Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til å identifisere skade

Startet av Tai, søndag 26. april 2015, klokken 16:05

« forrige - neste »

Tai

Var ute og vasket bilen i dag og fant noen merker på den skitne bilen.




Etter å ha vasket bilen fant jeg disse merkene:


Der var flere men disse markerte seg mest.

Dette var første gang jeg vasket bilen siden den var i drammen for utskifting av pakning rundt panorama tak.

Jeg har to teorier:

#1: Bilen ble sikret på lasteplanet med stropper over bilen istedet for hjulene. Dette v ar min umiddelbare tanke men virker mer og mer usannsynlig fordi det ville være det glade vannvidd og garantere for skade.

#2: Av grunner ukjent for meg har verkstedet brukt gaffateip (som merkene ligner) og i prosessen skadet bilen.

Er det noen andre som har noen ideer? Jeg lar ikke Tesla vaske bilen når de har hatt den inne fordi jeg liker å gjøre det selv. Hadde de vasket den ville jeg nok ha sett det tidligere.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Muffinman

Det blir en vill gjetning, naturligvis: Man har tapet for å beskytte lakken mot skade fra verktøy. Så har verktøyet likevel gått gjennom tapen og laget merker?

Btw, den grønnfargen er nydelig. Skulle hatt slik.

Tai

Det er litt flaut å innrømme men den såkalte "skaden" var nok limrester fra tapen.... Så jeg tenker vi legger tråden død jeg :-[.

Men takk for kompliment om fargen, jeg er svært fornøyd selv :)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA