimsturer med Leafen.

kodalse

Stemmer det fortsatt at gocharge tar 20% påslag fra leverandørene som er tilknyttet gocharge?
Da har jeg saktens tid til å stikke innom dørene til Statoil for å slippe det.

Står noe om dette her: http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3336-betal-for-lading-med-mobilen
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

ragnasan

Om du bruker Gocharge APP så koster første 15 min kr 60,- og 30 min koster 97,-
4,- pr min første 15. deretter kr 2.50,- pr min.
Trondheim
Nissan Leaf -2012  170 000km 31.07.20
Kjører Trondheim - Orkanger T/R daglig.
2006 Peugeot 307 SW hdi 7 seter. (reserve)
Peugeot E2008 GT Line i bestilling

kodalse

Huffda 36% påslag første 15 minutter og totalt 31% påslag for 30 minutter.
Da tar jeg fortsatt turen innom de hyggelige ekspeditørene på stasjonen istedet  ;)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

arnejorg1

Sitat fra: emil på onsdag 29. april 2015, klokken 23:43
Standard statoil-prising.

Nå mangler bare hurtigladere med fornuftig betaling (ikke abonnement) mellom Otta og Klett og man kan ta Trondheimsturer med Leafen.

Det som trengs nå er å få opp hurtigladeren på Hjerkinn. Fordi man vil greie Trondheim-Berkåk på en lading. Videre skal det gå greit Berkåk-Hjerkinn. Du vil også komme deg greit fra Hjerkinn til otta i begge retninger, selv om det er mere stigning i retning Trondheim. På vinteren derimot hvil du få problemer Trondheim-Berkåk og Berkåk-Hjerkinn. Når det kommer opp hurtiglader på Støren og oppdal i tilleg, tror jeg det skal gå greit også på vinteren. Da med lengre ladepauser. Resten av strekningen er jo full av hurtigladere.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

emil

Sitat fra: arnejorg1 på søndag 24. mai 2015, klokken 14:54
Sitat fra: emil på onsdag 29. april 2015, klokken 23:43
Standard statoil-prising.

Nå mangler bare hurtigladere med fornuftig betaling (ikke abonnement) mellom Otta og Klett og man kan ta Trondheimsturer med Leafen.

Det som trengs nå er å få opp hurtigladeren på Hjerkinn. Fordi man vil greie Trondheim-Berkåk på en lading. Videre skal det gå greit Berkåk-Hjerkinn. Du vil også komme deg greit fra Hjerkinn til otta i begge retninger, selv om det er mere stigning i retning Trondheim. På vinteren derimot hvil du få problemer Trondheim-Berkåk og Berkåk-Hjerkinn. Når det kommer opp hurtiglader på Støren og oppdal i tilleg, tror jeg det skal gå greit også på vinteren. Da med lengre ladepauser. Resten av strekningen er jo full av hurtigladere.

Eneste problemet blir hvis man må betale 150-250kr pr lading mellom Otta og Klett.



E_S

Fordi det var en helvetes lang pølsekø inne på stasjonen prøvde jeg å starte ladingen med mobilen sist jeg trengte å lade på Statoil. Fikk melding om 4 kroner minuttet de første 15 minuttene og så 2,50/minutt etter dette, så da var det bare å avslutte ASAP og heller stå i kø på stasjonen til jeg fikk betalt 40 kroner på "vanlig" måte. Ikke at det gjør den helt store forskjellen, men det er en prinsippsak.
:)

thoru

EVpower har satt opp prisene. Enkelt ladninger koster 150kr med app/sms. alt for dyrt. med en leaf blir det dyrere enn bensin. synes statoil sin prising er ok.

finnes det ladninger dyrere enn 150kr?

emil

#9
Sitat fra: thoru på søndag 16. august 2015, klokken 01:49
EVpower har satt opp prisene. Enkelt ladninger koster 150kr med app/sms. alt for dyrt. med en leaf blir det dyrere enn bensin. synes statoil sin prising er ok.

finnes det ladninger dyrere enn 150kr?

ArcticRoads (Tidl. Ishavsveien). 240kr for stykkprislading med SMS-betaling, 220kr med GoCharge APP. Men de har "heldigvis" kommet med et nytt alternativ som er 30-dages abonnement der du kan kade fritt på deres ladere for 399,-

Så vet du at du skal lade to ganger eller mer på en av deres ladere innen 30-dager vil det lønne seg foran stykkprisladingen, men i motsetning til det vanlige årsabonnementet får man ikke tilgang til Lyse/EVPower sine ladere på månedsabonnementet.

thoru

Sitat fra: emil på søndag 16. august 2015, klokken 09:36
Sitat fra: thoru på søndag 16. august 2015, klokken 01:49
EVpower har satt opp prisene. Enkelt ladninger koster 150kr med app/sms. alt for dyrt. med en leaf blir det dyrere enn bensin. synes statoil sin prising er ok.

finnes det ladninger dyrere enn 150kr?

ArcticRoads (Tidl. Ishavsveien). 240kr for stykkprislading med SMS-betaling, 220kr med GoCharge APP. Men de har "heldigvis" kommet med et nytt alternativ som er 30-dages abonnement der du kan kade fritt på deres ladere for 399,-

Så vet du at du skal lade to ganger eller mer på en av deres ladere innen 30-dager vil det lønne seg foran stykkprisladingen, men i motsetning til det vanlige årsabonnementet får man ikke tilgang til Lyse/EVPower sine ladere på månedsabonnementet.

Det er jo helt ville priser!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA