Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skikkelig god service

Startet av HelectriC, lørdag 18. april 2015, klokken 20:09

« forrige - neste »

HelectriC

Hadde bilen inne hos Tesla Bergen for å balansere hjulene. Ble gledelig møtt av en nyvasket og polert bil:-) når jeg leverte bilen dagen før var den godt skitten. Den type service har jeg ikke fått hos noen annen forhandler på noen annen bil jeg hatt tidligere.
ioniq 5

Jejl

Vi fikk også tilbake nyvasket bil utv/innv (mulig den var polert også) når vi hadde den på service sist. Vil tippe at vi fikk ekstraservicen siden vi leverte bilen før ferien, og derfor ikke trengte lånebil når de tok servicen.

ducktolate

Tesla vasker bilene ved service. Vil tippe at de gjør det før service for å minimere mulighetene for å få skubbe merker i lakken, samt holde verkstedhall fin og ren. Det er jo tross alt en bil du kan ha i stua, ingen olje som lekker og eksos som stinker...

Hyperstress

Forstår jo nå at Tesla Bergen ikke har tid til å reparere bilen min når de er fullt opptatt med å vaske biler.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

o.b.lix

Sitat fra: Hyperstress på søndag 19. april 2015, klokken 09:48
Forstår jo nå at Tesla Bergen ikke har tid til å reparere bilen min når de er fullt opptatt med å vaske biler.
Er vel neppe mekanikerne som vasker bilen?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Alfa Bergen

Sitat fra: Hyperstress på søndag 19. april 2015, klokken 09:48
Forstår jo nå at Tesla Bergen ikke har tid til å reparere bilen min når de er fullt opptatt med å vaske biler.

Kun første gangen de vasket bilen min i Bergen. De siste to gangene, herunder årlig service, var den like skitten ved ut- som ved innlevering. Skal ha den inn igjen i neste uke, så får vi se...
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Isbjørn

Jeg har vært i kontakt med Tesla veihjelp angående mine feil flere ganger som ville videreformiddle de til Tesla service Drammen. I tillegg har jeg ringt til Drammen flere ganger. Til og med har de ringt tilbake fra Drammen én gang. Uten resultat. Fordi de skal først lese feilloggen min og så ringe tilbake. Men de har aldri ringt tilbake. Nå har jeg stadig feil med at bilen varsler at den må inn til service, vil ikke starte, må kobles helt fra strømmen osv., i tillegg at de originale hjulene subber i hjulbuene men jeg kommer  aldri videre med dette.

Hvor er forresten tauekroken gjemt i bilen? Har ikke klart å finne den.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

BMW850

På min P85 ligger tauekroken under teppet i frunken.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cra

Sitat fra: BMW850 på mandag 20. april 2015, klokken 14:05
På min P85 ligger tauekroken under teppet i frunken.

Samme her. Mener DS skal gå gjennom dette ved overlevering?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Isbjørn

Sitat fra: cra på mandag 20. april 2015, klokken 14:11
Sitat fra: BMW850 på mandag 20. april 2015, klokken 14:05
På min P85 ligger tauekroken under teppet i frunken.

Samme her. Mener DS skal gå gjennom dette ved overlevering?

Nei. Bilen min var ikke klar ved avtalt leveringstidspunkt og jeg måtte dra uten ny bil fra Drammen. Fikk den levert til døra noen dager senere. Fikk heller ingen forklaring av bilen av fyren som leverte den til meg. Han var innleid av Tesla Drammen og hadde ikke noe med overlevering av biler eller å gjøre.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Isbjørn

Sitat fra: cra på mandag 20. april 2015, klokken 14:11
Sitat fra: BMW850 på mandag 20. april 2015, klokken 14:05
På min P85 ligger tauekroken under teppet i frunken.

Samme her. Mener DS skal gå gjennom dette ved overlevering?

Må man da ta ut hele "kurven" i frunk eller hvordan kommer man under teppet?
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Balrog

Ble oppringt onsdag om jeg kunne levere bilen inn på Rud torsdag eller fredag for reinstallasjon av batteri. Ba dem sjekke ulyd på høyresiden bak. Jeg fikk ikke bilen tilbake da ulyden skyldtes feil med bremseklossene på parkeringsbremsen som hadde løsnet og de ville ikke la meg bruke en bil som "kunne være farlig". I stedet fikk jeg lånebil over helgen og bilen ferdig fikset på garanti mandag morgen. Jeg kødda med dem om at "usj må jeg kjøre diesel-golf" og de startet med det apparatet for å skaffe bedre bil. Da jeg forklarte at jeg slett ikke klaget, fikk jeg vite at de har svært mange som syter og klager og forlanger "premium lånebil"... Herregud for en gjeng kunder vi nordmenn er.

Jeg synes servicen til Tesla er blitt helt terningkast 6 etter en svimmel start, og milevis langt overgår hva jeg har opplevd med Mercedes (Bertel O Steen) og Audi (Møller og Auto E18) på premiumbiler der. Det eneste som var noe å skryte av der var de skyhøye prisene.

Tesla behandler i hvertfall meg som en VIP, er hyggelige og imøtekommende og løser problemene ASAP. Og da klarer jeg fint å leve med at det av og til er dugg på noen av lyktene.

Ingen tvil om at vår neste bil også blir en Tesla. Jeg angrer kun på at vi ikke kjøpte 2 stk TMS i 2013. 
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cobos

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke har avtale om billige elbiler. Jeg kan fint kjøre en MiEV eller Leaf i en uke, men orker ikke en bensin/diesel bil. De burde jo ikke være veldig dyre i leie heller. Som Osloborger i nærheten av en T-banestasjon er jeg fundamentalistisk nok til at jeg pleier å si elbil som lånebil eller så klarer jeg meg uten bil. Som oftest har de da klart å rote fram en Model S. Men en gang var jeg uten. Det er uansett helt greit tenker jeg.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA