Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Neste tilgjengelige batteristørrelse

Startet av MrBacardi, tirsdag 07. april 2015, klokken 09:02

« forrige - neste »

Amoss

Ved nærmere ettertanke passer kanskje dette innlegget vel så godt i denne tråden:
Sitat fra: Amoss på onsdag 15. april 2015, klokken 18:34
Sitat fra: Amoss på onsdag 08. april 2015, klokken 19:55
Jeg har hele tiden antatt at det ikke ville komme noen oppgradering av batteripakkene før GF var oppe. Nå, etter dagens endring, er jeg mer usikker. Tror mye ville blitt klart dersom vi viste om de fortsatt kjører med de samme gamle cellene som før, bare flere enn i 60, i denne nye batteripakken, eller om det er oppgraderte celler.

Ser fra Telsa Motor Club at MS60 hadde 14 moduler vs. MS(P)85(D) med 16 moduler, og at hver modul hadde færre celler enn på 85. Noen gjetter på at MS70D fortsatt har 14 moduler, men nå like mange celler i hver modul som MS85. Dersom dette er korrekt så spår jeg fortsatt at det ikke vil komme noen større batterier før GF er oppe. I motsatt fall, at 70 har celler med mer energi enn 60 hadde, så vil temmelig sikkert de nye cellene også bli tatt i bruk på "storebror" i forbindelse med Model X i sommer.

Da ser det ut som om vi har svaret på dette:
http://www.greencarreports.com/news/1097814_2015-tesla-model-s-70d-first-drive-of-new-electric-car-base-model/page-3
Sitat
Did the 70D's extra range came from simply replacing the 60's 2012-era cells with new ones that are 15-percent more efficient?

If so, that means that the Holy Grail of a 100-kWh Model S with a 320-mile EPA range—essentially the current 85 refitted with the same new cells—could be just around the corner.

Alas, it is not to be.

A Tesla spokesman confirmed to me that the bigger battery capacity comes from more cells, not better ones.

Damn.
Model S 85D

Krishell

De fylte nok bare opp cellene. s60 hadde ikke 14 fulle celler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA