Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utvide bagasjerom og Zaptec kabel

Startet av Lentaro, søndag 19. april 2015, klokken 12:18

« forrige - neste »

Lentaro

Hei!

Var å prøvekjørte Zoe igår og har vel falt på at det blir bilen vi bestiller, men er det noen måte å utvide bagasjerommet i lengden på? Altså ta vekk den "boksen" der hvor de to festekrokene er?
Fikk akkuratt inn barnevogna men da måtte den stå helt på halv tolv, uten hjula på.

Samt den Zaptec kabelen som kommer, jeg snakket med en forhandler som kan tilby denne istedet for Wallbox men til samme pris. Er ikke dette litt overkill prismessig?
2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

hsa77

Sitat fra: Lentaro på søndag 19. april 2015, klokken 12:18
Hei!

Var å prøvekjørte Zoe igår og har vel falt på at det blir bilen vi bestiller, men er det noen måte å utvide bagasjerommet i lengden på? Altså ta vekk den "boksen" der hvor de to festekrokene er?
Fikk akkuratt inn barnevogna men da måtte den stå helt på halv tolv, uten hjula på.

Samt den Zaptec kabelen som kommer, jeg snakket med en forhandler som kan tilby denne istedet for Wallbox men til samme pris. Er ikke dette litt overkill prismessig?
Jeg fikk med både wallbox og Zaptec kladden i prisen på bilen. Det er lurt å få med begge. Wallbox er mest praktisk til hjemmelading (lader også litt fortere med 16A kontra 10A). Selv om du ikke trenger Zaptec kabelen nå må du tenke på at du kanskje skal selge bilen om noen år, det er nok litt lettere å selge en bil som kan lades fra en vanlig stikkontakt enn en bil man må få en elektriker til å montere skilletrafo/wallbox for å kunne lade. En bruktbil blir fort litt dyr dersom man må bruke 20-30.000 på elektriker for å kunne lade den...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Lentaro

Hva ble totalprisen du måtte gi (og hvilken "modell" var det)?
Problemet for oss er at vi leier der vi bor og usikkerheten med Wallboxen er hvordan vi skal gjøre det når vi kjøper bolig om noen år.
2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

THE

En usikkerhet med zaptec er vel at leveringsdato ikke er bekreftet ennå? Synd å få bil i august, og så viser det at zaptec ikke kan leveres før i oktober f.eks. Hvis du kjøper Intens-utgaven, så skal både veggboks og zaptec følge med i prisen. Hvis du leier, så kan du helt sikkert ta med deg wallbox og trafo om du kjøper bolig, det er bare et par timers arbeid for en elektriker å demontere og montere trafo og veggboks hvis det blir aktuelt.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Lentaro

Takk for svar!

venter på pris fra forhandler så får vi se hva det blir til. :)
2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

Ryern

Har nettopp bestilt zoe, må ut med 235k eks vinterdekk i trondheim.

morten69

Bestilte zoe intens før påske. 230 000,- inkludert metallic lakk og vinterdekk uten zaptec kabel.
Syntes vinterhjul 13000 og metallic lakk 3000 var vært å trekke ut kabelen.
Regner med at prisen på denne kabelen vil synke utover høsten. Får den sikkert under 10000. Trenger ikke kabel enda siden en også får med hurtiglading i 5 år
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Trond.m

Sitat fra: Lentaro på søndag 19. april 2015, klokken 12:18
Samt den Zaptec kabelen som kommer, jeg snakket med en forhandler som kan tilby denne istedet for Wallbox men til samme pris. Er ikke dette litt overkill prismessig?
Er det da snakk om en lagerført bil med 43kw lader ? Jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan få kjøpt bil uten wall-box. Dette til tross for at jeg har kjøpt en Zoe tidligere og derfor ikke har behov for enda en wall-box. Så nå vurderer jeg å kjøpe i3 istedet.

Trond.m

Sitat fra: THE på søndag 19. april 2015, klokken 15:48
Hvis du leier, så kan du helt sikkert ta med deg wallbox og trafo om du kjøper bolig, det er bare et par timers arbeid for en elektriker å demontere og montere trafo og veggboks hvis det blir aktuelt.
Et par timers arbeide er veldig optimistisk. Det tar kanskje ikke så lang tid å demontere selve veggboksen, men du må nok regne med flere timers arbeide å legge opp ny kurs og montere wall-box. Det ligger gjerne på ca 15.000 kr å legge opp ny 20A kurs på ca 15 meter. Selve wall-boksen koster vel ca 6000 kr, så jeg vil avta at det fort blir 5000 kr i arbeidspenger.

hsa77

Kjøpte ZOE intens med ny motor, metallic lakk, vinterhjul, Zaptec-kladd og en sinnsyk dyr dab-adapter - kom på tilsammen 255.500.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Trond.m

Sitat fra: hsa77 på søndag 19. april 2015, klokken 21:02
Kjøpte ZOE intens med ny motor, metallic lakk, vinterhjul, Zaptec-kladd og en sinnsyk dyr dab-adapter - kom på tilsammen 255.500.
DAB adapteret koster vel ikke mer enn 5000 kr ?. Er det supercharge du har kjøpt, eller ligger det noe annet i pakken siden det kom på over 250' ?

ZOE

Føler nå jeg fikk en god deal med 208000 med zaptech,17",setetrekk,armlen,bagasjeromsmatte pg metallic..

Vinterdekk kjøpte jeg utenom

Trond.m

Sitat fra: ZOE på mandag 20. april 2015, klokken 17:33
Føler nå jeg fikk en god deal med 208000 med zaptech,17",setetrekk,armlen,bagasjeromsmatte pg metallic..

Vinterdekk kjøpte jeg utenom
Hvordan klarte du å få til det ? Antar at er 43 kw versjonen med vrakpant rabatt og hyttelader som du er så heldig og får byttet til Zaptek ?

ZOE

Sitat fra: TM på mandag 20. april 2015, klokken 18:13
Sitat fra: ZOE på mandag 20. april 2015, klokken 17:33
Føler nå jeg fikk en god deal med 208000 med zaptech,17",setetrekk,armlen,bagasjeromsmatte pg metallic..

Vinterdekk kjøpte jeg utenom
Hvordan klarte du å få til det ? Antar at er 43 kw versjonen med vrakpant rabatt og hyttelader som du er så heldig og får byttet til Zaptek ?

Du oppsummerte det greit der ja

hsa77

Sitat fra: TM på mandag 20. april 2015, klokken 16:41
Sitat fra: hsa77 på søndag 19. april 2015, klokken 21:02
Kjøpte ZOE intens med ny motor, metallic lakk, vinterhjul, Zaptec-kladd og en sinnsyk dyr dab-adapter - kom på tilsammen 255.500.
DAB adapteret koster vel ikke mer enn 5000 kr ?. Er det supercharge du har kjøpt, eller ligger det noe annet i pakken siden det kom på over 250' ?
Selve adapteren kostet ikke over 5000, men så var det  monteringen i tillegg... Har ikke prisen foran meg nå, men det ble dyrt, ja.  :o Hadde helt sikkert klart å montere selv og spart noen lapper, men med helt ny bil er det greit å få jobben gjort hos forhandler. Dette er en type regning jeg lukker øynene og betaler, og så ønsker jeg å glemme den etterpå!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA