Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Navigasjon i Telsa er IKKE oppdatert og alt for dårlig

Startet av ksandal, tirsdag 28. april 2015, klokken 14:31

« forrige - neste »

Spinner

Sitat fra: cirys1 på søndag 31. mai 2015, klokken 17:37begynner og lure på om det ikke lar seg gjøre og oppdatere "Garmin" delen.
Den lar seg oppdatere, men når det er årevis mellom hver oppdatering, og de du får allerede er utdaterte er det liten nytte... :(

cirys1

Sitat fra: Sbr på søndag 31. mai 2015, klokken 19:06
Den lar seg oppdatere, men når det er årevis mellom hver oppdatering, og de du får allerede er utdaterte er det liten nytte... :(

Har en kompis med en Garmin som han klistrer på ruta, den er ihvertfall veldig oppdatert. Så jeg tror ikke Garmin henger etter noe særlig på kartsiden, det er integrasjonen i Tesla som stinker.
Man hadde klart seg helt fint med kun Google Maps, med en liten flash drive som man kunne hatt hele Europa på og lastet ned andre kontinenter visst man skulle kjøre der.
Den løsningen som er nå er ihvertfall kjempedårlig, man kan kjøpe seg en Tomtom til 500kr som fungerer bedre og det er flaut av fremtidsbilen.

Haldenser

Google har ikke tillatt offline navigering...inntil nå: http://arstechnica.com/gadgets/2015/05/google-maps-allows-turn-by-turn-navigationoffline/
Kanskje dette betyr at Tesla går for denne funksjonen isteden i fremtiden :)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

julienx2k2

Hadde en interessant opplevelse på autobahn i Tyskland (der det finnes så mange superladere at rekkeviddeangst ikke bør eksistere). Opprinnelig rute foreslo en SC etter 200 km, men pga høyhastighetskjøring rakk det ikke.
I stedet for å prøve å finne en ekstra SC på veien sa navigasjonsystemet at jeg måtte "drive slowly to reach destination". Bare ved å kansellere reisen og søke igjen fante den det riktige svaret.
Veldig frustrerende at 6.2 ikke kan oppdatere seg selv avhengig av forholdene på veien synes jeg...

Sitat fra: julienx2k2 på søndag 31. mai 2015, klokken 21:26
Veldig frustrerende at 6.2 ikke kan oppdatere seg selv avhengig av forholdene på veien synes jeg...

Den skal visst gjøre det nå med tanke på superkadere i nærheten. Kom med nyeste update som jeg fikk i går.

cirys1

Sitat fra: Øggen på søndag 31. mai 2015, klokken 21:34
Den skal visst gjøre det nå med tanke på superkadere i nærheten. Kom med nyeste update som jeg fikk i går.

Jeg fikk også den updaten igår, tror ikke den har noe med oppdatering og gjøre. Du har SC og alle kjente ladeplasser på kartet hele tiden derimot.

cra

Tesla sin navi er langt fra optimal, men på enkelte felter er den suveren. Var på turnstevne i Hareid i helga, og skulle til en skole for å slippe av unger. Var bobiltur, så jeg var stuck med en TomTom (som jeg har vært veldig glad i). Trykker på knappen for å legge inn destinasjon, men den forlangte ei adresse. Kunne ikke søke etter "Hareid skole" som jeg er vant til. Heiv TomTom tilbake i hanskerommet og dro opp google maps på mobilen. Fant skolen med en gang, men instruksjonene var talentløse! svingte inn i feil gate, og instruksjonene ble da av typen "Kjør mot sørvest". Jeg vei da for tusan ikke hvor himmelretningene ligger på et ukjent sted, og er uansett prisgitt å kjøre i retninga veien går.

Nei, takke meg til måten Tesla har gjort det på med søkbarhet, og de kommer forhåpentligvis med funksjoner for valg av alternative ruter, samt rekalkulering at typen "vegen er stengt her, finn omveg".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cirys1

Sitat fra: cra på mandag 01. juni 2015, klokken 11:49
Nei, takke meg til måten Tesla har gjort det på med søkbarhet, og de kommer forhåpentligvis med funksjoner for valg av alternative ruter, samt rekalkulering at typen "vegen er stengt her, finn omveg".
Google maps er helt suverent det, men det fungerer bedre på mobilen enn i teslaen, den viser til og med de veiene som garmin ikke vill ha deg til og kjøre på.


cirys1

Sitat fra: Haldenser på søndag 31. mai 2015, klokken 20:51
Google har ikke tillatt offline navigering...

Merkelig jeg kjørte til Polen og tilbake på G"Maps", satte bare på datatrafikk når den gikk "tom" for vei, den fortsetter og navigere selv om den ikke har nett, men må ha det av og til for og laste mer kart.

Tuxedo

Med det kaoset som er forventet i Oslo-trafikken i morgen, så er jeg spent på om den såkalt trafikksensitive navi'en kommer opp med noe lurt.  Har mine tvil... ;)

HåkonE

Leste i dag at Google Maps snart kommer med offline-maps og turn-by-turn navigasjon.

Vil tippe det er av interesse for Tesla. Å dille med 2 ulike kart/navi er ikke optimalt.

cirys1

Idag forsvant alle de kjente ladestedene mine, bare SC igjen. Nei jeg har ikke pølset, noen andre det har skjedd for? :p

Patosan

Sitat fra: cirys1 på onsdag 10. juni 2015, klokken 22:08
Idag forsvant alle de kjente ladestedene mine, bare SC igjen. Nei jeg har ikke pølset, noen andre det har skjedd for? :p
Ja, men de kommer tillbaka efter några dagar.
Prova en reset...
VIN 15026

LinkedIn

Lynet

Du kan trykke på knappen øverst til høyre for å velge dem av eller på
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA