Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ekstrem sensitiv skinn

Startet av HelectriC, tirsdag 21. april 2015, klokken 21:45

« forrige - neste »

ksandal

Sitat fra: mortegun på torsdag 23. april 2015, klokken 11:15
Sitat fra: HelectriC på torsdag 23. april 2015, klokken 10:50
Sitat fra: mortegun på torsdag 23. april 2015, klokken 10:44
Sitat fra: HelectriC på torsdag 23. april 2015, klokken 08:04
Sitat fra: ksandal på torsdag 23. april 2015, klokken 07:19
Sitat fra: HelectriC på onsdag 22. april 2015, klokken 19:55
tror mer at du kan ha vært uheldig med buksen din og har fått en bukse med mye ekstra fargestoffer og klorrester. nye dongeribukser MÅ vaskes FØR du bruker dem, om du vil være garantert mot slikt ???

Massimo dutti ja... Der har du problemet ditt. Massimo dutti bruker et fargestoff som lett farger over hvis du blir litt klam i boksern. Løsningen er nok rett og slett å sette ned farten et hakk, samtidig som du skrur aircondition opp et hakk.  8)

da stemmer det med det jeg tenkte.. har tidligere opplevet at noen bukser farger av.. mens andre gjør det aldri.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

HelectriC

Sitat fra: zbk på torsdag 23. april 2015, klokken 10:53
Sitat fra: HelectriC på torsdag 23. april 2015, klokken 10:50
jeg har ikke tenkt ta bilde på buksene mine og poste de her:-D men de er fra Massimo Dutti.

Kanskje han tenkte på et bilde av merket som er kommet på skinnet?  8)

slike bilder finner du lengre opp i tråden
ioniq 5

HelectriC

Sitat fra: mortegun på torsdag 23. april 2015, klokken 11:15
Sitat fra: HelectriC på torsdag 23. april 2015, klokken 10:50
Sitat fra: mortegun på torsdag 23. april 2015, klokken 10:44
Sitat fra: HelectriC på torsdag 23. april 2015, klokken 08:04
Sitat fra: ksandal på torsdag 23. april 2015, klokken 07:19
Sitat fra: HelectriC på onsdag 22. april 2015, klokken 19:55
Sitat fra: Øggen på onsdag 22. april 2015, klokken 19:52
Har nå kjørt i over ett år og 36tkm. Mye inn og ut av bil grunnet jobb leveranser. Aldri behandlet setene annet en lett vask/tørk og støvsug av og til. De er like fine som ved levering.
:o

Da må nesten Tesla bruke forskjellige skinnkvaliteter, det er dårlig! Som jeg skrev innledende hadde forrige bilen min, Volvo XC70, ikke noe misfarginger etter 4 år og nesten 80k km.

tror mer at du kan ha vært uheldig med buksen din og har fått en bukse med mye ekstra fargestoffer og klorrester. nye dongeribukser MÅ vaskes FØR du bruker dem, om du vil være garantert mot slikt ???

buksene jeg har er sikkert vasket 20 ganger før jeg fikk Teslaen. Når buksen var ny hadde jeg den å andre siden i Volvoen og der ble det ikke noe farge på skinnet. nå høres det ut som jeg kun har 1 bukse:-) men de andre buksene er ikke blå dongeri, da er det også sagt:-)

Hva slags merke er det? Har du bilde?

jeg har ikke tenkt ta bilde på buksene mine og poste de her:-D men de er fra Massimo Dutti.

Massimo dutti ja... Der har du problemet ditt. Massimo dutti bruker et fargestoff som lett farger over hvis du blir litt klam i boksern. Løsningen er nok rett og slett å sette ned farten et hakk, samtidig som du skrur aircondition opp et hakk.  8)

hva du prøver å si på en diplomatisk måte er at rævesvetten min ikke er kompatibel med Tesla sine stoler hahahahahaha ska kanskje kjøpe latexbukser slik at all fuktighet blir i buksa:-D
ioniq 5

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

HelectriC

Har funnet løsningen, mye billigere enn Swissvax
ioniq 5

Tuxedo

Måtte legge på kjettinger i skikkelig snøvær litt før påske.  Det la seg et tjukt lag snø på ryggen av den sorte skijakken som var ny og uvasket.  Når jeg da satte meg inn i de lyse skinnsetene for å kjøre videre, så smittet fargen av noe så j*vlig.  Har forsøkt alt; i morgen blir det rensebensin (aka Nafta).  Vi får se hvordan det går.  Nederlag å bruke bensin i en Tesla.

Moral:  Mørke klær må alltid vaskes et par ganger før de brukes på lyse skinnseter (i hvert fall i våt tilstand).

Patosan

#36
Sitat fra: Car-El på torsdag 23. april 2015, klokken 15:03
Goretextruse?  ;D

Helt klart!
Här har vi dem http://www.cafepress.com/+goretex+underwear-panties
Har inte provat dem själv, men om vi går samman så kan vi säkert få tryck med Tesla-logo och gratis frakt :)
VIN 15026

LinkedIn

HelectriC

Sitat fra: Patosan på torsdag 23. april 2015, klokken 19:27
Sitat fra: Car-El på torsdag 23. april 2015, klokken 15:03
Goretextruse?  ;D

Helt klart!
Här har vi dem http://www.cafepress.com/+goretex+underwear-panties
Har inte provat dem själv, men om vi går samman så kan vi säkert få tryck med Tesla-logo och gratis frakt :)

Ja, det vil ta laaaaaaaang tid før jeg tar på noe slikt;-) ved den tiden har jeg nok kjøpt neste Tesla.
ioniq 5

Car-El

Sitat fra: Patosan på torsdag 23. april 2015, klokken 19:27
Sitat fra: Car-El på torsdag 23. april 2015, klokken 15:03
Goretextruse?  ;D

Helt klart!
Här har vi dem http://www.cafepress.com/+goretex+underwear-panties
Har inte provat dem själv, men om vi går samman så kan vi säkert få tryck med Tesla-logo och gratis frakt :)

SVARTE! Æ trudde ikkje noen hadde laga goretextruse. Der rauk den forretningsideen.  :(
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

HelectriC

Fikk behandlet stolene med Swissvax Lesther Care kit og resultatet ble fantastisk. Alle misfarginger er vekke og skinnet føles mykt og deilig som det skal:-) har ikke lagt på elefantfettet ennå, men tenker ta det på den ytre del mot døren der man ofte går mot mot med buksene ved in og ut av bilen.
ioniq 5

BMW850

#40
Sitat fra: HelectriC på søndag 03. mai 2015, klokken 17:00
Fikk behandlet stolene med Swissvax Lesther Care kit og resultatet ble fantastisk. Alle misfarginger er vekke og skinnet føles mykt og deilig som det skal:-) har ikke lagt på elefantfettet ennå, men tenker ta det på den ytre del mot døren der man ofte går mot mot med buksene ved in og ut av bilen.

Elefantfettet skal ikke brukes på coatede moderne skinninteriører da det er ment for å trekke inn. Brukte litt akkurat på hjørnet som får slitasje ved inn/utstengning siden det er en søm der og at coatinga blir slitt bort. Virker som det beskytter ganske bra.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Harlex

Har brukt leather glanze fra swissvax jevnlig fra dag 1. Setene er så og si som nye... Okt.2013 bil, 45 000 km. Har ett lite merke som irriterer meg grenseløst. Det skjedde fordi jeg hadde på meg en bukse med knapper på baklommene >:(
http://www.swissvax.no/produkter/skinn-laerpleie-produkter/swissvax-leather-glaze-150-ml
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ducktolate

Jeg bruker Lexol på mine, også den produsert slutten av 13. Lexol er i den helt andre prisskalaen ift swissvax, men det funker ser det ut til. Bruker den inne i sofaene også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA