Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Effektforbruk for å varme opp kupeen...

Startet av Guybrush, mandag 27. april 2015, klokken 13:07

« forrige - neste »

Guybrush

Jeg prøver å finne noen tall, men virker som om det er mest synsing fra "gamle" dager her inne.
Finnes det noen tall på hvor mye watt man bruker på å varme opp kupeen?
Gjerne da forskjellen på feks 19 grader og 21 grader i kupeen...
(finnes jo alltid noen som liker å fryse og spare strøm, men har det egentlig noe for seg?)

Koppa

Min erfaring fra vinter på Hedmarken er at kupevarmen er en uvesentlig faktor for rekkevidde sammenlignet med batterivarmeren. Den kan du jo tydelig se på effektmåleren i dashbordet når den går. Jeg har aldri opplevd å måtte fryse i bilen. Den står på 21 grader hele året..   8) . Range-mode reduserer effektforbruket på klimaanlegget og batterivarmeren, men jeg synes det har lite å si i daglig bruk. Hvis du er helt på grensen mht. rekkevidde daglig, er det selvsagt en annen skål.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA