Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

85D konfig hjelp...

Startet av Achilles, tirsdag 28. april 2015, klokken 20:58

« forrige - neste »

Achilles

Jeg er blitt overbevist om at Tesla blir neste bil  ;D og legger inn bestilling i kveld. Har lenge vurdert både 70D og 85D og har falt ned på 85D grunnet rekkevidde. Jeg vet at det er mange tråder om diverse konfigurasjoner og har sett gjennom det meste. Håper likevel at noen kan gi meg litt råd ut i fra min konfigurasjon.

Bilen kommer på 740k (med vinterdekk) med denne konfigurasjonen og jeg er ikke interessert i å øke totalprisen vesentlig, slik at noe i utgangspunktet må bort hvis noe annet skal inn...:

Takk takk for hjelp!

TMS 85D:
Midnight silver metallic
Panorama tak
NG seter svart
Autopilot
Smart luftfjæring
Bakovervendte seter
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

Cobos

Ser ut som et greit oppsett det... Du kan vurdere å droppe autopilot (som da kan legges til senere) og legge med oppgradert anlegg. Jeg elsker det oppgraderte anlegget i min bil. Siden du uansett nok vil ha autopilot relativt snart er jo dette i praksis å øke prisen, men ikke billånet. Jeg antar du har prøvesittet begge setene og foretrekker de nye, jeg er selv ikke overbevist. De ser bedre ut, men synes de var for trange egentlig. Tilsvarende med bakovervendte seter, antar det er noe du trenger og da er det lite jeg kan si for å få deg til å droppe de.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

TeslaK

Hvis du ikke må ha 7-seter ville jeg vurdert å ta hifi i steden. Har standard selv (og det er bra) men ultra hifi er bedre.

7-seter er selvsagt gull hvis du har mer enn 3 barn:-)
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Achilles

#3
Takk for tilbakemelding.
Vil vurdere hifi, men det blir nok da i tillegg =)
Jeg er ikke helt overbevist om de nye setene, men tviler meg til de... standardskinnsetene synes jeg også funka bra. Baksetene er deal med kona (jeg hadde droppa de -  vi har 2 barn). Tror du at autopilotpakken vil legges til uten kostnad seinere...?
(Viktigste grunnen til at jeg valgte den var addaptiv cruisekontroll som jeg er helt avhengig av på min nåværende bil)
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

TeslaK

Jeg har standard tekstil seter og er veldig godt fornøyd men jeg har jo skjønt at de fleste foretrekker skinn.

Jeg ville uansett gravd litt dypere i lommeboka og lagt på ultra hifi. Autopilot må du ha:-)
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

GeirHM

Jeg har og 85D. De vanlige skinnsetene er kjempegode. Ville droppet NG og fått inn hifianlegget. Det tilvalget kjempet jeg igjennom, takk og pris. Og adaptiv kruskontroll kan du ikke droppe. Husk at de bakovervendte setene spiser plass bak, om du ikke demonterer dem. Og frunken er mye mindre enn på rwd utgaven. Lykke til med bilkjøpet. Og med ventetiden til den kommer.

petersv

Nå som DAB er standard er det etter min mening ikke verdt prisen å velge hi-fi. Bruk heller litt penger på å oppgradere senere selv, bedre og neppe dyrere. Mye mulig du er fornøyd med sånn det er og ikke trenger det.

Thor2014

Jeg ville hatt NG seter. Min forrige hadde vanlig skinn og de nye er mye bedre synes jeg.
Nå har du tre forskjellige meninger allerede ang seter.
Kjøp det du selv vil ha. Bil skal ikke alltid være fornuftig.

pej

Jeg ville tatt med alt på dagens konfig utenom premium baksete med midtarmlene. Så bør du få ettermontert dobbeltlader.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

tkjoerlaug

Jeg bestilte TMS 85D i forrige uke, og tenkte som følger

Panorama-tak
- Valgte dette pga. takbøyler og skiboks

Luftdemper
- Valgte dette både pga. god comfort, mulighet til å heve den, samt at det virker som om 90% av bilene på finn.no har dette, og jeg vil ikke ha en bil som skiller seg ut når jeg skal selge den

Lakk
- Jeg valgte blå

Seter
- Sorte sportseter i skinn - Sikkert individuelt, men jeg synes sportssetene var bedre og passer bedre til det sportslige preget på bilen

Interiør-pakke
- Jeg syntes denne gav bilen et mer ekslusivt preg, og synes den ser litt "billig" ut innvendig uten interiør-pakken. I tillegg, er det fint å kunne begrense hvor mye bagasjerommet åpner seg dersom man har skiboks eller ski på taket, slik at luka ikke stanger borti.

Lydpakke
- Jeg valgte bort dette. Synes standard-pakken var god nok til å være bra, mens ultra-hifi-anlegget var for dårlig til å være "ekte" hifi (jeg har et bra hifi-anlegg hjemme og er vandt med god lyd). DAB er standard, så da syntes jeg prisen var for høy i forhold til hva man fikk

Autopilot
Jeg valgte bort dette. Synes kun det er adaptiv cruise-kontroll som er interessant per i dag, og så kan man ombestemme seg og installere dette senere dersom man angrer. Mange av autopilot-featurene er ikke tilgjengelig enda likevel, så litt dumt å betale for noe man ikke får med en gang.

Jeg valgte carbon-interiør. Synes tre-variantene ble litt vel amerikansk og piano for blankt. Synes dog carbonet ble litt vel grått og blasst, så valget her ble egentlig tatt ut fra en eliminasjonsmetode og ikke hva jeg likte best.

Jeg endte opp med 732.600kr med nokian piggfrie dekk og standard 19" sommerfelger


Achilles

#10
Fint med litt ulike meninger... skal sjekke setene en gang til.
Regner med at jeg har et par uker etter innbetaling av depositum før endelig konfigurasjon?

Greier ikke helt å bli enig med meg selv om jeg skal ta svart eller beige skinn. Hadde i utgangspunktet mest lyst på beige, men vet fra andre biler at det lett kommer misfarging fra feks. jeans. Har noen av dere med beige skinn opplevd dette problemet eller er Teslas skinnkvalitet overlegen? ;-)
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

Elbil fundamentalist

Utvidet stereo helt klart. Veldig bra lyd!
Adaptiv cruise er bra!
Vinterpakke pga oppvarmet ratt og mindre is på vindusviskerne under slike forhold på vinteren..

Vurder også sort alcantara i taket. Tekstiltaket blir veldig fort møkkete.
Jeg bestilte uten, da jeg ikke ville ha alcantara på dashbordet. Burde vært mulig å bestille uten akkurat der...

Bestilte med 7 seter, har enda ikke brukt de, men er glad for muligheten for å ha med kamerater til gutta på tur. Fine surrekroker i bagasjerommet da... De er ihvertfall nyttige :)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

skyfawn

med min tidligere S85 så valgte jeg uten hifi og angret med en gang jeg hentet bilen. min nåværende 85d så valgte jeg hifipakken og forskjellen er som dag og natt (min mening) Nå tror jeg de kommer med DAB uansett om du velger hifi eller ikke, men jeg har ikke DAB dekning der jeg bor uansett så det var ikke det som veltet valget på hifi. Det er stor forskjell på lydkvaliteten :)

tkjoerlaug

#13
Du har vel to uker på deg etter depositum til å låse bestillingen. Jeg låste bestillingen i det jeg bestillte, da jeg ikke orket å bruke enda to uker på å ligge søvnløs om natten og gruble på optimal konfigurasjon.

Etter en uke etter låst bestilling er jeg 100% sikker på at jeg har prioritert riktig med å ta med NG-seter, luftfjering og interiørpakke, og velge bort hifi og autopilot. Det eneste jeg har vært noe i tvil om er fargen. Har sett noen røde teslaer i det siste og de er skikkelig snasne, men blått blir sikkert bra det også.

cirys1

Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 28. april 2015, klokken 21:49
Autopilot
Jeg valgte bort dette. Synes kun det er adaptiv cruise-kontroll som er interessant per i dag, og så kan man ombestemme seg og installere dette senere dersom man angrer.

Og dette er du sikker på? Ikke noe jeg ville "gamblet" på akkurat...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA