Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkering værnes lufthavn.....lading 1 uke?

Startet av Tesla P85D, lørdag 25. april 2015, klokken 20:21

« forrige - neste »

Tesla P85D

Hei folkens:)

Skal ut å reise i 9 dager. Parkerer da på værnes lufthavn. Men jeg bor såpass langt unna at jeg er avhengig av å få ladet bilen til jeg skal hjem igjen.

Finnes det noen plasser på værnes hvor man kan sette bilen i over 1 uke til lading.....og tar batteriet noe skade av at bilen står til lading så lenge?

Og er det event mange slike plasser på værnes slik at man har sjans til å finne en ledig? Noen som har peiling på pris?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Tuxedo

#1
På Værnes har P-hus Komfort 24 gratis ladeplasser.  Du må betale vanlig takst for parkering. Batteriet tar ikke skade av dette.  Bilen vil vedlikeholdslade et par ganger i uken (for å kompensere for tap), opp til det ladenivået du har satt den til.

http://www.europark.no/lufthavner/info-priser-kart/trondheim-lufthavn.html

ducktolate

Men du bør ikke ta det for god fisk at det er ledig der. Det er ofte helt fullt på elbilparkeringen. Ofte Teslaeiere som mener det er deres fulle rett å parkere der uten og lade også dessverre. Merkelig nok siden det er noen av de dårligste plassene i hele P-huset med tanke på plass og støv.

Leif1

Sandfærhus parkering. De har betjening og ordner det for deg.
Konvertitt fra S til X

kjellan

Sitat fra: Leif1 på søndag 26. april 2015, klokken 00:48
Sandfærhus parkering. De har betjening og ordner det for deg.

Anbefales, og då kan du også få utført lakkforsegling ca kr 2600 samt full lading av batteriet.

8)
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Leiha

Fraråder alt som ikke har med parkering og lading å gjøre på Sandfærhus. Jeg parkerer en del der pga jobbreiser, de greier ikke å vaske ren en bil og når du begynner med lakkforsegling utenpå dritten så blir det veldig stygt. Prøvde flere ganger med å si ifra at sist dere vasket ble det ikke rent, men ingen bedring eller unnskyldning- bare skal du ha vask eller ikke... Det er en grunn til at det er ganske billig.
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

Joachim@sancon.no

Parkerte på Værnes i går ifom med en dagstur til Oslo. Alle ladeplasser opptatt. Er dette regelen, Eller unntaket?

eg1l

Sitat fra: Joachim@sancon.no på onsdag 10. juni 2015, klokken 07:16
Parkerte på Værnes i går ifom med en dagstur til Oslo. Alle ladeplasser opptatt. Er dette regelen, Eller unntaket?
Har hørt fra flere at dette desverre er regelen. Ta gjerne kontakt og oppfordre til å øke antall ladeplasser.

Toltar

Jeg ladet på superladeren i Stjørdalen før jeg kjørte til Værnes nettopp. Da kan man bare stoppe ladinga når man er på komfortabelt nivå.

Ser ikke helt behovet for å sette en Tesla på lading på Værnes Lufthavn lenger. Man åpner også for muligheten å parkere ute på økonomitaket mens man er borte.

Lynet

Flesteparten av de som har Telsa i Trøndelag bor i Trondheim. Så starter man med 80% fra Trondheim har man minst 70% på Værnes. Setter man på "enegy saving" så er det ihvertfall ikke noe problem å stå i to uker uten lading.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA