Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekontakt ikke låst

Startet av VWEup-bruker, onsdag 22. april 2015, klokken 09:10

« forrige - neste »

VWEup-bruker

Hei.

Jeg har en VW e-up. Lader rett i veggen - vanlig stikkontakt..

I går skulle jeg lade bilen som normalt, men i morges så jeg at det ikke var ladet noe i det hele tatt. Når jeg sjekker app'en, står det 'ladekontakt ikke låst'. Hva er dette? Jeg har sjekket kontakten, står i stikkontakten, og lyser gult. Noe galt med bilen kanskje?

sjokomelk

Mistenker at du ikke har fått satt inn pluggen skikkelig på bilen. Ta den ut og prøv på nytt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

RaBalder

Jeg starter som regel lading (dersom det trenges) hver gang jeg plugger i.

Har lagt meg til den vanen å se at ladingen faktisk starter før jeg går fra bilen. Konsekvensene av at en elbil ikke lader på natten som man tror den gjøre er jo at den faktisk ikke kan brukes som tiltenkt dagen etter.

Det er adskillig mindre besvær å ta en sjekk at ladingen starter fremfor å måtte reise rundt på annet vis dagen etter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA