Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sand i supercharger'n

Startet av Yagi, torsdag 23. april 2015, klokken 16:21

« forrige - neste »

Yagi

Stoppet for lading på Vinje Supercharger i dag. Noen hadde fylt sand i ladekontakten. Dette førte til at når jeg forsøkte å sette den inn i ladeporten på bilen, så fylte jeg hele ladeporten med sand.  J*vig irriterende. Neste gang kommer jeg til å huske å titte ned på kontakten før jeg setter den inn i bilen.

Etter litt pirking og blåsing fikk jeg bort mesteparten av sanden, og var i stand til å lade.

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Muffinman

Hmmm....enkelte som har rare interesser tydeligvis. Det er en god vane å sjekke kontakten for fremmedlegemer før man plugger inn.  Selv opplevde jeg en light-versjon av dette på Klett hvor en kabel lå på bakken. Blåste godt ut av den før bruk, og ingen problemer. Her var det vel heller en slepphendt Tesla-eier som ikke hadde satt kabelen skikkelig tilbake i stolpen heller enn en sabotør.

cra

Sitat fra: Yagi på torsdag 23. april 2015, klokken 16:21
Stoppet for lading på Vinje Supercharger i dag. Noen hadde fylt sand i ladekontakten.

Meld fra til Tesla, og gjerne også til Politiet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

fonberg

Jeg synes SC-munnstykkene burde vært sikra bedre - om de kunne låses til stativet, slik at man trengte f.eks. keyfob eller app med registrert bruker til å låse dem opp, så ville vandalisme som dette vært vanskeligere å gjennomføre.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

aness

Sitat fra: fonberg på fredag 24. april 2015, klokken 10:08
Jeg synes SC-munnstykkene burde vært sikra bedre - om de kunne låses til stativet, slik at man trengte f.eks. keyfob eller app med registrert bruker til å låse dem opp, så ville vandalisme som dette vært vanskeligere å gjennomføre.

Opplåsing kommer garantert til å feile en dag, akkurat når det passer dårligst..

Men de kunne godt gjort noe med opphenget, det er ikke alltid like lett å få hengt opp kabelen etter bruk.

RaBalder

Sitat fra: Yagi på torsdag 23. april 2015, klokken 16:21
Stoppet for lading på Vinje Supercharger i dag. Noen hadde fylt sand i ladekontakten. Dette førte til at når jeg forsøkte å sette den inn i ladeporten på bilen, så fylte jeg hele ladeporten med sand.  J*vig irriterende. Neste gang kommer jeg til å huske å titte ned på kontakten før jeg setter den inn i bilen.

Etter litt pirking og blåsing fikk jeg bort mesteparten av sanden, og var i stand til å lade.
Er det ikke potensiale for at noe av sanden man søler idet man kobler til faller på innsiden av karoserriplaten og ned under kontakten.

Hos meg er det en glippe der mye rart kan falle ned.

Hvor blir det potensielt av denne sanden?

Havebigfun

Sitat fra: RaBalder på fredag 24. april 2015, klokken 11:00
Hvor blir det potensielt av denne sanden?
I bunnen av sidepanelet- under og bak teppet- blir det for mye får du ikke plass til noe i brønnen på ve side av baggasjerommet- det er kun plass til 20 liter der, evt flyter det ut i nedre bagasjerommet- plass til 100 l der også.
Fra spøk til alvor- sanden gjør vel ingen skader når den har forlatt kontakten.

sturle

Sitat fra: Havebigfun på fredag 24. april 2015, klokken 22:34
I bunnen av sidepanelet- under og bak teppet- blir det for mye får du ikke plass til noe i brønnen på ve side av baggasjerommet- det er kun plass til 20 liter der, evt flyter det ut i nedre bagasjerommet- plass til 100 l der også.
Fra spøk til alvor- sanden gjør vel ingen skader når den har forlatt kontakten.
Sei ikkje det.  Småtteri som vert liggjande skjult i bilen kan føre mykje rart med seg.  Denne historia er henta frå ##teslamotors på Freenet (IRC – alle Tesla-interesserte er velkomne, vi er ein liten gjeng frå mange land):
Sitat
01:36 <@wizkid057> this is my favorite though: Concern: Customer states: There seems to be something rolling around inside behind the dash that can be heard when taking turns
01:36 <@wizkid057> Test drove vehicle, confirmed noise coming from floor area, inspection found 3 jellybeans and a Listerine pack sliding around in footwell vents, removed items from vents and test drove, noise was no longer heard.
:D

(Han er elles kjend for å ha lagd eit batteri til huset på 191 kWh av Tesla-batteri kjøpt av ein bilopphoggar, og held for tida på å installere solcellepanel for å kunne kople seg fullstendig av straumnettet.  Sjå tråd på TMC.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA