Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp! Noen liker meg ikke

Startet av Råde, mandag 27. april 2015, klokken 15:06

« forrige - neste »

Råde

Sitat fra: elektrolux på lørdag 02. mai 2015, klokken 10:33
Virker nesten som Kent har blitt utsatt for snikskyttere mens Råde seiler på en bølge med ukjent sympati.

Nesten farlig å uttale seg her for det er umulig å vite hva vei stemningen går etter det.

Syntes forumet snarest bør fjerne denne funksjonen. Blir mye unødvendig støy, og kan for oss som driver butikk virke direkte skadelig om en skulle bli utsatt for samme behandling som Kent.
Hei! Elektrolux! Jeg fikk en ide:

Nå har du 7778 poster på forumet. Hva tenker du 7778 applauser er verdt?

Eller motsatt? 7778 smites? Eller kanskje konkurrenten skal få noen?

Kan en administrator være vennlig å poste en kommentar om hvorfor vi skal ha dette her?!
e-Golf | X75D

elektrolux

Som forretningsdrivende har all positiv omtale en verdi, men det skal bare en viss prosentandel med negative tilbakemeldinger så velter hele gevinsten. Si at jeg hadde 7000 applause. Hvor mye smites må da til før disse mister sin effekt? 1000 er definitivt destruktivt, mens selv 1 er uheldig.

Hele opplegget med Applause og Smite er i beste fall støy, i verste fall akseptert mobbing. Ingen av delene noe vi trenger på dette forumet. Vi har alledere fått likes, og det har sin funksjon som direkte tilbakemelding på noe andre oppfatter som positivt. Mer enn det trenger vi ikke. 

Håper forumet snarest kvitter seg med denne funksjonen som jeg ikke kan se noe positivt med.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Gordon Retriever

Det er fristende å sammenligne med eBay, der de aller beste selgerne ikke er fornøyd med annet enn 100% positiv feedback.
Mange utmerkede forhandlere ligger mellom 99, og 99,5%, men er feedbacken under 98% positiv, tenker jeg meg om flere ganger før jeg trykker "kjøp".

To negative blant 100 tilbakemeldinger er altså nok...

eBay-sammenligningen er likevel mangelfull, siden du må begrunne den negative tilbakemeldingen, og selgeren vet hvem du er. På elbilforum er det annerledes - her kan du "smite" i full anonymitet, og kanskje for noe så banalt som at du ikke likte responstiden det tok før du fikk svar i en salgstråd.

Som Råde savner jeg en redegjørelse fra forumledelsen om hva som er strategien bak muligheten til anonymt å gi andre forummedlemmer negative stikk.
Det er sikkert greit at en slik tilbakemelding til forumets medlemmer kommer før noen av forhandlerne som er aktive bidragsytere eventuelt truer med å trekke seg, fordi ordningen oppfattes som bad for business.

cra

Angående klapp og klaps er jeg i grunn enig i at det ikke tilfører noe særlig. Likes ser jeg har litt mer dybde enn først antatt; man kan gå inn og se en liste over innlegg hver enkelt bruker har fått likes på, og hva hver bruker har likt. :)  Ikke så mye anonymitet der, altså.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

moderator 2

Hei

Da har vi prøvd ut både karma og Like funksjoner på forumet. Noen syntes dette var slitsomt, mens andre synes dette var artig.

Siden jeg har utnevnt megselv til diktator, synes jeg det var et interessant forsøk, men jeg har bestemt oss  ;D for å droppe dette.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no



elektrolux

Bra valg.

Her går logikk framfor fjortis preferanser. Godt at forumadministrator hører på argumentasjonen til brukerene og holder stil over forumet vårt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Råde

Det opplyste eneveldet er den absolutt beste styreformen! Takk!

(Litt trist over at mine selvbildebyggende applauser har forsvunnet :) )
e-Golf | X75D

Amoss

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 06. mai 2015, klokken 14:13
Hei

Da har vi prøvd ut både karma og Like funksjoner på forumet. Noen syntes dette var slitsomt, mens andre synes dette var artig.

Siden jeg har utnevnt megselv til diktator, synes jeg det var et interessant forsøk, men jeg har bestemt oss  ;D for å droppe dette.

Lars
Forum admin

Hmmm... Var det her man skulle hatt "Liker" knappen? Tror den hadde fått mange klikk ;)
Model S 85D

Muffinman

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 06. mai 2015, klokken 14:13
jeg har bestemt oss
Høres kjent ut ut den frasen der, men kommer ikke helt på hvor jeg har hørt den. Får vel krype til køys sammen med damemennesket i huset og sove på det. Dame...vent nå litt, det demrer :-\

cra

Sitat fra: Amoss på onsdag 06. mai 2015, klokken 17:31
Hmmm... Var det her man skulle hatt "Liker" knappen? Tror den hadde fått mange klikk ;)

I stedet er vil tilbake til disse +1 meldingene igjen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyvind.h

Sitat fra: cra på torsdag 07. mai 2015, klokken 12:59
Sitat fra: Amoss på onsdag 06. mai 2015, klokken 17:31
Hmmm... Var det her man skulle hatt "Liker" knappen? Tror den hadde fått mange klikk ;)

I stedet er vil tilbake til disse +1 meldingene igjen.
+1
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 06. mai 2015, klokken 14:13
Hei

Da har vi prøvd ut både karma og Like funksjoner på forumet. Noen syntes dette var slitsomt, mens andre synes dette var artig.

Siden jeg har utnevnt megselv til diktator, synes jeg det var et interessant forsøk, men jeg har bestemt oss  ;D for å droppe dette.

Lars
Forum admin
Hvorfor, når flesteparten syntes det var OK med liker-knapp i en eller annen form?

Lurer på hvor Facebook hadde vært i dag om brukerne fikk bestemme  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emil

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 07. mai 2015, klokken 13:03
Lurer på hvor Facebook hadde vært i dag om brukerne fikk bestemme  ;D

Kanskje et sted jeg hadde en bruker...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA