Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekuperasjon / B-mode

Startet av Autowinder, fredag 17. april 2015, klokken 11:50

« forrige - neste »

Autowinder

Nå er eUP bestilt og leveres til uka når også EL60000 avdukes (not me) :)

Nå har jeg lest mye på foraene, og det er mange gode tips og smarte folk her.

Det har vært endel saker om påkjørsel bakfra, og når jeg prøvekjørte eUp'en sist uke, var noe av det første som slo meg, at "slår bremselysene seg på når B-mode aktiveres" ? Litt skummelt om dette ikke er tilfelle og en uoppmerksom person ligger litt for tett bak...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

odahle

Sitat fra: Autowinder på fredag 17. april 2015, klokken 11:50
Nå er eUP bestilt og leveres til uka når EL60000 avdukes :o)

Nå har jeg lest mye på foraene, og det er mange gode tips og smarte folk her.

Det har vært endel saker om påkjørsel bakfra, og når jeg prøvekjørte eUp'en sist uke, var noe av det første som slo meg, at "slår bremselysene seg på når B-mode aktiveres" ? Litt skummelt om dette ikke er tilfelle og en uoppmerksom person ligger litt for tett bak...
Bremselysene slår seg på ved bruk av D2, D3 og B på min bil. D1 vil ikke tenne bremselys, da den utgjør så lite endring i fart.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Autowinder

Takk for svar, da er det bare å glede seg  :)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

elektrolux

Du vil kanskje etterhvert erfare at det enkleste angående regenerering er å bruke enten D eller B. På B regulerer du regenereringen med fartspedalens stilling. Helt oppe så er regenereringen B-rutal
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

mall_c0p

Samt at Rekuperasjon / B-mode ikke vil kunne aktiveres når bilen er fulladet, siden den da ikke kan motta mer strøm. Disse vil også ha redusert virking frem til batteriet er ned på ca 90%.
"If your hate could be turned into electricity, it would light up the whole world."
― Nikola Tesla

Autowinder

Ja, har merket dette, B-mode er det jeg bruker mest, med unntak i nedoverbakker hvor D1-3 er nyttig. Er batteriet fullt er det jo greit med vanlig bremsing noen kilometer...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA