Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tur-Retur Oslo - Gardermoen i e-Golf

Startet av elvlad, onsdag 22. april 2015, klokken 21:12

« forrige - neste »

elvlad

Hei.
Vurderer å hente familie i en egolf med varmepumpe  Oslo ( Bislett) -Gardemoen-Oslo. Noen som har kjørt denne ruten uten å lade på veien? Er det noen steder det  anbefales å lade, hvis det er nødvendig? :)

iCar

T/R Gardermoen er ca 100km burde fint klare uten lading vel??

grorudklovnen

Kjørte idag 140 km (mesteparten på E6) og hadde fortsatt en rest på 15 km igjen på min egolf.

gajagd

#3
Kan hurtiglades på Olavsgård Møller bil. Kan brukers 24 timer.

mikkimikk87

Kjørte akkurat moss-gardemoen uten å lade. Kjørte på ego+ hele veien og hadde 20km igjen når jeg kom frem.

zbk

Sitat fra: mikkimikk87 på onsdag 20. mai 2015, klokken 06:35
...Kjørte på ego+ hele veien...

ego+ !?  Er det modusen der man ikke viker for noen og presser seg fram selv om det egentlig ikke er plass  8)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

THE

Sitat fra: zbk på onsdag 20. mai 2015, klokken 08:37
Sitat fra: mikkimikk87 på onsdag 20. mai 2015, klokken 06:35
...Kjørte på ego+ hele veien...

ego+ !?  Er det modusen der man ikke viker for noen og presser seg fram selv om det egentlig ikke er plass  8)

Ego+ kommer som en modus når Audi kommer med elbil... ;)
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

mikkimikk87

Hehe, ja. Fikk min bil med exclisive Audi modus. Ego+ gir meg mulighet til å ta super små luker i rundkjøringer, alle har vikeplikt for meg og den har tilogmed snikfunksjon når det kommer til ladekø. .



spaceman

Sitat fra: elvlad på onsdag 22. april 2015, klokken 21:12
Hei.
Vurderer å hente familie i en egolf med varmepumpe  Oslo ( Bislett) -Gardemoen-Oslo. Noen som har kjørt denne ruten uten å lade på veien? Er det noen steder det  anbefales å lade, hvis det er nødvendig? :)

Det er nok ikke nødvendig å lade tur-retur Oslo Gardemoen. Da skal du isåfall kjøre veldig uøkonomisk. Jeg prøvde å kjøre Asker Gardemoen tur-retur  (150 km)for noen uker siden med e-golf. Jeg kjørte i eco+ med cruisen på 95km/t.
Det regnet kraftig hele veien så det var nok ikke optimale forhold. Når jeg kom frem til Gardemoen hadde jeg brukt 4,5 av 8 segmenter  på strømmåleren. Så hurtigladet litt på Kløfta på vei hjem. Skal prøve samme turen om et par uker. Håper på bedre vær slik at jeg kanskje kommer tur-retur uten lading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA